Beantwoorden
LiBa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Ik heb een maand lang zonder problemen digitale radio beluisterd met de Vistron 210. Recent ervaar ik op kanaal 903 - StuBru via de audio versterker een hoger dan normaal geluidsniveau alsook heel vervelende resonanties in de bastonen. Dit probleem stelt zich enkel op kanaal 903. Is dit gerelateerd aan het feit dat StuBru momenteel live TV uitzendt op kanaal 903 ? Wanneer ik StuBru beluister op het TV toestel , klinkt alles normaal. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen ?

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
tvkijker_ss
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Ik heb momenteel inderdaad dezelfde ervaring.

Zeer slechte kwaliteit op kanaal 903. Vooral zeer onzuivere resonerende bassen.

Terwijl ik dit schrijf valt mijn signaal weg op De Tijdloze. Tja de tijd van zorgeloos luisteren 

naar de radio via de kabel is blijkbaar voorbij.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

vrees dat dit is doordat er nog beeld op dat kanaal zit en de beelden ook gestoord doorkomen, 

ergens een slechte verbinding met dat VRT kanaal vrees ik.

het zal gemeld moeten worden aan Telenet om het na te kijken als het tegen maandag nog niet in orde is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeertVdW
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Ik begrijp het niet goed, die Vistron-box was toch de "ideale, perfecte" vervanger voor het schrappen van de FM op de kabel? Dat wisten telenet en enkele mensen op dit forum me toch te vertellen?  Enfin - wie in voorgaande zinnen een lichte ironische ondertoon waarneemt is een aandachtige lezer  😉

 

Telenet - get your act together, geef de mensen een werkend alternatief voor je een dienst uit je pakket schrapt !

Ex-Netweter
 

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Dat heeft niets met de Vistron te maken.

De klank op kanaal 903 is erbarmelijk slecht (overstuurd), en dit zowel op een TV toestel, op een decoder of op een DVB-C toestel van een ander merk.


Maar inderdaad:  @Suzy Telenet, los dit op!

 

PS. Als ik nu met mijn Titan 3 naar het Compact signaal scan, komt StuBru bij de TV zenders terecht (achter kanaal 55). En is verdwenen uit de lijst van radiozenders ...

Eigenlijk normaal: een radiozender met beeld is eigenlijk een TV zender 😁.

 

 

 

EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

@Ex-Netweter  en @Suzy : Blijkbaar is dit geen prioriteit voor een maandag, want ondertussen is het nog steeds zo.

Los dit digitaal probleem a.u.b. op als je de klanten de FM ontzegt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Slechte klank op 1 radiozender (en waarschijnlijk regionaal) is begrijpelijk geen top prioriteit. Telenet is - via deze weg - ervan op de hoogte, zal wel opgelost worden.

 

Het experiment om beeld te geven bij een radiozender (tijdens warmste week) vind  ik niet zo goed geslaagd.

 

Misschien beter zoals Q-music: een apart TV kanaal (39) en radiokanaal (910) ...

0 Likes
LiBa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

....  en al zeker niet wanneer dit "beeld" de laatste dagen niets anders dan het StuBru logo is.

 

Telenet moet TV en Radio zenders strikt segregeren en de hoogste kwaliteit digitaal geluid aanbieden op de "Radio" zenders , zoals aangegeven (en beloofd) in hun omschakelplan.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Radio en tv sturen hetzelfde dvb-c signaal. In de klassieke manier van denken zijn dat twee verschillende zaken. Als ik klassiek denk dan mag radio geen tekstuele verkeersinformatie geven. Radio mag ook niet tekstueel zijn naam, de naam van het programma, de titel van een muziekstuk ,... doorgeven, want dat is beeld en beeld is tv.

Ik veronderstel dat quasi niemand akkoord zal gaan met bovenstaande uitleg en daar heb ik alla begrip over. 

Zoals ik begon: radio en tv zijn hetzelfde dvb-signaal. Als de leverancier van dat signaal beslist om al dan niet beeld mee te sturen moet Telenet dit volgen. Er is naast StuBru nog minstens één andere radiozender waar ik zowel stilstaand beeld als bewegend beeld gezien heb.

0 Likes
Wickyman
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Goed gevonden! De kop is eraf!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Ik had hetzelfde probleem, namelijk geluid op Studio Brussel kanaal 903 zwaar overstuurd. Ik heb dit vorige week gemeld aan de Telenet klantendienst en sinds vanmorgen lijkt het probleem opgelost. Telenet technische dienst gaf zelf toe dat er inderdaad een technisch probleem was met StuBru op 903. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Plots problemen met kanaal 903 (StuBru) via Vistron 210

Ik kan bevestigen dat er effectief problemen waren met de StuBru stream op kanaal 903. Telenet verkreeg de klank inderdaad veel te luid waardoor deze overstuurd klonk. Deze problemen zijn sinds maandagochtend opgelost.

 

De komende dagen en weken zal men bij Telenet de klankkwaliteit van de digitale radio zenders monitoren en vergelijken met de analoge radio zenders. Hopelijk kan het zo in de toekomst vermeden worden! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes