24748
netweters
|
152260
antwoorden
|
20684
vragen
|
Sedert paar weken zien we dat bij opnames met de digicorder, er bij het afspelen sporadisch haperingen zijn waarbij het beeld wegvalt MAAR geluid en ondertitels blijven. We weten niet of het probleem bij de digicorder zelf is of bij de tv. Alle aansluitingen zijn al meerdere keren nagekeken, ook alle bedrading. Soms is het probleem weg, soms keert het terug, zoals zopas. Nu heb ik alle aansluitingen van de digicorder herbevestigd, en het probleem is voorbij.
Heeft iemand gelijkaardige problemen ondervonden, en /of hebben jullie tips om te weten waar het probleem zou zitten?
Dank je wel!!!
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Bij opnames, beeld soms weg, niet ondertitels/geluid!
@DD134 Heb dit ook al gezien bij andere klanten, soms worden de opnames niet op de harde schijf gezet maar komen die via IP gestreamd op de digicorder en dan moet je een goede internet verbinding hebben.
Probeer eens met de utp-kabel uit te trekken als je een (haperende) opname bekijkt.
Als het probleem zich enkel manifesteert bij opgenomen programma's en NIET bij terugkijktv of Netflix en dergelijke, heeft het iets met de codering van de coax kabel te maken, dat wil zeggen, de tv-kabel die van het tv kastje in de muur naar de digicorder gaat. Als jullie bij gewoon live tv kijken geen problemen hebben, maar enkel tijdens opnames, lijkt het me sterk dat er iets met de bekabeling van de coax mis zou kunnen zijn. Ik gok dan eerder op een interne fout in de digicorder die tijdens het opnemen van live programma's ergens een foutje in zijn verwerking heeft zitten. Als jullie het dus NIET hebben bij gewoon tv kijken en ENKEL bij opnames, dan zou ik de digicorder omruilen, want dan kan kan enkel daar het probleem zitten. Hebben jullie tijdens het gewoon tv kijken WEL problemen soms dan is het even checken of dat enkel bij gewone tv is of eveneens bij terugkijktv of Netflix ofzo. Is het beiden, dan ligt het probleem bij de HDMI kabel (twee dezelfde platte uiteindes waarvan twee tot drie ingangen in een tv voorzien zijn en zo verbonden zijn met de digicorder.
Hopelijk heb ik je hier mee geholpen. Heb twee jaar voor de klantendienst gewerkt, dus ik ken er wel wat van 🙂
@SupportP Sommige programma's worden wel via internet afgespeeld en niet van de schijf, als je internet verbinding gestoord is of niet heel goed kan je problemen ondervinden bij opnames kijken, ook de harde schijf kan versleten zijn en het ver begeven.
Ik dacht opnames hdd en terugkijk internet maar dat klopt dan niet helemaal als ik het goed begrijp?
Ik meen eerder dat de opnames wel altijd op de Digicorder komen, maar dat het bekijken van de opnames van de cloud kan komen. Daarom mijn aanbeveling om de opname eens te bekijken met ontkoppelde netwerkkabel.