Beantwoorden
Stijn4
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Complimentendag

Rijgnet of niet in appartementsgebouw?

Ik ga een appartement aankopen. Ik zou hier Telenet internet & digitale tv wensen aan te sluiten. 

Ik weet echter niet zeker welk type aansluiting er is in het appartement (rijgnet of andere). 

 

De huidige eigenaar vertelde dat er momenteel in alle appartementen een analoge televisieaansluiting is. Er is volgens mij nog geen NIU of zo in de appartementen geïnstalleerd.

Tot op heden was er in het gebouw maar 1 eigenaar die alle kosten betaalde. Het gebouw bevat 9 appartementen is gebouwd in 1995.  

 

 

Hij vertelde ook dat op de factuur (ik vermoed een factuur per appartement) een accountnummer staat. Op de factuur staat ook een klantnummer en een nummer TVxxxxxxx. Momenteel betaalt hij ongeveer 214 euro per jaar. 

 

Kan ik uit deze info concluderen dat er een individuele aansluiting is (en geen rijgnet) in het appartement en dat een basisinstallatie mogelijk is of moet ik nog op iets speciaal letten bij een volgende bezoek aan het appartement? 

 

 

0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Rijgnet of niet in appartementsgebouw?

@Stijn4 

Kan je op de plaats waar de telenetkabel binnenkomt niet gaan kijken hoe de verdeling daar gebeurt?

Bij rijgnet vertrekt er maar een kabel. Of zeker niet een kabel per appartement. Je kan ook kijken of er bij u een kabel verderloopt. (Geen garantie, want je kan op het einde van een lijn zitten).

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Rijgnet of niet in appartementsgebouw?

@Stijn4   Ga eens een Center binnen en vraag daar eens of ze willen kijken op 1 of meerdere adressen in het gebouw. Die gaan vlug zien of het rijgnet is of niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Rijgnet of niet in appartementsgebouw?

Als hij spreekt van analoge TV dan is de kans groot dat het een rijgnet is.

In de nieuwe appartementsblokken staat beneden een versterker en daarop is ieder appartement aangesloten met een coax. In het appartement staat dan nog een NUI en vanaf daar vertrekken de coaxen naar de aansluitpunten in het appartement en een coax naar de modem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Rijgnet of niet in appartementsgebouw?

Ongeveer 214 euro per jaar. Een abonnement kabel-tv kost 18,22 euro per maand, 218,64 euro per jaar. Dus al die huurders kijken (analoog) in het zwart?

 

Ik woon in een duoappartement. Wij zijn allebei eigenaar en bij allebei is er een NIU geïnstalleerd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Rijgnet of niet in appartementsgebouw?

@Janneke_Dust  Zelfs op een rijgnet kan een digibox (niet TVbox) aangesloten worden. Voorwaarde kabelabonnement + huur of aankoop digibox. Nadeel: geen interactiviteit.

Maar eigenlijk kan de persoon het meestal ook zien in de technische ruimte. Als er daar 1 of 2 taps staan en er afzonderlijke kabels vertrekken naar elk appartement dan is het geen rijgnet.

Is het dat wel dan kan de VME (vereniging van mede-eigenaars) een aanvraag indienen bij Telenet en als ze zeker zijn van een paar internetaansluitingen zijn ze zeer schappelijk in de ombouw.

Maar zoals ik zeg naar een Center stappen en daar vragen of er op de andere adressen  in het gebouw, 1 of meer internetaansluitingen zijn. Zo ja, dan is het geen rijgnet.

Maar ik gok op geen rijgnet. Want dat was meestal het geval bij de ombouw van 1 centrale antenne naar kabel. En ik heb een sterk vermoeden dat dit in 1995 niet zo was.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Rijgnet of niet in appartementsgebouw?

TV met een kaartje kan ook op een rijgnet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes