Beantwoorden
-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met interactiviteit van digicorder

Nog maar eens een poging om dit steeds herhalend probleem op te lossen.

 

Opstelling:
Telenet modem => Telenet splitter -> Digicorder
                                                       -> Persoonlijke router (eigen netwerk)

                          => Powerline WiFi

 

Problemen:

  • In TV gids: - Geen afbeelding (grijs/zwart vlak, links van de korte inhoud) bij selectie van eender welk programma.
  • Geen scroll in de TV gids verder dan 24h.
  • Geen mogelijkheid tot opvragen via "Meer van dit"
  • Via Yelo Play app kan ik geen verbinding maken met de digicorder en dus ook geen mogelijkheid tot programmeren op afstand (ipad en Android). Dit heb ik via mijn ipad vroeger wel kunnen doen.
  • In de Yelo Play app bij instellingen zie ik bij geregistreerde toestellen "00 toestellen geregistreerd" staan. Via de doorverwijzing naar "Mijn Telenet", voor het beheren van mijn toestellen geeft GééN oplossing maar wel een mogelijkheid tot aankoop van een abonnement voor een extra pakket (???)

Ik vermoed dat dit alles komt doordat de digicorder niet interactief te krijgen is.

 

  • Om de problemen met TV gids trachten op te lossen heb ik:
    Probleem met geen afbeelding en scroll in TV gids dikwijls kunnen verhelpen door via de digicorder -> systeem, weer op te starten. Dit geeft geen resultaat meer.
  • Stekker uit Telenet modem en alles weer op laten starten door één voor één de stekker weer in steken => geen resultaat. Gaf vroeger soms wel resultaat, nu niet meer.
  • Digicorder zonder spanning zetten en opnieuw proberen => geen resultaat.

 

Probleem met Yelo Play app:
- App verwijderd en nadien weer geïnstalleerd => geen resultaat.

 

Wie o wie heeft hier de oplossing voor. 

Ik begin sterk te vermoeden dat het in de digicorder zelf zit.

 

Alvast bedankt om mee te denken.

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met interactiviteit van digicorder

@-Yvan- 

Uw digicorder is niet interactief. Probeer eens met een andere UTP kabel. Lukt het dan nog niet zou ik er van uit gaan dat de digicorder defect is. Wel jammer van de opnames maar dan kan je beter gaan voor vervanging. De problemen met de app zijn gerelateerd aan de digicorder problemen. Dus eerst de digicorder in orde krijgen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met interactiviteit van digicorder

@-Yvan- 

Het ziet er naar uit dat je Digicoder geen verbinding maakt met het internet. De vraag is nu waar zit het probleem.

Controleer of de netwerkkabel langs beide zijden goed verbonden is. Het lipje moet de kabel vastklikken aan de aansluitng. Als je de kabel kan uittrekken zonder het lipje in te drukken, dan zit de kabel niet goed vast.

Als het vorige niet helpt, probeer dan een laptop aan te sluiten. Doe dat liefst met de kabel die nu in de Digicorder steekt en steek die in de laptop. 

Zet de wifi op uw laptop uit en controleer of je op het internet kunt.

Kan je niet op het internet, probeer dan met een andere netwerkkabel.

Nog steeds geen internet, controleer of de netwerkkabel(s) goed vastzitten aan de modem van Telenet.

-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met interactiviteit van digicorder

Zo een nieuwe lange UTP kabel heb ik niet.

Ik dacht net dat ik misschien via de powerline eens kon proberen om de digicorder te verbinden. Als dit niet zou lukken dan kan ik de UTP kabel ook al uitsluiten.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met interactiviteit van digicorder

@-Yvan- 

Dat kan perfect.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met interactiviteit van digicorder

@janne_man 

Dat kan ik ook eens uittesten.  

0 Likes
-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met interactiviteit van digicorder

@louishufk 

@janne_man 

 

Ik moet de test even uitstellen. Heb hier net te horen gekregen dat er opnames gepland zijn 😱

Na test horen jullie meer van me.

 

-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met interactiviteit van digicorder

@louishufk 

@janne_man 

Ik heb net de powerline verplaatst en de UTP kabel met de digicorder verbonden. Blijkbaar is dit een oplossing want de digicorder is weer interactief en de Yelo Play app werkt weer zoals het moet.

Mijn gedacht is dat het euvel dus in de Telenet splitter zit, misschien werkt de poort niet goed meer waarop de UTP kabel naar de digicorder zat.

Eind goed al goed, hopelijk blijft dit zo.

Een geluk dat ik een powerline had om dit uit te testen.

Alvast bedankt om mee te denken. 👍👍👍