24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20685
vragen
|
Ik zou een tv toestel willen aankopen uit de telenet shop.
Nu heb ik de vraag of deze tv dan op de software van telenet werkt of op de versie van het merk ?
In het verleden kocht ik een smartphone, en deze kon niet geupdated worden omdat telenet zijn versie van software erop stond en niet deze van het gekochte merk.
Er waren nog updates voor mijn smartphone van het merk zelf, maar door de telenet software onmogelijk om nog te updaten.
Nu wil ik niet dezelfde slechte ervaring hebben bij de aankoop van een tv !
Kan iemand uitsluitsel geven of alle toestellen draaien op software van de fabriek uit of ik toch terug tegen het probleem van telenet software aanloop ?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet tv toestel, welke software ? telenet of fabriek
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb dit onlangs gelezen weet niet of het helpt.
https://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/dossier/europees-vs-benelux-model-tv
Gewoon opletten met een samsung tv via internet zie dat het een Benelux model is
De rest heeft geen belang van merken
Voor de app's daar moet wel voor opletten
De telenet tv app wordt niet ondersteund door LG , Samsung ....
Kan ik hier 100% zeker van zijn dat telenet al hun tv toestellen draaien op de software (firmware) van het merk zelf ?
Er zijn dus geen beperkingen zoals bij de smartphones ?
Alvast bedankt voor de snelle respons WG94 !
Bedankt voor de link, en ja alles helpt 🙂
Was ik al van op de hoogte, maar engelse handleiding menu is voor mij geen probleem als het maar naar behoren werkt 🙂
Toch vreemd dat samsung en Lg de telenet tv app niet ondersteund, je zou denken hoe meer ondersteuning des te beter de belgische verkoop.
Ik ging al redelijk wat winkels af om bv eens de afstandsbediening te vragen van hisense of TCL toestellen, om eens het menu en gebruiksgemak te testen.
Wat me nu héél erg opvalt in winkels is dat ze steeds rond de pot draaien om dit te voorkomen, vooral mediamarkt.
Je krijgt niet eens de kans om het toestel zelf te testen, en ze lopen steeds naar een ander toestel van samsung zodat je geen TCL of Hisense zou kopen.
Zijn er nog mensen die dit ervaren als je vragen info wil over andere toestellen dan samsung of Lg ?
Je word als het ware opgedrongen om een samsung Lg of Sony tv te kopen ( waarschijnlijk omdat winstmarge hoger ligt en druk van de merken uit)
Ook voor gsm toestellen heeft Telenet geen eigen software daar telenet geen software heeft. Enkel heeft Telenet eigen software voor op de tv box aangezien ze die draaiende moeten houden voor de klanten. ( al is deze software ook niet echt van Telenet zelf ).
Maar goed ook voor een tv geldt het zelfde principe er staat geen software op van Telenet zelf.
Ik vermoed dat de ervaring met de Smartphone software over Android gaat? Ik weet wel dat er voor sommige merken effectief een verband tussen de provider & de software updates is (of was). Ben zelf geen Android gebruiker dus ken de details niet.
Solved: Explanation on what does the carrier has to do wit... - Samsung Community - 2723401
Mijn partner heeft een Samsung en heb die daar nog nooit over gehoord. Krijgt ook gewoon updates van Samsung zelf en dergelijke dus nooit iets van gemerkt. Nu is hij niet handig met bepaalde zaken als het daarom gaat dus breng ik dit in orde en heb het ook nooit zien staan ergens.
Maar misschien gaat het over bellen via Wifi of dergelijke zaken ja dat is iets wat Telenet voorziet kwa software ? Heb totaal anders geen idee.
Op mijn huidige gsm kan ik geen updates meer nemen omdat de gsm werkt op firmware van telenet of in opdracht van telenet door een ander bedrijf.
Mijn gsm is nu wel al enkele jaren oud, maar destijds werd dit gedaan op toestellen verkocht door telenet ! De software versie is MiFavor 4.2 TELENET_BE_BV0800_V1.5 van 2018 trouwens op mijn toestel. Net door deze firmware van telenet kon ik ook geen updates nemen van het merk zelf.
Daarom dat ik nu goed navraag om niet meer tegen hetzelfde probleem aan te lopen. De kortingen zijn mooi die telenet geeft, maar als je na 1 jaar je toestel al niet meer kan updaten en nieuw moet kopen heeft korting weinig zin.
Toch bedankt voor de respons !
Gaat ook niet meer goed op deze markt de winst is zeer mager en de media.. verkopen veel oude stock
De commissie zal meer zijn op Samsung .......voor de verkoper
En de verkoper heeft ook niet graag dat je model nr na kijkt op je telefoon wordt af en toe verstopt hebben we toch al gemerkt
Hou de cashback in de gaten de meeste doen dit
https://be.hisense.com/vl/cashback-tv
TCL doet dit niet
afstandsbediening zijn vlugger stuk en liggen soms niet goed in de hand heb je met a merken ook met b merken je moet geluk hebben
@luc55 schreef:De telenet tv app wordt niet ondersteund door LG , Samsung ...
Je mag de waarheid niet verdraaien hé...
De schuld is dus niet Samsung of LG, maar Telenet (en ook begrijpelijk, een specifieke App ontwiklen voor ieder mogelijk platform kost geld en moet continue onderhouden worden ...
Op iedere Android TV of Google TV kan je de Telenet TV App installeren. Keuze genoeg dus ...
@patrick37 schreef:Ook voor gsm toestellen heeft Telenet geen eigen software daar telenet geen software heeft. Enkel heeft Telenet eigen software voor op de tv box aangezien ze die draaiende moeten houden voor de klanten.
Hoe kan je dat met zo'n zekerheid beweren? Als @Bolle187 duidelijk aanegetoond heeft dat er op zijn Telenet GSM wel degelijk een Telenet versie op staat 🤔
@Bolle187 schreef:Ik zou een tv toestel willen aankopen uit de telenet shop.
Wie wilt er nu een TV toestel kopen bij Telenet? Telenet is een internet provider, toch geen elektronica boer 🤗.
Welke service zal je krijgen op dat toestel (antwoord: geen).
Een hoe zit dat met de wettelijke garantie? In België moet de verkoper instaan voor de wettelijke garantie van 2 jaar. Telenet zal jou gewoon naar de fabrikant sturen.
Laat je niet misleiden door de zogenaamde "korting" ...
Ga naar een electronicazaak, waar je service krijgt, of koop on-line (Coolblue, Bol, ...), en kies een toestel dat aan je behoeftes voldoet (prijsklasse, schermgrootte, eigenschappen)
my 2 cents 🤗
Zijn dat geen providerinstellingen; dat heb ik ook op mijn Pixel 6.
telenet_be-56000000007.64 2024-02-28
Bij Yoin heb ik hetzelfde:
proximus_be-56000000011.64 2024-02-28
Voor zo ver ik weet heeft dit te maken met ondersteuning voor bijv. 5G, VoWiFi, VoLTE, ...