Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Om even "on topic" te blijven: ja, het is hinderlijk en duidelijk aanwezig bij bepaalde uitzendingen. Het is niet constant aanwezig, maar het duikt wel op. Vooral en regelmatig bij het bekijken van sport via live tv (met snelle beeldovergangen en veel beweging in beeld) valt het op. 

 

Wanneer je met de tv-box kijkt via terugkijk-tv, opnames of via de app (via AppleTv of wat dan ook), ga je het niet merken, want daarbij is de beeldkwaliteit wel OK.

 

Op andere fora heb ik al gelijkaardige dingen gelezen. Als gewone leken het al opmerken, dan kan ik mij niet voorstellen dat de technische diensten daar zo aan voorbij kunnen gaan.

 

Heeft het te maken met encoders of met compressie, wie zal het zeggen

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Christoff75 ja dit is behoorlijk hinderlijk en niet normaal op hun play sports zenders heb je er geen last van. Maar op vtm, vtm2 en de play zenders is dit echt dramatisch slecht hier. 

Na opzoekwerk hier terechtgekomen en vast gesteld dat er nog meer mensen dit probleem hebben. 

En nee ik ga niet naar Proximus want internet is hier slecht met Proximus en haal ik nooit de snelheden die ik wil.

 

Maar hoop toch dat ze er iets aan doen maar vrees ervoor als er maar +- 10 mensen met dit probleem te maken hebben. Terwijl het er veel meer zullen zijn maar de meeste het gewoon niet erg vinden.

 

Als je geen voetbal kijkt zal het je niet storen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@BjornVHet is op al hun vtm zenders, heb het ook al gezien op de vtm gold bij snelle beelden, dit was er vorige maand niet hier, bij m’n opnames valt dit ook op, ga eens stukje opnemen vanavond en niet bewerken, een 1 op 1 opname online zetten, alleen vrees ik dat het op een klein scherm niet zal opvallen maar een groter scherm wel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton @BjornV @Christof75 @Guyke1 @Ex-Netweter 

 

Heb 5 min opgenomen van vtm HD zonder iets te veranderen aan de file, een 1 op 1 file, 

je moet dit bekijken op een grote tv, op een klein scherm verminderd de pixels en zie je het niet of amper, getest op m’n pc scherm en m’n tv, je ziet het heel goed dat verschil,

 

staat op mega is een 400mb ongeveer een .ts bestand

 

https://mega.nz/file/SNtEkDIC#wOUzXdu2nfOZqExtyQOVlmgna9_w4C5Le_GOOSNiUE4


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Master-Magic 

Ik heb de volledige match Live gezien op TV.

Het beeld was hier perfect en leek in de verste verte nog niet op jouw filmpje.

Ik heb er speciaal op gelet en ben hier zeer gevoelig aan!

Hier wordt soms gezegd dat het bijna zo slecht is als analoog. Dat zou ik toch moeten zien hé.

Maar neen, ik heb helemaal geen beeldfouten gezien. Sorry!

Ik heb een Topklasse 55" 4K Qled met Local Dimming. (QE55Q8D).

Ik herhaal dus dat het GEEN algemeen probleem is!

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Ex-NetweterIk had dit vorige maand ook niet, dit is de laatste weken meer en meer opgekomen, enkel op de 2 Muxen waar de vtm zenders en de play zenders opzitten,

toevallig dat het door verschillende al opgemerkt wordt, op verschillende plaatsen.

 

een extra vraagje om de oorzaak beter te kunnen zoeken, zijn de analoge zenders in uw buurt al afgeschakeld ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders


@Master-Magic  schreef:

een extra vraagje om de oorzaak beter te kunnen zoeken, zijn de analoge zenders in uw buurt al afgeschakeld ????


Ik weet het niet. Ik kijk al lang niet meer analoog.

Op deze pagina krijg ik geen antwoord:

https://comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll?ID=U87yWJuNyHuAWe7q%2BDcYZnFWtFg4atsCz_9Li4w1YLTmM...

Ik denk dat het rond deze tijd afgeschakeld zou worden maar weet niet of het al gebeurt is of niet...

 

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Voodoo ik heb ook top oled55 inch en op andere zenders heb ik ook perfect beeld fijn voetbal op playsports. Maar op alle vtm en play zenders niet en enkele bij snelle beelden. Geen idee hoe dat het komt dat sommige hier last van hebben en andere dan toch niet.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Des te beter voor zij die het niet opmerken, maar heel vervelend voor zij die het wel opmerken.

 

Gisteren nog postte iemand op de Facebookpagina van Telenet een bericht over de ruis in beeld tijdens de voetbalwedstrijd op VTM, met een foto erbij. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton Hier staat een bewijs met link van een 5min durende opname van mij, als dit nog niet genoeg is, zegt meer dan een foto.

als ze dit niet oprakelen dan is het ver gekomen….


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Idd master klaar en duidelijk met je beelden heb je die doorgestuurd naar telenet ?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Eerst en vooral mijn excuses dat niemand van onze moderatoren hier eerder op heeft gereageerd of heeft ingepikt. Heb net helemaal door deze thread gelezen en er lijkt volgens mij effectief meer aan de hand te zijn wanneer ik jullie uitleg bekijk.

 

Daarom heb ik net al jullie voorbeelden doorgestuurd naar onze interne teams, zodat een analyse kan gebeuren. Heb duidelijk aangegeven dat het regio en tv onafhankelijk is en het zich voordoet over de verschillende televisie platformen. Ik heb de zenders die jullie hebben benoemd ook allemaal aangekaart en naar hier verwezen voor al jullie voorbeelden (waarvoor dank).

 

Ook bedankt voor het filmpje, @Master-Magic, ik heb de locatie waar je dit deelt meegestuurd naar het interne team. 

 

Hou jullie op de hoogte, volg dit vanaf nu even zelf mee op! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@SuzyAlvast bedankt om het eens achterliggend door te geven, m’n maat in Brugge heeft het ook op zijn tv, begin de indruk te hebben dat het voorvalt in gebieden waar analoog is afgeschakeld, kan fout zijn ook, maar daar kunnen de bevoegde diensten bij Telenet meer zicht op hebben en uitzoeken wat het probleem is, omdat @Ex-Netweterdit probleem niet ervaart wat raar is als er verschillende dit melden op fora en hier en op Facebook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Geen idee of analoog hier al afgeschakeld is (Bree) en of dat er iets mee te maken heeft. Maar idd leuk dat er nu toch eens iemand van Telenet erbij komt om dit op te volgen.

 

Ik heb dit probleem ongeveer een maand of 2a3 daarvoor geen last van.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik heb zonet een tevredenheidsenquéte via e-mail ontvangen van "Telenet" en een ongezouten mening ingevuld.

Ik hoop voor de bestaande klanten van telenet die nog steeds met dit probleem zitten er nu snel een oplossing komt want voor mij hoeft het niet meer daar ik overgestapt ben naar "Proximus" en Vrijdag de boel komen installeren en aansluiten.

Ik ben 20 jaar trouwe klant geweest bij "Telenet" maar als zij beweren dat dit een alleenstaand geval is en het hier op dit forum toch vol van staat gaat het er bij niet meer in.

Ik hoop dat ik het bij proximus tenminste even lang vol hou maar dat zal aan hun liggen .

Ik probeer jullie hier wel op de hoogte te houden wat ik ervan vind en ja ik ga eerlijk zijn als het er ook tegenvalt maar daar heb ik dan zelf voor gekozen.

Maar wait and see.

 

0 Likes