24758
netweters
|
152468
antwoorden
|
20712
vragen
|
Nog maar eens een poging om dit steeds herhalend probleem op te lossen.
Opstelling:
Telenet modem => Telenet splitter -> Digicorder
-> Persoonlijke router (eigen netwerk)
=> Powerline WiFi
Problemen:
Ik vermoed dat dit alles komt doordat de digicorder niet interactief te krijgen is.
Probleem met Yelo Play app:
- App verwijderd en nadien weer geïnstalleerd => geen resultaat.
Wie o wie heeft hier de oplossing voor.
Ik begin sterk te vermoeden dat het in de digicorder zelf zit.
Alvast bedankt om mee te denken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uw digicorder is niet interactief. Probeer eens met een andere UTP kabel. Lukt het dan nog niet zou ik er van uit gaan dat de digicorder defect is. Wel jammer van de opnames maar dan kan je beter gaan voor vervanging. De problemen met de app zijn gerelateerd aan de digicorder problemen. Dus eerst de digicorder in orde krijgen.
Het ziet er naar uit dat je Digicoder geen verbinding maakt met het internet. De vraag is nu waar zit het probleem.
Controleer of de netwerkkabel langs beide zijden goed verbonden is. Het lipje moet de kabel vastklikken aan de aansluitng. Als je de kabel kan uittrekken zonder het lipje in te drukken, dan zit de kabel niet goed vast.
Als het vorige niet helpt, probeer dan een laptop aan te sluiten. Doe dat liefst met de kabel die nu in de Digicorder steekt en steek die in de laptop.
Zet de wifi op uw laptop uit en controleer of je op het internet kunt.
Kan je niet op het internet, probeer dan met een andere netwerkkabel.
Nog steeds geen internet, controleer of de netwerkkabel(s) goed vastzitten aan de modem van Telenet.
Zo een nieuwe lange UTP kabel heb ik niet.
Ik dacht net dat ik misschien via de powerline eens kon proberen om de digicorder te verbinden. Als dit niet zou lukken dan kan ik de UTP kabel ook al uitsluiten.
Ik moet de test even uitstellen. Heb hier net te horen gekregen dat er opnames gepland zijn 😱
Na test horen jullie meer van me.
Ik heb net de powerline verplaatst en de UTP kabel met de digicorder verbonden. Blijkbaar is dit een oplossing want de digicorder is weer interactief en de Yelo Play app werkt weer zoals het moet.
Mijn gedacht is dat het euvel dus in de Telenet splitter zit, misschien werkt de poort niet goed meer waarop de UTP kabel naar de digicorder zat.
Eind goed al goed, hopelijk blijft dit zo.
Een geluk dat ik een powerline had om dit uit te testen.
Alvast bedankt om mee te denken. 👍👍👍