Beantwoorden
TRL
Professional Veelweter
Berichten: 386
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Lees je nog iets anders? ;-)

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands

@Moderator ik wil nu voor eens en altijd de onzin en het betweterig gedoe uit de wereld, kan je TV met een kaartje aan een ander verkopen of schenken?

Ik heb hier een CI+ module dat ik wil verkopen.

Is toch perfect te activeren op een ander Telenet abonnement, ook al wordt er beweerd dat Telenet dat niet meer wil of kan...

9 reacties
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1448
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands

Waar beweert Telenet dat het niet kan?

 

Hier staat letterlijk dat het kan en welke procedure je moet doorlopen: Wat is TV met een kaartje? 

Wat velen mogelijk vergeten is dat de verkoper de CI+ moet laten deactiveren alvorens deze geactiveerd kan worden bij een andere klant.

Mocht nu blijken dat het toch echt niet meer mogelijk is, dan moet de info op de website daangepast worden.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2324
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands

Inderdaad de verkoper moet het kaartje laten deactiveren en daarna kan het pas geactiveerd worden voor een ander abonnement.

PS: Als een kaartje geactiveerd is werkt dit in elke TV waar deze ook staat als er maar een Telenet coax aansluiting is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Professional Veelweter
Berichten: 386
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Lees je nog iets anders? ;-)

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands


@WG94  schreef:

Waar beweert Telenet dat het niet kan?


Telenet beweert dat niet, ik heb het te koop aangeboden en dat was 1 van de reacties die ik kreeg.

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1448
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands

Bij deze kan je dus de pagina van op de website doorsturen als antwoord...


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5303
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands

Is het een reactie van Telenet die jij gekregen hebt of is het een reactie van 'horen zeggen' (bijvoorbeeld van een kandidaat koper die dat beweert).

Edit: Ik zie dat het antwoord op deze vraag al gegeven werd. dus overbodige reactie van mij.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1789
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis!

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands


@TRL  schreef:
Telenet beweert dat niet, ik heb het te koop aangeboden en dat was 1 van de reacties die ik kreeg.

Was het kaartje gedeactiveerd voor je het "te koop" aanbood?

 
Mijn CI+ module doorgeven of verkopen

Contacteer de Telenet-klantendienst of stuur een bericht via WhatsApp. We deactiveren de CI+ module op jouw naam. Daarna moet de nieuwe eigenaar ons contacteren en activeren we de CI+ module op zijn of haar naam, als tweedehands CI+ module.

Heeft de nieuwe eigenaar nog geen actieve digitale Telenet-diensten (Telenet TV, internet of vaste telefonie)? Dan betaalt hij eenmalig voor de activering. Opgelet: dit is niet hetzelfde als een overname.

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 61
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands


@TRL  schreef:

@Moderator ik wil nu voor eens en altijd de onzin en het betweterig gedoe uit de wereld, kan je TV met een kaartje aan een ander verkopen of schenken?

Ik heb hier een CI+ module dat ik wil verkopen.

Is toch perfect te activeren op een ander Telenet abonnement, ook al wordt er beweerd dat Telenet dat niet meer wil of kan...


@TRL Zoals @WG94@flip1953 en @Janneke_Dust reeds gemeld hebben, is dit dus sowieso mogelijk. Eerst dient inderdaad de CI+ module gedeactiveerd te worden op jouw abonnement. Nadien kan dit dan worden geactiveerd op het nieuwe klantnummer. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TRL
Professional Veelweter
Berichten: 386
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Lees je nog iets anders? ;-)

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands

@flip1953 


@flip1953  schreef:

@TRL  schreef:
Telenet beweert dat niet, ik heb het te koop aangeboden en dat was 1 van de reacties die ik kreeg.

Was het kaartje gedeactiveerd voor je het "te koop" aanbood?


@flip1953 mijn kaartje is nog niet gedeactiveerd want ik heb het nog steeds in mijn bezit, op het moment dat ik een koper heb is dat het eerste wat ik ga doen.

Dat was ik ook van plan dus dat was het probleem niet dat is een kwestie van de klantendienst te bellen en klaar, maar ik lees nu dat er helemaal geen probleem is dus het kan perfect verkocht worden. 🙂 

TRL
Professional Veelweter
Berichten: 386
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Lees je nog iets anders? ;-)

TV met een kaartje (CI+ module) 2dehands

En bij deze gedeactiveerd en verkocht.

@ChristofM @flip1953 @janne_man @WG94 @Janneke_Dust merci voor de hulp. 🙂