Beantwoorden
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Oudere decoder AD2100 omruilen voor een nieuwe AD2200

Beste allemaal,

Heb nog een "oudere" digicorder AD2100 van Telenet (ik schat ongeveer 6 à 7 jaar oud). Verder heb ik ook nog een aangekochte digicorder AD2200.

De AD2100 is het aan het begeven. Ik moet hem regelmatig opnieuw opstarten of ik kan geen opnames meer bekijken of programma's opnemen, regelmatig geen display meer etc.

Iemand enig idee of ik deze kan omruilen voor een nieuwe AD2200 dus geen refurbished product mits meerpijs.

Ik ben ooit eens 2 maal moeten terug gaan naar de telenet shop met een refurbished exemplaar. Bi de eerste harde schijf vol met opnames die ik maar niet kon wissen, ook niet na een reset van het toestel.

 


Het tweede was er éénje waarvan er een probleem moet geweest zijn met de IR ontvanger want de bijgeleverde afstandsbediening deed het wel bij een andere box.

Het resetten van de apparaten, terug brengen naar de winkel en 2X meer dan een uur aanschuiven, maakt dat ik gerust enkele euros wil ophoesten om die misère te vermijden. Heeft me meer dan een halve dag gekost gewoon om een digibox te vervangen, hetgeen normaal op een kwartuur gefixt is ...


Dank voor jullie reacties

 

Titel gewijzigd door DennisVO | Vorige titel: Oudere digicorder AD2100

0 Likes
6 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Oudere decoder AD2100 omruilen voor een nieuwe AD2200

met de lockdown deed Telenet home delivery, dus techs leveren digicorder, activeren in wagen en nemen de oude terug mee

 

dit is altijd een AD2200, weet nu niet of dit blijft lopen met dat de winkels terug open gaan 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Oudere decoder AD2100 omruilen voor een nieuwe AD2200

@kliveJe zal normaal gezien een nieuwe krijgen (gele doos) als je omruilt voor een AD2200. Refurbished krijg je als je naar eenzelfde type gaat. En toen heb je 2x pech gehad. Ik heb in mijn carrière in een Center duizenden boxen omgeruild en het was toch heel zelden dat er iets mis was hoor. Minder dan 1% hoor. Zelfs minder dan een 0.5%. Maar ik moet toegeven, sommige mensen waren gevoeliger voor pech. Ik ga hout vasthouden maar ik heb in al mijn jaren klant bij Telenet nog nooit omgeruild omdat die defect was.  Ik houd mijn hart vast, de AD2100 die ik nu heb is ook al jaren oud. En mijn vrouw zal wat doen als ze daar haar opnames zou kwijt spelen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oudere decoder AD2100 omruilen voor een nieuwe AD2200

@klive 

Als klant heb je niets te zeggen als uw toestel omgeruild wordt door een vernieuwd toestel.

Als klant koper heb je wel iets te zeggen. In de veronderstelling dat je abonnement het toelaat (huur van 1 decoder inbegrepen in de prijs en je behoud 1 gehuurd toestel) kan je het abonnement van de versleten digicorder opzeggen. In de plaats daarvan koop je een nieuwe AD2200.  Op dat nieuwe toestel heb je 24 maanden waarborg. Bereken het risico dat je loopt dat je gekochte toestel plots kapot gaat op 24 maanden en 1 dag.  (249 - 9,46 x 24 = 21,96 euro). Je hebt dus een maximaal risico van iets meer dan 2 maanden huur. Daarna doe je elke maand een besparing van 9,46 euro. Als je een bewijs krijgt dat Telenet ook op de vernieuwde toestellen twee jaar waarborg geeft, mag je gerust een vernieuwd toestel kopen (bij mijn weten is er maar een wettelijke waarborg van zes maanden). Je zal er geen verlies aan doen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Oudere decoder AD2100 omruilen voor een nieuwe AD2200


@igvfer  schreef:

@kliveJe zal normaal gezien een nieuwe krijgen (gele doos) als je omruilt voor een AD2200. Refurbished krijg je als je naar eenzelfde type gaat. En toen heb je 2x pech gehad. Ik heb in mijn carrière in een Center duizenden boxen omgeruild en het was toch heel zelden dat er iets mis was hoor. Minder dan 1% hoor. Zelfs minder dan een 0.5%. Maar ik moet toegeven, sommige mensen waren gevoeliger voor pech. Ik ga hout vasthouden maar ik heb in al mijn jaren klant bij Telenet nog nooit omgeruild omdat die defect was.  Ik houd mijn hart vast, de AD2100 die ik nu heb is ook al jaren oud. En mijn vrouw zal wat doen als ze daar haar opnames zou kwijt spelen.


Als ik u was, zou ik mevrouw er toch stilaan op voorbereiden dat die oude Digicorder ooit eens defect zal geraken, en dat ze al haar opnames kwijt zal zijn 😏.

Het is een kwestie van tijd ...

 

 

 

klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Oudere decoder AD2100 omruilen voor een nieuwe AD2200

Hier juist hetzelfde liedje: gejammer van mijn echtgenote en ook the kids dat het toch spijtig is van de opnames ...

 

Maar tja, telkens ze iets willen bekijken dat zich op dit toestel bevindt, is het ook weer klagen en zagen omdat het niet werkt. 

 

Wat ben je finaal met een toestel met opnames die je pas kan bekijken na herhaaldelijk heropstarten van het ding en dan nog kijken met het risico dat de zaak ondertussen vastloopt waardoor je opnieuw moet resetten. Van veel kijkgenot is dan geen sprake meer, zeker niet voor de vader des huizes die het dan technisch moet oplossen en liefst op zo kort mogelijke tijd dan nog natuurlijk 🙂 

 

Dus ga ik de oude, gehuurde AD2100 inleveren (want de andere = AD2200, heb ik vier jaar geleden gekocht en die doet het nog perfect) en dan zou ik een nieuwe AD200 krijgen ... ? Bi de  AD2100 heb ik ingewisseld omdat de voorganger veel trager was (zonder defect dus) en toen kon je voor 30 euro of zo iets een nieuw toestel krijgen om te huren ... 

 

Maar bon als het zo ook zou gaan voor mij geen probleem uiteraard.

 

Dank voor jullie reacties !

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oudere decoder AD2100 omruilen voor een nieuwe AD2200

@klive 

 

Ik weet niet hoe het momenteel de regel is, maar ik heb nog niet zo heel lang geleden een defecte AD2100 binnengegeven en heb in ruil toch terug een AD2100 gekregen hoor.

 

Het binnengegeven exemplaar was een zilveren en het nieuwe exemplaar was een zwarte, maar toch wel degelijk ook een AD2100.

 

Daarop afgaande, als je echt een AD2200 wil, zou ik de AD2100 binnengeven, zijn huur opzeggen en een AD2200 kopen. Daar kunnen ze niets tegen inbrengen.

 

Je mag natuurlijk steeds een ruil gaan proberen, wie weet lukt het u toch. De beslissing is aan u.

 

Veel succes !

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.