Ontvangt mijn vader zijn kanalen nog na signaalswitch?
Een beetje vreemde situatie bij hem thuis. Hij heeft een digicorder aangesloten op zijn TV, maar gebruikt hem niet. Vraag mij ook niet waarom.
Nu is mijn vraag, als zijn digicorder niet aanstaat, zal hij zijn gewone kanalen nog blijven ontvangen na de signaalswitch? Voor zover ik kan zien is die digicorder juist aangesloten en momenteel ontvangt hij zijn kanalen ook nog als normaal.
Nu lees ik op internet wel dat, als je het mozaiek kanaal ontvangt (wat bij hem nog steeds het geval is) dat je dan wel degelijk analoog kijkt. Hij heeft wel degelijk een digicorder en die is wel degelijk aangesloten ook, maar hij wordt niet gebruikt. Hij wordt WEL betaald. Ook is die digicorder aangesloten in de contactdoos aan de muur. Lijkt mij dus een vreemd geval waar hij tussen de twee zit en ik kan er nu echt niet aan uit of hij zal moeten switchen of hij gewoon verder TV kan kijken zoals normaal.
Ik weet dus niet of hij gewoon zal kunnen blijven TV kijken na de switch zoals normaal of als hij met die digicorder zal moeten leren werken. Ik heb een sterk vermoeden dat die digicorder geen goeie optie zal zijn voor hem. Hij is tamelijk oud en enorm slecht met het aanleren van nieuwe technologie.
Wordt dan toch een nieuwe TV kopen of hoe zit dat in elkaarn in zo'n situatie?
- Labels:
-
analoge tv
-
digicorder
-
signaalswitch