Beantwoorden
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Regelmatig zwart beeld op digicorder

de digicorder is van de zomer van 2015.

vorige week kwam het voor het eerst voor.

bij het bekijken van een opname opeens zwart beeld,maar wel nog geluid.

na enkele minuten terug oke.enkele minuten later een 2de keer zwart beeld met geluid oke.

na opnieuw herstarten digicorder opnieuw beeld en geluid.

het ging enkele dagen goed.

maar deze voormiddag viel tijdens een opname het beeld opnieuw weg,het geluid bleef.

raar was dat ook het beeld op de gewone digitale tv weg was,dus niet enkel van de opname.

na herstarten digicorder kwam het beeld terug.enkele minuten later weer beeld weg.

maar ook op de gewone digitale tv-zenders is het beeld weg.dus niet enkel in die opname.

kan het een mislukte opname zijn?

er staan waardevolle opnames op die digicorder.

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: problemen digicorder

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Regelmatig zwart beeld op digicorder

@waterrat1978 

Een opname kan altijd mislukken maar het kan ook het programma zelf gelegen hebben op zo een moment. Je geeft ook aan dat het ook op de 'gewone' tv is dus live tv als ik het goed begrijp. Dan zou het dus ook aan je HDMI kabel kunnen liggen of je HDMI poort. Je kan de kabel eens versteken in een andere poort en als dat geen oplossing brengt dan eens een ander HDMI kabel proberen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Regelmatig zwart beeld op digicorder

de analoge tv werkte,maar gewoon tv kijken op de digitale zenders lukte ook niet.

ik heb intussen de modem 20 seconden zonder stroom gezet,en intussen heb ik opnieuw beeld op de digicorder,ook op een opname getest of het nog ging.hart vasthouden dat het blijft gaan.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Regelmatig zwart beeld op digicorder


@waterrat1978  schreef:

er staan waardevolle opnames op die digicorder.


Ik zou je ten stelligste aanraden om er rekening mee te houden dat jouw digicorder niet eeuwig zal meegaan, en je dus op een of andere manier ervoor zorgt, dat je de "waardevolle" opnames op een ander medium bewaart.

Een harde schijf die al zoveel jaren draait, gaat ooit eens kapot!

 

Als je "waardevolle" documenten op je PC hebt staan, dan maak je daar ook af en toe een back-up van??

 


@waterrat1978  schreef:

de analoge tv werkte,maar gewoon tv kijken op de digitale zenders lukte ook niet.


Ik wist niet dat er nog regio's waren waar de analoge tv nog niet afgeschakeld is?

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Regelmatig zwart beeld op digicorder


@flip1953  schreef:

@waterrat1978  schreef:

de analoge tv werkte,maar gewoon tv kijken op de digitale zenders lukte ook niet.


Ik wist niet dat er nog regio's waren waar de analoge tv nog niet afgeschakeld is?


@flip1953 Hier in Oostende ook nog niet, hoor ...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regelmatig zwart beeld op digicorder

@flip1953Analoge radio is afgeschakeld normaal overal, analoge tv wordt afgeschakeld tot einde 2021 (als ze rond komen natuurlijk met de Corona regels in acht genomen).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Regelmatig zwart beeld op digicorder

bekijk de kabels eens trek alles uit of vervang kabels

trek de voeding kabel eens uit  5 min eens steek terug

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Regelmatig zwart beeld op digicorder

Hou u hart al maar vast.  Dat zijn de eerste tekenen van het volledig niet meer werken van de digirecorder.

Heeft niets met uw aansluitingen, enz... te maken.

Ik heb dit al enkele weken voor en het begon erger en erger te worden.

Zelfs decoder van de stroom halen gaf geen oplossing.

Zelfs periodes dat na het herstarten van de decoder, ik de eerste min niets kon doen.

Decoder uitschakelen ging zelfs niet meer.  Op de decoder display ging de aanduiding van het kanaal heel miniem branden, maar hij schakelde zich niet meer uit.  Idem met als hij eens ingeschakeld moest worden.  Bleef hij ook hangen.
Dus paar keren herstarten.

En al hij eens werkte, kreeg ik na enkele uren dat zelfde probleem met het zwart beeld

Nu ben ik hier al 3u bezig met deze decoder terug opgestart te krijgen.

Hij blijft hangen op het opstartscherm (op de decoder display staat de MHP).

Resetten (volledig) met de knoppen op het toestel, brengt ook geen oplossing.  Hij start even op en blokkeert dan weer.

Uw decoder is zoals reeds gezegd aan het einde van zijn dagen bezig

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Regelmatig zwart beeld op digicorder


@Dragon_Racing  schreef:


Uw decoder is zoals reeds gezegd aan het einde van zijn dagen bezig


Amen. De koffiekoeken en charcuterie zijn alvast besteld.

waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Regelmatig zwart beeld op digicorder

nu heb ik sinds een paar dagen terug constant goed beeld en alles werkt terug voorlopig.hart vasthouden dat het zo blijft.

de scartkabel dat ik gebruik,gebruik ik ook al sinds de zomer van 2015.en ik heb veel tv gekeken de voorbije jaren.als het probleem terugkomt,zal ik eens beginnen met die scartkabel te vervangen.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Regelmatig zwart beeld op digicorder

dit komt veel tegen er niets mis met toestel de kabel zit meer goed of het toestel loopt vast zijn altijd zelfde zakken soms stroom adapter dat kapot is er wordt veel weg gegooid laatste jaar met corona is er veel weggegooid verhuis  renovatie ......in de winkel wordt ook niets meer getest als je vraagt dan wel

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Regelmatig zwart beeld op digicorder


@waterrat1978  schreef:

de scartkabel dat ik gebruik, gebruik ik ook al sinds de zomer van 2015, en ik heb veel tv gekeken de voorbije jaren.


Een SCART kabel verslijt niet door veel naar TV te kijken 😊.

Maar een SCART kabel is wel zeer gevoelig aan kapotgaan: daar zitten 21 kleine draadjes vastgesoldeerd, en deze kunnen niet altijd tegen een stootje ...

 

Heeft jouw TV toestel dan geen HDMI?

 

Blij te zien dat het nu (voorlopig) weer lukt, en dat je met een nieuwe SCART waarschijnlijk terug een tijdje verder gaat kunnen 🙂.

Maar ik herhaal nog eens dat je jezelf moet voorbereiden op het ergste (=verlies van opnames). Indien deze opnames voor jou zo belangrijk zijn, dan moet je er nu van profiteren - terwijl je voorlopig terug beeld hebt - om jouw opnames over te spelen op een back-up medium.