41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Ik probeer een Philips smart tv model 43PUS8079 te installeren, maar deze kan geen digitale zenders vinden.
Ik volg alle (in feite automatische) stappen: kabel verbinden met tv, installatie zenders, kabel DVB-C, België, Telenet, 322 MHz, netwerk ID 22, ... maar hij vindt niets: 0 digitale zenders. Ik kan het digitale signaal testen en die toont even een signaal en dan weer niets. Het CI+ kaartje steekt er nog niet in (wat ook niet hoeft om digitale zenders te vinden, wel om ze te decoreren).
Een andere, oudere Philips tv heeft geen enkel probleem (met dezelfde aansluitingen) en met het CI+ kaartje kan ik digitale zenders decoderen.
Ik heb het al met een andere kabel geprobeerd, ik heb de kabel op de NIU al eens verwisseld (0DB, 4DB), de meest recente firmware geïnstalleerd... Ik heb de tv zelfs ingeruild voor een andere, hetzelfde model: ook niets.
Ik dacht dat het de hardware was, maar 2 toestellen die niet werken, dat lijkt me straf, dus ik doe waarschijnlijk iets mis. Maar wat?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sb schreef:Ik probeer een Philips smart tv model 43PUS8079 te installeren, maar deze kan geen digitale zenders vinden.
Ik volg alle (in feite automatische) stappen: kabel verbinden met tv, installatie zenders, kabel DVB-C, België, Telenet, 322 MHz, netwerk ID 22, ... maar hij vindt niets: 0 digitale zenders.
Misschien eens proberen met niet automatisch ?? En niet met de ingebouwde Telenet voorinstellingen?
Ik heb dit toestel niet, dus kan het niet echt uitleggen, maar iets met "Geavanceerd" en "Frequentie scannen" "Snel" en dan alle parameters voor Telenet "Handmatig" invoeren?
Frequentie 322 MHz (322.000 kHz), netwerk-ID 22, symboolsnelheid 6875, modulatie QAM256, stapgrootte 8 Mhz ...
Herstart de tv vanuit de fabrieksinstelling
Zie dat je zeker dvb c neemt en niet dvb t of dvb s
@Master-MagicMaakt in principe niet zo veel uit, want je krijgt de keuze om te scannen: ofwel digitale en analoge zenders, ofwel digitale zenders. Ik heb telkens de laatste gekozen.
@luc55DVB-C zoals aangegeven in de OP.
Daar heb ik naar gezocht, maar heb het niet gevonden. Ik zal nog eens in de handleiding kijken.
Als je het digitale signaal test, dan komt daar wel QAM 256 te staan, maar het signaal verschijnt en verdwijnt. QPSK 0 en QAM staan er ook soms, maar met hetzelfde resultaat: signaal uit/aan. Dezelfde kabel/aansluiting geeft echter wél signaal op een ouder toestel van Philips.
Coolblue is langsgeweest, maar die waren duidelijk niet op de hoogte. Die mens heeft tweemaal op satelliet gezocht en beweerde dat het CI+ kaartje moest insteken om digitale zenders te vinden. Niet dus, die zenders moeten sowieso gevonden worden; het kaartje dient om ze te decoderen. Een en Canvas moet je trouwens vinden en bekijken zonder kaartje.
Kan het iets te maken hebben dat ik aan een maximum toestel zit op deze locatie?
Mysterie opgelost. Ik heb de tv aangesloten op een andere kabel die rechtstreeks op de NIU was aangesloten en het werkt. De oorspronkelijke kabel liep van de NIU naar een oud kastje van Interelectra (RD/TV) en dan met een kabel naar de tv. Om een of andere reden werkt dat wél op het ouder toestel, maar niet op dit toestel van 2024. De prijs van vooruitgang zeker?
dat bakje zijn contactpuntjes zijn door de leeftijd dan wat geoxideerd of uitgerokken misschien, vervang of reinig het eventueel zal dan weer wel ok zijn
@thomasdb schreef:dat bakje zijn contactpuntjes zijn door de leeftijd dan wat geoxideerd of uitgerokken misschien, vervang of reinig het eventueel zal dan weer wel ok zijn
Dat is mogelijk, maar het blijft raar dat de oude smart tv (ook een Philips) daar geen last van heeft. Zou het kunnen dat de nieuwe tv's daar gevoeliger voor zijn?
@sb kan zijn dat er verlies op zit, dit komt ook soms voor met de tv box met coax dat die doosjes verlies hebben op het signaal en er dan geen zenders doorkomen.
de tuners zijn waarschijnlijk door de jaren gevoeliger geworden.
ongevoeliger dus 😄 maar het verschil in verbruik is evenwel ook opmerkelijk tussen oudere en nieuwere tv schermen , misschien helpt dat efficienter met stroom omspringen aan de robuustheid voor ontvangst van zwakkere de signalen niet inderdaad en konden de oudere dit gewoon beter .Zelf nog niet mogen ervaren mijn recentste toestel gebruik ik als computerscherm niet als tv aan de kabel