Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Trouwens daarnet in het VTM nieuws bij een reportage van de 10 miles in Antwerpen wéér duidelijk te zien.

Dat belooft weer voor het voetbal van vandaag op VTM !

 

En ja hoor het is nog altijd van dat: erbarmelijk slechte beelden!

Ik denk toch echt dat ik géén foute keuze heb gemaakt om over te schakelen.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

En tijdens de rust was er een trailer van "De code van Coppens" . Onvoorstelbaar slechte beelden!

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Idd wat een dramatische slecht beeld weer daar 😡 ook bij samenvatting voetbal en F1. 

0 Likes
KOLA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Beeldkwaliteiteit bij voetbalmatch momenteel live op VTM is eerste kwartier plots wel zeer acceptabel. Deze namiddag met de Belgen was de beeldkwaliteit een ramp.  Ik heb samenvatting sportnieuws  van deze match zowel op VTM als Een opgenomen  en de beelden op Een zijn veel beter terwijl beeldmateriaal wel van VTM is.

Het  is wel bizar dat het soms goed is en soms slecht. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@KOLAHeeft te maken met bitrate dat schommelt, een MUX (freq) heeft een bepaalde bandbreedte waar de zenders dat er opzitten meer of minder bitrate krijgen, en daar zit waarschijnlijk het probleem, dat de encoders ontregelt zijn, kan zijn dat een zender opeens meer bitrate krijgt en dan wordt afgesnoept van een andere zender op die MUX,

probleem van dat er niet meer dit melden is omdat ze het niet zien, vandaag eens getest bij andere mensen en ik zag het en die mensen niet, best raar.

ben benieuwd op de opvolging wat er gaat volgen….


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

En kan dit probleem ook opduiken bij "Proximus"? Of heeft het daar niets te maken met muxen?

En is de bitrate hoger dan bij Telenet?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1Bij Proximus spreken we niet van Muxen maar van streams die je opvraagt, de bitrate is bij Telenet hoger, 

zag op vtm2 of weet niet op welke vtm zender dat was met die Anouk matton vanavond bij familie leden dat de uitzending ook niet echt heel zuiver was, de tv is pas nieuw, LG 4K en Proximus ontvanger is nog een oudere versie, zag gelijk een laagje in het beeld van de compressie heel miniem, maar je zal het zelf wel merken op uw tv of het goed is of niet voor jou, ik zie verschil met Telenet (in de tijd dat Telenet op vtm zenders nog goed beeld doorzond)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ja maar dat ligt volgens mij aan de opnames van de reeks want ook bij Telenet is die niet héél zuiver.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

er is iets dat we gemerkt hebben op la une en tipik is het ook  en zeer toevallig zijn dit zenders met terug kijk tv de zenders met andere tallen geen probleem gezien (npo niets gemerkt )

en is begonnen 2 weken voor de lancering van de reclame niet meer kan doorspoelen worden

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@luc55Heeft daar niks mee te maken, is al veel langer bezig op de zenders van vtm en play, vrijdag toevallig ontdekt op fox ook, tijdens de reclame was het niet, zijn de encoders bij Telenet die eens moeten herstart worden, is paar jaar geleden ook eens gebeurt dat ze allemaal moesten herstart worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Bij deze een eerste update. Deze ochtend kreeg ik het nieuws dat vandaag de encoders voor deze zenders werden nagekeken, ook zijn er enkele instellingen geoptimaliseerd. Het beeld zou daardoor beter moeten zijn op de kanalen die jullie hier vermeld hebben. 

 

Kunnen jullie dit eens testen/bekijken en vooral jullie feedback terug bezorgen hier? Bedankt! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Suzy Bedankt voor de snelle update. Ik heb net even gekeken naar het programma "Zo man, zo vrouw" op Play5 en ik merk bij het live kijken nog steeds onzuiverheden (ruis) in beeld die ik bij het herbekijken van dezelfde scènes via terugkijk-tv niet opmerk. 

 

Ik heb ook hetzelfde soort ruis opgemerkt bij de voetbalbeelden in het VTM-nieuws (al waren die vrij kort om een deftig oordeel te kunnen vormen).

 

Sportuitzendingen blijven uiteraard de beste waardemeter om de kwaliteit te bepalen. Morgenavond is er WWE Raw op Play6 en die uitzending zal al zeer veel duidelijk maken, voor wat mij betreft. Ik zal dan zeker ook mijn bevindingen posten.

 

Op het eerste gezicht lijkt het probleem mij echter nog niet opgelost te zijn

Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Neen, probleem nog niet opgelost.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Suzy hier probleem ook nog niet opgelost, op de vtm en play zenders nog steeds problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Bedankt voor de feedback, ik geef deze opnieuw door. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.