Beantwoorden
PVTD
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Port Forwarding nieuwe interface probleem

Sinds kort ben ik verplicht 2 poorten te openen (begin/eind poort), hoe is dat nu mogelijk?

 

Indien ik dezelfde poort insteek (eg. 80-80) dan kan ik het niet opslaan.

 

Ook, wat is nu het verschil van begin en eindpoort?!

 

Heel raar dit sinds ik een nieuwe router huur, mijn oudere router heeft de oude ports nog staan met dezelfde poorten en durf die niet aan te passen.

 

Mvg,

PVTD

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding nieuwe interface probleem

Dit heb ik al eens beantwoord in een ander topic. Je moet achtereenvolgens:

- Ip adres invullen

- vervolgens externe beginpoort en externe eindpoort. Is dat maae 1 poort dan vul je 2x hetzelfde in.

- Interne poort laat je blank of leeg. Ook als je veranderingen doet dit veld leeg laten.

- Uiteraard TCP, UDP of beide kiezen

- En actief zetten.

En onderaan opslaan klikken.

Ze hebben het blijkbaar makkelijker willen maken maar het tegenovergestelde is gebeurd.

Of het moet zijn dat dit voor later gebruik (portswitching) is. Laat ons hopen.

Zie ook: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Port-forwarding-gewijzigd/m-p/80172#M1276... 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PVTD
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Port Forwarding nieuwe interface probleem

Beste @igvfer , moest het maar zo makkelijk zijn.
Enkel, als ik de interne beginpoort leeg laat, dan doet men bevestigen knop moeilijk.

 

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding nieuwe interface probleem

Bij mij was het toch op die manier gelukt. Maar wel nadat ik eerst uitgelogd was nadat het niet ging. En vervolgens de procedure van voor af aan heb gedaan. Inloggen, modeminstellingen, geavanceerde instellingen enzovoort.

Edit. Blijkbaar zijn ze eraan aan het werken of hebben ze dit gedaan. Ik heb het net geprobeerd en nu lukt het ook als je de interne poort invult. Die moet uiteraard gelijk zijn aan de (eerste)interne.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Port Forwarding nieuwe interface probleem


@igvfer  schreef:

Bij mij was het toch op die manier gelukt. Maar wel nadat ik eerst uitgelogd was nadat het niet ging. En vervolgens de procedure van voor af aan heb gedaan. Inloggen, modeminstellingen, geavanceerde instellingen enzovoort.

Edit. Blijkbaar zijn ze eraan aan het werken of hebben ze dit gedaan. Ik heb het net geprobeerd en nu lukt het ook als je de interne poort invult. Die moet uiteraard gelijk zijn aan de (eerste)interne.


@igvfer ik heb de mogelijke bug die je gisterenavond hebt gemeld doorgegeven en ze gingen het bekijken. Heb nog geen terugkoppeling gehad, dus kan niet bevestigen of het (interne poort leeg laten geeft je enkel kans om op te slaan) opgelost is of niet . 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.