Beantwoorden
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Mijn vriend van 85 jaar heeft al jaren een TV-abonnement bij Telenet.

Regelmatig in het verleden werden stuks uit de TVtheek aangerekend die zouden bekeken zijn. Nochtans weet hij zeker dat hij dat niet gedaan heeft want hij zou daarvoor een pincode moeten invoeren en hij wist daar helemaal niets van. Nu hebben we telefonisch de films kunnen achterhalen van de laatste maand en hij weet 100% zeker dat hij die niet besteld heeft. Er zou ook een PlayMore abonnement besteld zijn waar hij niets van weet.  Kan een account gehackt worden? Of is er misschien een verkeerd nummer opgegeven van de TV-box? Weet iemand raad? Bij telenet waren ze wel zo vriendelijk de aangerekende kosten terug te betalen van de voorbije maand maar hij blijft zich zorgen maken.

Tags (1)
39 reacties
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Die pincode heb je volgens Telenet niet nodig om PlayMore te bestellen via de TV-box. Klopt dat?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1225
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

In de instellingen van de TV-box staat een optie om dat aan of uit te schakelen.

Het antwoord op je vraag hangt dus af van die instelling.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Hij heeft gaat nooit naar de instellingen op zijn TV-box. En op het internet hebben wij al lang "blokkeer extra volumeverbruik" aangevinkt.

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Ik ben vandaag weer bij mijn vriend geweest
Play More was voor de zoveelste keer geactiveerd.
Telenet beweert dat hij dat zelf activeerde via de tV-box
Ik kan u verzekeren dat hij niet eens de pincode kende.
Noch hij, noch ik wisten hoe we Play More moesten activeren, vandaag heb ik het Telenet gevraagd.
Vandaag hebben wij ook tweemaal gevraagd om de pincode te resetten.
In beide gevallen lukte Telenet daar niet in. Ze konden geen verklaring geven waarom. De pincode bleef ongeldig.
Er moet blijkbaar toch iets verkeerd lopen met de tv-box, al ontkent Telenet dat.
Er werd opnieuw 22 EUR Annulatiekosten aangerekend.

Hij is echt ten einde raad. Hij zou niet graag overstappen naar Proximus, want dat is een heel gedoe en het aanbod van klassieke muziek is daar beduidend minder.
We zijn ten einde raad.
Zo kan het echt niet verder.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2812
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Waarom wordt de tv box niet binnen geven bij telenet  dan zullen ze zien ook als toestel binnen is

wordt play more geactiveerd of vraag een nieuwe tv box in de winkel

of een digicorder om te zien wat er gebeurt

Nu zal het blijven geld kosten daarvoor niet er zal toch iets moeten gebeuren aan zijn kant

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Bij telenet beweren ze bij hoog en bij laag dat dit niet de oorzaak is. Het ID nummer komt overeen. Dat werd gecheckt. We zullen je raad toch opvolgen. Bedankt.

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Vandaag nog eens gebeld naar Telenet omdat mijn vriend nog steeds geen pincode had. Ze hebben driemaal in een week tijd de pincode gereset en 9876 werkte niet. Toen heb ik de Tvbox losgekoppeld en het serienummer vergeleken met dat op zijn internetaccount op de computer. De laatste drie cijfers waren verschillend. Opnieuw gebeld naar Telenet en dat gezegd: de dame aan de telefoon beweerde dat het een typfoutje was. Driemaal heb ik de laatste maanden gebeld naar Telenet en dat serienummer doorgegeven. Telkens beweerden ze dat het ok was. En dat ze bewijzen hadden dat mijn vriend de films bestelde. Wij hebben de TV-Box binnengedragen in een telenetcenter en daar zei de bediende dat de TV-box niet gekoppeld was aan zijn account. Mijn vriend heeft dus jaren teveel betaald en de beschuldiging dat hij de pincode gebruikte was een leugen. We kunnen alleen maar hopen dat de zaak nu eindelijk wordt rechtgezet. Duizendmaal dank luc55 voor je advies. Als ze eerlijk zijn bij Telenet zullen ze nu honderden Euro's moeten terugbetalen en die aanrekenen aan iemand anders die de films bekeken heeft. Eerlijk duurt het langst. We zullen eens zien hoe Telenet reageert.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2812
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Geef deze info terug door aan de ombudsdienst telecom voor de gelede schade te bereken

Het kon niet anders  zet alles duidelijk in de e-mail met datums en uren en hoe lang hij klant is met dit toestel

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 57
Smile! Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Wij hebben maar facturen meer van 2023. Hij was al ettelijke jaren klant.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1225
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Aanrekeningen tot 2 jaar oud (mei of juni 2022 dus) kan je terugvinden in MyTelenet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.