24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
We gebruiken al meerdere jaren een CI+ module dus tv met een kaartje zonder problemen. Sinds enkele weken zit er storing op, het scherm wordt dan gevuld met blokjes waardoor het beeld blijft hangen of geblokt in elkaar overloopt. Op sommige momenten is het zo erg dat de melding "Kan geen CI- services weergeven" op het scherm komt.
Onze buren hebben ook tv met een kaartje en zitten met hetzelfde probleem dus het ligt niet aan onze tv en er zit ook geen storing op als je op een andere manier tv kijkt dan via de kabel. Krijgen we dit zelf opgelost via een update, hangt er een levensduur aan dat kaartje of ligt dit aan de bekabeling in straat?
Alvast bedankt!
Aan alle toestellen zit een bepaalde levensduur dat kan kort zijn maar ook jaren aan een stuk voor al eer er problemen zijn. Het zou het kaartje kunnen zijn maar ik vermoed dat er ergens iets is op de kabel zelf. Je zegt dat buren het probleem ook hebben maar dan is de vraag of die buren ook op dezelfde TAP / PADDESTOEL zijn aangesloten.
Het kan zijn dat er buiten een probleem is maar je geburen hoeven niet persé op dezelfde aansluiting te zitten als jullie , dus het kan toeval zijn dat die ook problemen hebben. Ik zou het vooral beetje concentreren op jullie probleem voor een oplossing.
Heb je al eens naar de klantendienst gebeld voor een lijnmeting te doen ? Zijn kunnen al direct zien of er problemen zijn buiten aan de straat kant. Ook zullen ze dan wel zien of de signalen die binnen komen goed of slecht zijn.
Je probleem oplossen met een update gaat niet , toch niet het slechte signaal.
Als je buren hetzelfde probleem hebben dan mag je er redelijk zeker van zijn dat er een signaalprobleem is in de buurt.
Neem hiervoor contact op met de klantendienst: Technische vraag | Telenet
@Celined schreef:hangt er een levensduur aan dat kaartje
Die kaartjes kunnen uiteraard stuk gaan, je hebt daar 2 jaar garantie op.
@Celined schreef:Sinds enkele weken zit er storing op, het scherm wordt dan gevuld met blokjes waardoor het beeld blijft hangen of geblokt in elkaar overloopt. Op sommige momenten is het zo erg dat de melding "Kan geen CI- services weergeven" op het scherm komt.
Haal de module uit jouw TV toestel, en kijk naar één van de niet versleutelde zenders (VRT, VRT Canvas, Ketnet).
Als het probleem zich hier ook voordoet, dan weet je dat het niet aan de CI module of het kaartje ligt, maar een signaalprobleem is.
Als je een volledige scan van de kanalen gedaan hebt, kan je dit voorhebben. Je hebt dan niet alleen de echte tv kanalen maar ook service kanalen. De service kanalen kunnen niet weergegeven worden.
Ik weet niet dat het bovenstaande uw probleem is, ik meld dit enkel omdat dit ook een mogelijkheid is.
Er zal een probleem zijn op straat
Met de kaart is geen probleem
Neem contact met telenet zeg dat de straat ook problemen heeft
Omdat ze bij Telenet blijkbaar met een tekort aan buitentechniekers zitten, gaat er eerst iemand langskomen om te kijken of het probleem zich toch niet in huis bevindt... pas als deze persoon dat bevestigd gaan ze iemand van de buitendienst sturen. Een lijnmeting hebben ze niet uitgevoerd toen de buurvrouw belde om de storing te melden.
Heb het gisteren nog getest en aan het kaartje ligt het niet.
En als er gegraven moet worden moet dit ingepland worden
Dan kan het even duren
Ze zullen eerst eens naar de paddenstoel telenet kijken (aansluiting )