Beantwoorden
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Mijn vriend van 85 jaar heeft al jaren een TV-abonnement bij Telenet.

Regelmatig in het verleden werden stuks uit de TVtheek aangerekend die zouden bekeken zijn. Nochtans weet hij zeker dat hij dat niet gedaan heeft want hij zou daarvoor een pincode moeten invoeren en hij wist daar helemaal niets van. Nu hebben we telefonisch de films kunnen achterhalen van de laatste maand en hij weet 100% zeker dat hij die niet besteld heeft. Er zou ook een PlayMore abonnement besteld zijn waar hij niets van weet.  Kan een account gehackt worden? Of is er misschien een verkeerd nummer opgegeven van de TV-box? Weet iemand raad? Bij telenet waren ze wel zo vriendelijk de aangerekende kosten terug te betalen van de voorbije maand maar hij blijft zich zorgen maken.

Tags (1)
25 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

@filip10 ik zou het paswoord van zijn mijn telenet eens laten aanpassen en vernieuwen naar een ander paswoord zodat andere zijn account niet kunnen gebruiken, dat kan misschien gebeurt zijn, of een familie lid die toevallig dit gedaan heeft want de standaard code op de tv box is voor iedereen hetzelfde indien men dit niet aanpast.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

@filip10 

Dat het account gehackt is lijkt me erg klein daar zou ik me geen zorgen om maken. Misschien zijn er kleinkinderen die eventueel iets besteld hebben ? Ooit had ik in het verleden dit ook aan de hand toen ik nog op de klantendienst werkte. En die vrouw was 100 % zeker dat die ook geen films bestelde enkel bleek achteraf de kinderen de dingen te bestellen. 

Dat de Play More is besteld kan een fout zijn dat die inderdaad een verkeerd abonnement heeft opgeven ( wat ik klein acht ) of het is op de verkeerde account geactiveerd. Wat ook nog zou kunnen is dat je vriend een proef periode heeft gekregen en daarna niet heeft opgezegd. In geval van dat er geen opzegging gedaan wordt dan zullen de kosten aangerekend worden. Kan een promotie geweest zijn waar die misschien is op ingegaan maar dat zou je eens moeten navragen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Zijn familieleden wonen niet bij hem. Kunnen zij dan zomaar aan die TVBox? Hij heeft wel internet.

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Dank u, maar hij heeft nog nooit een extra abonnement zelf besteld. Misschien is het door iemand anders op een verkeerde account geactiveerd. Hij heeft geen proefperiode gebruikt of van een promotie gebruik gemaakt. Hij en zijn vrouw bekijken geen films. Hij heeft wel een zoon, maar die woont niet bij hem thuis. Hij weet wel het wachtwoord van de computer.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

@filip10 

Misschien dat die zoon dan toch iets verongeluk heeft geactiveerd of heeft gedaan ? 

Zit soort gevallen zijn lastig uit te zoeken wie en wat gebeurd is. Het kan zijn door een fout door ergens op te drukken of iemand zoals kinderen iets geactiveerd en besteld heeft. Veel kunnen wij hier niet aan doen via de netweters maar wel een terechte vraag die je stelt. Wat ik je zou aanraden is dat je vriend dit nog eens bekijkt en het in de gaten houd. Moest die weer een aanrekening krijgen van films en eventueel Play More dan ook direct aan de bel trekken en de klantendienst verwittigen. Misschien dat die zoon die aan de pc kan dit doet , wil geen beschuldiging uiten , maar dat die dan via de telenet tv een film bekijkt ? Of dat die ergens via de tv app kan kijken via zijn ouders hun account ? 

Het zijn maar dingen waar je rekening mee kan houden of dit gebeurd. Er zijn er meerdere die hun account delen met kinderen of andere vrienden zodat men toch via de tv app tv gekeken kan worden. En nogmaals ik wil niemand beschuldigen want men is ook niet zeker waar en hoe en het kan een fout zijn. Enkel films op aanvraag kan niet zo maar worden besteld dat kan niet via een ander account dus dat moet daar echt wel rechtstreeks gebeurd zijn. Ik kan bijvoorbeeld een film op aanvraag bestellen maar dan zal dit niet van de mijn buren hun aanrekening gaan of dat daar een fout mee gebeurd. dat is echt wel per account waarom dit te zien is en besteld wordt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Dank u wel. Ik laat hem contact opnemen met zijn zoon.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Is niet de eerste keer dat we dit lezen

Er zal iets fout gelopen zijn gewoon melden en de factuur laten crediteren op de creditnota

ze maken er geen probleem van

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Dat probleem is na meer dan een jaar nog steeds niet opgelost. Elke maand betaalt mijn vriend een paar stuks van de TV-theek die hij nooit zelf bekeken heeft. Meerdere keren werd PlayMore geactiveerd waarna we het weer annuleerden. Het wachtwoord werd door zijn zoon veranderd. De zoon weet van niets en dacht dat de account van zijn vader gehackt was. Ze hebben bij Telenet vorige maand verzekerd dat hij niets via de digicorder meer kon bestellen en toch worden weer twee stuks aangerekend. Mijn vriend is 85. De enige persoon die ook zijn wachtwoord kent is de zoon die niet bij hem inwoont, dus veronderstel ik dat hij ook niet kan kijken naar die films. We zijn echt ten einde raad.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

@filip10 

Moest de zoon het willen bekijken is het enige via de Telenet tv app of webbrowser anders is er geen mogelijkheid. Met een bestelling op de digicorder of tv box , beetje onduidelijk waar je het over hebt , kan een bestelling via die weg enkel via de tv box of digicorder zelf. Dus als er iemand is die het besteld kan het niet zijn dat het bij je vriend word aangerekend. 

Gaat het om de tv box , zoals je zegt in je eerste post of een digicorder waar je later over spreekt ? 

Vrees er voor dat je dit toch moet laten nakijken intern bij Telenet zelf. Als de zoon zegt dit niet te bestellen en je vriend besteld niks dan is er toch ergens een fout intern. Bij bestellingen die gedaan worden in de tv theek is dit per toestel en niemand heeft hetzelfde toestel heeft of hetzelfde account. Om Play more te bestellen ja das een ander paar mouwen dat kan je via de tv box of digicorder maar ook via de My Telenet site. Als daar men de gebruikersnaam weet + wachtwoord en iemand heeft er toegang tot dan kan men dat bestellen. Maar als men die gegevens heeft ja dan kan men ook weer inloggen via Telenet tv en op die manier bestellen en dus ook betaalde films. 

Allersinds zou ik het intern eens laten na kijken wat het probleem kan zijn aangezien de zoon niks zou bestellen als je vriend. En als het iemand anders zou zijn die deze gegevens heeft dan direct toch het paswoord laten aanpassen en na een tijdje nog eens zien of er niet weer iets besteld is geweest. 

Het account van je vriend is dit een Telenet email adres of de letter met de cijfers , het vroegere account ( bijv. A12345 )

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Ik zie mijn vriend pas volgende week weer. Ik zal het eens checken. Hij heeft een TVBox. Bij Telenet beweerden ze dat het via de TVBox zou kunnen geactiveerd zijn, maar voor de films die werden besteld heeft mijn vriend hoegenaamd geen interesse en hij kent zelfs de pincode niet.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

@filip10 

Maar je hoeft die films niet via de tv box zelf te bestellen je kan deze ook perfect betellen via de telenet tv app zelf. Je kan online tv kijken , waar trouwens ook een wachtwoord + gebruikersnaam voor nodig is , en daar kan je dan ook betaalde films bestellen. Je hebt daar geen pincode voor nodig als ik het juist voor heb , maar ben niet geheel zeker want ik bestel geen films. 

Moest je zelf interesse hebben om op onderzoek uit te gaan je kan altijd eens inloggen via My telenet van je vriend. Daar kan je dan zelf aanpassen dat je geen betaalde films kan bestellen. Als je de gegevens weet ge ja neer My telenet ---> Mijn producten ---> TV ----> stel gebruikers limieten in. 

patrick37_0-1712076797978.png

Scherm­afbeelding 2024-04-02 om 18.53.42.png

Scherm­afbeelding 2024-04-02 om 18.54.18.png

Zoals je ziet kan je dus het extra verbruik geheel afzetten. Dit is hoe het het bij mij is ingesteld dus er kan totaal niks besteld worden. Dus als je de gegevens hebt check het eens zelf na of het zo is ingesteld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Heel erg bedankt.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Het blijft raar om te bestellen heb je de code nodig om akkoord te gaan

Hou ons op de hoogte

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Vandaag bij mijn vriend geweest. Het blokkeren van extra-verbruik was al aangevinkt. We hebben ook de titels gevonden van de bekeken films: het waren twee films die mijn vriend hoegenaamd niet interesseren en dat hij 100% zeker nooit bekeken heeft. En zeker ook niet op het tijdstip dat erbij stond. De zoon weet van niets en heeft ook geen interesse voor zulke films. Dus moet mijn vriend zijn account weer gehackt zijn ondanks het feit dat we het wachtwoord al veranderd hebben. De dader zal dan wellicht op zijn computer of tablet naar die films gekeken hebben. We hebben nogmaals het wachtwoord veranderd. Ofwel moet er iets serieus verkeerd lopen bij Telenet zelf. Is dat mogelijk?