Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

Vandaag tijdens voetbal op Canvas toch een opmerkelijk tafereel, een schets: 

 

Tijdens Black Friday een nieuwe LG tv gekocht (50UN70006LA) als tweede TV (voor PlayStation).

Occasioneel was ik ook van plan hier voetbal (Play Sports) op te kijken, maar om hier nu een tweede box voor te huren (die overigens niet beschikbaar is), een extra abonnement te nemen voor TV met een kaartje (2x Play Sports betalen is ronduit belachelijk) of te casten, wat ik een van de meest onhandigste en slechtste oplossingen vindt, bleef er niet echt een goede oplossing over. 

 

Los daarvan, vandaag was er een match in de Europa League die uitgezonden werd op Canvas. Aangezien er een coax kabel ligt heb ik die even aangesloten om te zien hoe slecht het beeld ging zijn (analoog is meestal erbarmelijk), was ik zéér aangenaam verrast. Dit was Full HD beeld, zeer goed allemaal. Er is géén CI+ module ingeschakeld in de tv, al heeft deze wel een optie toe.

 

Echter, kon ik alleen zenders van de openbare omroep bekijken, en deze waren allemaal perfect beeld. Met de vorige tv kon ik elke basis zender bekijken (ook vtm, vier, ...), maar dan in super slechte kwaliteit.

 

Als ik wou zappen naar vtm of vier, kreeg ik de foutmelding "geen actieve CI+ module". 

 

Toch vreemd...HD zonder CI+, maar alleen openbare zenders kunnen kijken... Iemand een verklaring hiervoor? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
20 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

@m-jan20 die zijn dan ook digitaal enkel open te bekijken, je zat niet analoog maar digitaal te kijken 😉 

je zal ook dan de andere digitale zenders kunnen bekijken dat analoog zaten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

Aah oke, snap niet zoveel van die analoog/digitaal. Dacht dat voor digitaal áltijd box of CI+ module nodig was, niet dus. 

 

Nieuwe vraag: hoe kijk ik dan nu (eventueel analoog) naar vtm? En kan dit misschien ook digitaal zonder CI+? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

@m-jan20 je kan ook digitaal naar VTM kijken zonder CI module, maar dan heb je hem in SD, als je hem in HD wilt moet je een CI module aanschaffen en in de tv steken en scannen op freq 322 als je dat kan instellen voor zender volgorde volgens Telenet of een manuele scan digitaal, dan zal die alle zenders inladen zowel de open als gecodeerde zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

En geen optie om digitaal te kijken in SD zonder CI+? Want kreeg de foutmelding vermeldt in de bovenste post als ik wou zappen 😕 

 

Heb de TV hele scan laten doen, alle zenders zichtbaar in TV Gids ook (zelfs Play Sports enzo), maar kan alleen vrt zien. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

@m-jan20 probeer eens VTM dan te testen, zonder HD achter, die zou moeten werken zonder CI module.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

@m-jan20 

Je moet niet alle kanalen zoeken. In de instellingen van je tv bij het afstemmen van DVB-C (digitaal) kan je volgende parameters krijgen:

  • Netwerk 32
  • Frequentie: 290 MHz of 290000 KHz
  • Modulatie 256 QAM
  • Symboolfrequentie: 6875

Je kan je ook stap voor stap laten leiden door deze pagina van Telenet.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

@m-jan20   Omdat analoge tv wegviel kan men de zenders die analoog beschikbaar waren digitaal kijken zonder CI+. De meeste zijn dan in SD-kwaliteit. Maar op zich is dat nog goed voor bij een extra tv.

In dat geval moet je inderdaad zoeken met de parameters die @janne_man  hierboven postte.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

na een jaar zal wel iedereen overgestapt naar sd digitaal  vergeet de radio zenders niet die zijn er ook bij  info zie link https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

Spijtig dat alleen de openbare omroep in HD digitaal beschikbaar is 😕 tv uitsluitend gebruikt voor PlayStation & voetbal (verspreid over Canvas, vtm2, vier, zes & natuurlijk Play Sports). Als CI+ Play Sports kon hebben zonder hiervoor 2x te moeten betalen, had ik dit natuurlijk direct gedaan. Maar nu helaas niet de moeite 😕 zal wel verder klungelen met casten tot de TV box ooit terug op voorraad is, al is dat ook een duur grapje om is voetbal te kunnen zien 😞

 

Voor de bekende merken Sony & Philips (Android TV), LG & Samsung zou toch een systeem kunnen worden uitgewerkt door Telenet om CI+ genoeg interactief te maken voor Play Sports, of een bepaalde CI+ kaart met Play Sports alleen op een bepaald adres te kunnen laten afspelen...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

@luc55 op mijn site ook gemakkelijk te zien wat je allemaal kan krijgen aan gratis zenders in SD en HD, zie www.tv-digitaal.site 

is gemakkelijk via freq te bekijken met uitleg basis of het andere aanbod voor Vlaanderen en/of Brussel. 

veel werk ingestoken maar is zo wel interessant en duidelijk.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@m-jan20  schreef:

 

Voor de bekende merken Sony & Philips (Android TV), LG & Samsung zou toch een systeem kunnen worden uitgewerkt door Telenet om CI+ genoeg interactief te maken voor Play Sports, of een bepaalde CI+ kaart met Play Sports alleen op een bepaald adres te kunnen laten afspelen...


CI+ is niet interactief. Telenet kan helemaal niet weten waar uw CI+ gebruikt wordt.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@janne_man  schreef:

@m-jan20  schreef:

 

Voor de bekende merken Sony & Philips (Android TV), LG & Samsung zou toch een systeem kunnen worden uitgewerkt door Telenet om CI+ genoeg interactief te maken voor Play Sports, of een bepaalde CI+ kaart met Play Sports alleen op een bepaald adres te kunnen laten afspelen...


CI+ is niet interactief. Telenet kan helemaal niet weten waar uw CI+ gebruikt wordt.


Zelf weet ik er niet veel van, maar ik had daar hier iets over gelezen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@janne_man  schreef:

@m-jan20 

Je moet niet alle kanalen zoeken. In de instellingen van je tv bij het afstemmen van DVB-C (digitaal) kan je volgende parameters krijgen:

  • Netwerk 32
  • Frequentie: 290 MHz of 290000 KHz
  • Modulatie 256 QAM
  • Symboolfrequentie: 6875

Je kan je ook stap voor stap laten leiden door deze pagina van Telenet.


Het is me gelukt alles er op te krijgen, al is vtm, vier, zes, ... wel in erbarmelijke kwaliteit helaas 😕 jammer dat ze niet gewoon alles via een simpele coax in HD kunnen aanbieden zonder tv box of CI+. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

@m-jan20 zenders willen dat niet omdat ze dan een goeie kwaliteit opname kunnen maken met een DVB-C ontvanger met harde schijf in en op pc verknippen naar een file zonder reclame in in HD.

dat willen ze natuurlijk niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.