Beantwoorden
ddtt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

Deze ontvanger onlangs geplaatst en werkt normaal

maar er is iets bijzonder

wanneer ik de rolluiken bedien of het licht van de kelder uit doe 

stopt de radio met even met spelen 1a2 sec en speelt dan verder normaal

op het display komt geen signaal

wie heeft hier voor een oplossing

mvg

daniel

0 Likes
30 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

@ddtt 

Hangt de vistron aan dezelfde zekeringen als de rolluiken? Het licht in de kelder hoort daar niet te zitten.

Als er van de storende dingen iets op dezelfde kring zit, hang de vistron dan eens aan een andere.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

Er zijn hier nu toch al veelvuldig meldingen gekomen van "korte" onderbrekingen tijdens het beluisteren van radiozenders met de Vistron.

Jammer genoeg wordt hier telkens weer een nieuwe topic voor gemaakt, zodat die meldingen een beetje verdwijnen tussen de andere posts, en niet samenkomen in één topic ☹️.

 

De ene keer scheelt het aan de rolluiken, de andere keer omdat het signaal niet "goed genoeg" is, en telkens weer worden (goedgemeende) oplossingen voorgesteld, maar die de kern van het probleem niet oplossen.

 

Feit is dat die Vistron blijkbaar véél gevoeliger is dan de digicorders, want het kortstondig wegvallen van een beeld zouden de TV kijkers niet accepteren.

Maar ook voor de radioluisteraars zijn zo'n kortstondige onderbrekingen zeer vervelend en niet aanvaardbaar.

 

@Suzy Ik denk dat Telenet al die meldingen serieus moet nemen, en onderzoeken wat er nu precies foutloopt met die Vistron 210. Wellicht een beetje overhaast op de markt gebracht, of onvoldoende getest, als oplossing voor het verdwijnen van de analoge radio?

Dat verschillende gebruikers telkens hetzelfde probleem melden kan géén toeval zijn, er moet een oorzaak zijn (en een oplossing gevonden worden).

my 2 cents

 

 

ddtt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

ga ik zeker proberen

hou u op de hoogte

gr

daniel

0 Likes
ddtt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

hallo philippe

heb het probleem voorgelegd bij telenet

en daar kon niemand een oplossing geven

mvg

 

daniel

0 Likes
ddtt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

hallo @louishufk 

ik heb de Vistron nu met een verlengkabel in een ander stopkontakt gestoken

de ander kant van ons huis en zeker op een ander kring,

en toch stopt de vistron bij het bedienen van de rolluiken,

ik ga proberen van een antwoord te krijgen bij Vistron zelf 

dit bedrijf is gevestigd in Duitsland

hou jullie zeker verder op de hoogte

mvg

Daniel

Ex-Netweter
 

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210


@ddtt  schreef:

heb het probleem voorgelegd bij telenet

en daar kon niemand een oplossing geven


Ik begrijp wel dat Telenet jouw individueel probleem met de rolluiken niet kan oplossen.

Vandaar mijn oproep aan Telenet (via @Suzy) om dit probleem au sérieux te nemen, gezien je niet de enige bent ...

 

@ddtt  schreef:

hallo @louishufk 

ik heb de Vistron nu met een verlengkabel in een ander stopkontakt gestoken

de ander kant van ons huis en zeker op een ander kring,

en toch stopt de vistron bij het bedienen van de rolluiken.

Dat wil dus zeggen dat de storing niet via het stroomnet komt. Dat kan je dus al uitsluiten.

Het moet dus een electro-magnetische storing zijn die de tuner opvangt. Dat kan op 2 manieren binnekomen

  1.  via de coax kabel en/of connectoren (zeg maar de binnenbekabeling). Dit kan als er onderdelen niet goed afgeschermd zijn (beschadigde kabels, niet-afgeschermde connectoren, T-stukjes, …)
  2.  of slecht afgeschermde onderdelen (vb tuner) in de Vistron ontvnanger?

Het enige wat jij kan doen is toch nog eens de coax en connectoren controleren op beschadiging of kwalitatief minderwaardig materiaal?

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

@ddtt 

Je kan hem eens inpakken in Al folie. Let wel op voor kortsluitingen en belet de koeling niet te lang.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ddtt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

Goede middag,

probleem opgelost

de Vistron was aangesloten op een muur aansluiting tv

maar omdat daar al een tv is op aangesloten heb ik een 

t stuk gebruikt dat ik nog liggen had, blijkbaar is dat slecht afgeschermd

wanneer ik het er van tussen haal is het probleem weg.

ik zal op zoek gaan naar een degelijk T stuk

bedankt iedereen om mee te denken aan deze oplossing

mvg

daniel

Ex-Netweter
 

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

Je hebt absoluut géén T-stuk nodig (die zorgen altijd voor problemen)!

 

Op de achterkant van de Vistron vind je 2 coax aansluitingen:

  1.  Coax IN verbind je met de coax kabel naar de muuraansluiting ("TV" uitgang).
  2.  Coax UIT verbind je met de antennekabel van de Tv-toestel (doorlus).

Dat is speciaal hiervoor gemaakt om die T-stukken te vermijden 🙂...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210


@Ex-Netweter  schreef:

@ddtt  schreef:

heb het probleem voorgelegd bij telenet

en daar kon niemand een oplossing geven


Ik begrijp wel dat Telenet jouw individueel probleem met de rolluiken niet kan oplossen.

Vandaar mijn oproep aan Telenet (via @Suzy) om dit probleem au sérieux te nemen, gezien je niet de enige bent ...


@Ex-Netweter ik heb je vaststellingen eens doorgezet naar de collega's die binnen Telenet bezig zijn met de signaalswitch en op de hoogte zijn van de Vistron 210 en de werking ervan. Er waren de voorbije weken inderdaad wel enkele meldingen hierover (korte onderbrekingen met Vistron) op De Netweters, maar telkens in andere scenario's. De collega's zullen het zeker eens bekijken, maar geen idee of er effectief een "algemeen" probleem gevonden zal worden. Keep you posted! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
ddtt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

Hey philippe d

bedankt voor deze info 

ga voor de zekerheid T stuk verwijderen

en de Vistron zo aansluiten

mvg

daniel

Ex-Netweter
 

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210


@Suzy  schreef:


@Ex-Netweter ik heb je vaststellingen eens doorgezet naar de collega's die binnen Telenet bezig zijn met de signaalswitch en op de hoogte zijn van de Vistron 210 en de werking ervan. Er waren de voorbije weken inderdaad wel enkele meldingen hierover (korte onderbrekingen met Vistron) op De Netweters, maar telkens in andere scenario's. De collega's zullen het zeker eens bekijken, maar geen idee of er effectief een "algemeen" probleem gevonden zal worden. Keep you posted!Update

Ik heb vandaag ter voorbereiding van de Signaal switch mijn stereo omgesteld van FM naar DVB-C.

Hiervoor gebruik ik de Vistron niet, maar mijn Satelliet ontvanger, die een DVB-S, DVB-T en DVB-C tuner aan boord heeft (de SAB Titan-3 Combo).

Hierop heb ik de zenders gescand van het Compact Signaal. Perfect gelukt, inclusief de Telenet zendernummers (TV 1-23 + 55, Radio 881-943).

 

Vaststelling:

Ik heb de hele voormiddag Radio 2 (917) geluisterd, en ik heb ook de onderbrekingen in het radio signaal vastgesteld 🙁.

De onderbrekingen duren zo'n 3-4 seconden, en de frequentie is gemiddeld 1 keer per uur (3 keer vastgesteld tussen 9-12 uur).

En het scheelt niet aan mijn rolluiken, of aan mijn signaal 😁.

 

Conclusie:

  1.  het goede nieuws: dit is waarschijnlijk dus géén probleem met de Vistron 👍.
  2.  het sclechte nieuws: ik vermoed dat er soms iets mis loopt met het DVB-C radio signaal (gezien dit fenomeen dus ook voorkomt op een andere DVB-C radio receiver) 👎.

Wordt vervolgd?

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

@Ex-Netweter het kan ook zijn dat het signaal via de kabel zelf even wegvalt voor paar seconden, heb het hier ook zo aangesloten op een gigablue en hier valt die niet weg, het signaal moet stabiel zijn,

kan zijn dat een bepaalde MUX waar die ene radio zender opstaat soms eens wegvalt door inslag van andere dingen op de kabel of signaal dat even weg is of te zwak voor de radio zenders, of de tuner zelf in het toestel of het toestel zelf.

kan van alles zijn, waarom bij de ene wel probleem en de ander niet????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ddtt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Radio valt soms even weg met Vistron VDR-210

hallo Netweters

ik kom nog even terug op dat probleem

ik dacht dat het probleem opgelost was maar dat is het niet

nu heb ik nog een een ander zeer bizar fenomeen 

bijna telkens dat ik de aansteker aan knip om kaarsjes aan te steken stopt de radio ook even

het spookt hier bij ons !!!!!!

in bijlage filmpje

mvg

daniel

0 Likes