Beantwoorden
Murre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

beste Netweters

In mijn woning heb ik 2 tv's, ééntje met een digicorder en de tweede, oudere tv, met een digibox. Deze gebruik ik eerder zeldzaam en dan nog meestal voor een opgenomen film of serie af te kijken die ik opnam op mijn digicorder verbonden met TV1.

Gisteren bemerkte ik, nadat ik een tijdje niet meer gekeken had op TV2, dat ik op deze 2-de tv, als ik op "huisje" op de afstandsbediening druk, in de menu geen melding meer krijg van de aanduiding "opnames", met als gevolg uiteraard dat ik hier geen opnames meer kan bekijken op mijn TV 2. Op mijn TV1 werkt alles opperbest.

Ik nam contact op met telenet en volgens hen ligt dit aan het feit dat mijn digibox verouderd is (van 2012).

Kan dit volgens jullie?

Andere oorzaken zouden kunnen zijn:

-ik verving mijn modem-router van telenet door een modem only + zelf gekochte router. buiten dit probleem werkt alles ok. Foute verbinding???

-mijn kleindochtertje druk tegenwoordig op alle knopjes die ze tegenkomt dus ook deze van TV2 en digibox! Foute instelling???

DE digibox werd in 2012 door mij aangekocht. Kan ik deze inwisselen? Waarschijnlijk zal ik moeten overschakelen op een huurprijs van om en bij de 5€/mnd?

Bedankt voor jullie hulp die ik hoog inschat!!

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

@Murre  dat je een te oude digibox hebt lijkt mij niet maar ik kan fout zijn. Het zou wel aan je aansluiting kunnen liggen. Heb je je digibox aan de router aangesloten ? dan is dat niet correct. Je digibox moet wel aan een switch of modem zijn gekoppeld anders krijg je geen interactiviteit op je digibox. Hier heb je ook een link die je eventueel kan helpen :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/opnames-delen-tussen-telenet-decode...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

@Murre 

Er zijn wel types decoders die vervangen werden/worden. Kijk eens op volgende link of dat het geval is met het type dat jij hebt.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/overstappen-naar-nieuwe-decoder

Of het nog mogelijk is om een nieuwe digibox te kopen is (voor mij) niet te achterhalen op de website. Je kan misschien nog eens bellen naar telenet.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

@Murre 

Volgens de prijlijst van Telenet (hier op downloaden klikken, kijk dan op pagina 2) kan je die nog altijd kopen. Een Digibox zou ik direct kopen. De aankoopprijs van de een nieuw toestel is 99 euro (ga voor een nieuw toestel en niet voor het iets goedkopere opgelapt als nieuw aan 84 euro). Als je twee jaar huur betaalt zou dat je 24 x 4,53 = 108,72 euro kosten.

Bereken het zelf ook eens, want ik durf weleens fouten maken.

Murre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

beste

Ik legde een patchkabel van mijn modem naar de digibox. Nu kan ik perfect de opnames van mijn digicorder zien en afspelen op mijn TV2.

Besluit: mijn digibox is nog ok. Het probleem zit in mijn devolo's (dLAN1200+). En inderdaad zowel de inkomende als uitgaande devolo pinkt rood. Ik zit er al een tijd aan het prutsen. Resetten helpt niks. Hoe weet ik nu of die dingen nog werken? Wie weet hier een oplossing??

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox


@Murre  schreef:

 

Kan dit volgens jullie?

Andere oorzaken zouden kunnen zijn:

-ik verving mijn modem-router van telenet door een modem only + zelf gekochte router. buiten dit probleem werkt alles ok. Foute verbinding???

 


Dan heb je eigenlijk de volgende opstelling nodig.

Modem only - switch - utp verbinding naar je 2 boxen/corders en utp verbinding naar je eigen router.
Ben je zeker dat je de UTP naar de digibox niet per ongeluk hebt aangesloten op je router?

Werkt de on demand verbinding wel op je digibox. Kan je gewoon eens proberen door het nieuws op te vragen?

Zeker je opstelling nakijken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

@Murre 

Je hebt nu een kabelverbinding die werkt.

Trek een kant uit en steek dat in een pwl adapter. Neem de tweede pwl en steek deze kabel in de modem.

Steek deze twee pwl adapters in 1 stekkerblok (dat aangesloten is).

Als die nu geen verbinding maken met elkaar moet ge er niets meer van verwachten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Murre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

Bedankt voor je reactie Ignace.

Intussen vond ik uit dat de oorzaak moet liggen bij mijn devolo stekkers.

0 Likes
Murre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Opnames verdwenen in menu op tweede digibox

Beste

Je moet er maar aan denken! Knap van jou. Ik kon nu vaststellen dat mijn pwls nog ok zijn. Het enige wat nog restte was de patchkabel tussen de modem en de switch. Ik plaatste een andere kabel en wonderbaarlijk kleuren mijn pwl s nu wit ipv rood. Problem solved.

Thank you very much!!!