41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Mijn vriend van 85 jaar heeft al jaren een TV-abonnement bij Telenet.
Regelmatig in het verleden werden stuks uit de TVtheek aangerekend die zouden bekeken zijn. Nochtans weet hij zeker dat hij dat niet gedaan heeft want hij zou daarvoor een pincode moeten invoeren en hij wist daar helemaal niets van. Nu hebben we telefonisch de films kunnen achterhalen van de laatste maand en hij weet 100% zeker dat hij die niet besteld heeft. Er zou ook een PlayMore abonnement besteld zijn waar hij niets van weet. Kan een account gehackt worden? Of is er misschien een verkeerd nummer opgegeven van de TV-box? Weet iemand raad? Bij telenet waren ze wel zo vriendelijk de aangerekende kosten terug te betalen van de voorbije maand maar hij blijft zich zorgen maken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik betwijfel ten zeerste dat er iemand het wachtwoord hackt en films besteld en de dingen aanpast. Dus dan zou er iemand zijn die dit wachtwoord elke keer aanpast + de instellingen terug aanpast via My Telenet om films te bestellen + films dan te bekijken + daarna weer de instellingen te wijzigen naar het blokkeren van extra verbruik. Veel dingen om te doen om een film te kijken , denk je zelf ook niet ? En wie weet de inlog naam ? wie gaat er zich op deze manier meer amuseren ? Lijken mij allemaal straffe dingen die er gebeuren ....
Je kan best eens de klantendienst contacteren en vragen een case aan te maken en dit te laten opvolgen achterliggend. Want hier gaan we niks zien en of er mee kunnen doen. Enkel raad of advies kan er hier gegeven worden. Ja dat er serieus iets verkeerd gaat bij Telenet kan maar dat betwijfel ik toch wel hoor. Films worden besteld per klant en als er een blokkering op staat dan kan er niks besteld worden. Dan zou die blokkering bij Telenet omzeild worden intern ? Dan zou er iemand zijn die een film besteld op zijn of haar tv box en dan worden aangerekend bij je vriend ? nee dat lijkt me niet.
Beste gaat zijn op dit moment het intern neer te leggen.
Als in mijn Telenet bij uw vriend "Extra verbruik voor digitale tv blokkeren" aangevinkt is, dan mag er niets extra aangerekend worden.
Als er toch aangerekend werd, ongeacht of iemand al dan niet iets betalend opgevraagd heeft, neem dan contact met Telenet en verwijs daar naar.
Ik zou het melden meer kan je niet doen zal ergens verkeerd lopen
Ze zullen het onderzoeken zijn inkomsten die ze nu ontbreken
Slim gezien doe dit samen met de pincode
Dank voor alles suggesties. Maar er loopt iets grondig verkeerd. We hebben vorige week nogmaals het wachtwoord veranderd en blokkeer extra volume stond al aangevinkt. Toch is er de voorbije dagen weer Play More geactiveerd zonder dat mijn vriend dat besteld heeft. We hebben opnieuw Telenet gecontacteerd. Ze zullen nu een case openen zoals we hebben gevraagd. De zaak wordt onderzocht. Het blijft een groot vraagteken.
Dit kan niet blijven duren zouden beter een nieuwe account maken
Hou ons op de hoogte
Mijn vriend werd gisteren opgebeld door Telenet. Ze beweerden dat aan heel die zaak niets kan gedaan worden. Hij heeft gevraagd of ze dat schriftelijk in mail naar hem zouden kunnen zenden maar dat werd geweigerd. Ik ga volgende week naar hem en bel zelf Telenet weer op.
@filip10 schreef:We hebben vorige week nogmaals het wachtwoord veranderd en blokkeer extra volume stond al aangevinkt. Toch is er de voorbije dagen weer Play More geactiveerd zonder dat mijn vriend dat besteld heeft.
We hebben opnieuw Telenet gecontacteerd. Ze zullen nu een case openen zoals we hebben gevraagd. De zaak wordt onderzocht. Het blijft een groot vraagteken.
Als Telenet het echt wilt uitpluizen, dan is dat een fluitje van een cent.
Als Telenet niet wilt meewerken, dan moet je het escaleren en een case maken voor de Ombudsman.
Vandaag kreeg mijn vriend van 85 nog eens een telefoon van Telenet. Deze keer was het wel een vriendelijke dame die zei dat ze de zaak gingen onderzoeken. Ze beloofde ook kosten terug te betalen. We wachten dus nog van de ombudsdienst te contacteren. We houden jullie op de hoogte.
Er werd vorige week 23 EUR compensatie terugbetaald. Maar wanneer ik vandaag weer bij mijn vriend was, was PlayMore ondertussen weer geactiveerd. De bediende aan de telefoon was vriendelijk en heeft de zaak van de TV-box onderzocht (de ID-nummers op de sticker aan de onderkant werden gecontroleerd). Hij zegt dat het daar niet kan aan liggen. De vier cijferige code was inderdaad ook door telenet zelf geblokkeerd. Het feit dat bij de instellingen van MIjn Telenet "blokkeer extra verbruik" aangevinkt staat, was voor hem een verrassing. Hij heeft alles aan het dossier toegevoegd maar zegt dat het IP-adres niet kan achterhaald worden. Het is bang afwachten wat het volgende week wordt. Ik hoop maar één zaak: dat mijn vriend zijn geld terugkrijgt als blijkt dat een andere gebruiker hiervoor verantwoordelijk is, dat hij voor de kosten opdraait als de fout niet bij Telenet ligt.
Hij is beter dat hij het doorgeeft aan de ombudsman telecom
Er loopt iets niet goed en blijven compensatie geven dat kan niet meer
Voor de rekeningen daar maken ze terug een credit nota voor maar zal niet blijven duren
best dat je door geeft aan de ombudsman telecom dan zal het hoger worden onderzocht
Vandaag terug bij mijn vriend geweest. En ja hoor, PlayMore was opnieuw geactiveerd. De eerste persoon van Telenet toonde begrip en zei dat er iets serieus verkeerd liep, maar hij schakelde door naar een tweede persoon, en die toonde geen begrip, ondanks de blokkage van pincode door Telenet en het aanvinken van "blokkeer extra verbruik" bij de instellingen. Hij zei, dat hij 19 EUR opzeggingsvergoeding aanrekende voor PlayMore en dat mijn vriend op een of andere manier PlayMore moet geactiveerd hebben. Hij zei ook dat we het onderzoek van Telenet maar moesten afwachten en dat we geduld moesten hebben. In elk geval is de ombudsman nu gecontacteerd.
Dat is beste wat je doet je hebt alles geprobeerd
Er is al te veel tijd in gestoken en de compensatie stoppen ook eens
En geld vragen is niet de bedoeling ze moeten zien dat het in orde komt
Na onderhandelen tussen de ombudsman en Telenet blijft Telenet categoriek. Geen compensatie meer. Telenet beweert dat om PlayMore te activeren er geen code nodig is en dat mijn vriend dat onbewust zou gedaan hebben via de TV-box. Dat bij de instellingen "blokkeer extra verbruik op TV" aangevinkt staat maakt niets uit. 😕
Ook van al die aangerekende stuks van de TV-theek in het verleden, en dat zijn er heel wat, wordt niets meer terugbetaald.
Best dat je terug contact neemt met de ombudsman dat je niet akkoord gaat
Vraagt wat er in toekomst moet gebeuren met rekeningen
Breng de tv box binnen in de winkel vraag een bewijs van ontvangst
Raar er staat een pin code op die je moet ingeven om iets aan te zetten
Je kan tv met kaartje vragen