Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Suzy Vanmiddag op VTM Kids HD ook weer gezien bij snelle beelden.

zou het niet kunnen samen hangen met de omgevingen waar analoog is afgeschakeld waar dit probleem voorkomt???

ergens een foute aansluiting ofzo????

had het vrijdag avond tijdens zappen naar Fox ook gezien, maar tijdens de reclame was het dan niet, kon toen aan de uitzending liggen van de serie CSI dat speelde, een mindere kwaliteit van de aflevering, ga het nog eens checken of ik het op andere zenders zie.

Fox zit toevallig op de mux naast de VTM mux en Play zenders mux op 322Mhz, toevallig of nu ook een 3de mux dat het probleem heeft.????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

analoog is nog niet  afgeschakeld bij ons en de problemen blijven zichtbaar

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Op dit moment loopt op Play6 WWE Raw. Een sportprogramma met veel snelle beeldovergangen en veel beweging in beeld. De ruis is zeer goed merkbaar bij het live tv kijken (veel onzuiverheden). 

Tags (1)
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

axel gaat binnen op vtm ondertitels bijna niet te lezen op momenten op arte film ook ondertitels ook

latrois  veel storingen in kort film de lijst van zenders wordt langer op npo nog altijd niets gezien

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Hier komen de leestekens soms niet binnen, ik weet niet of dit aan het signaal ligt of aan mijn binneninstallatie. Ik zal dit eens verder moeten onderzoeken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton heb 5 min opgenomen van dat programma gisteren, ga de beelden hier nog posten zodat telenet het zelf kan ervaren dat de beeldkwaliteit van de HD zenders ondermaats is bij snelle beelden.

maar kennelijk komen er meldingen van nog andere zenders, heb het al gemerkt op Fox ook, de lijst wordt langer, Arte zit op 330Mhz, dus weer een mux verder, dan zijn er al 4 muxen dat problemen hebben, van 306 Mhz tot 330 Mhz.

dit is al geen encoder probleem denk ik maar een groter probleem bij telenet, misschien probleem met de codering????

telenet heeft nu meer werk om dit te onderzoeken.

@Suzy nog meer zenders dat problemen hebben 😮 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Bedankt @Master-Magic om een opname te maken van WWE Raw. Dergelijk materiaal kan voor de technische diensten perfect het probleem illustreren en tonen wat er aan de hand is. Ik denk wel dat het nuttig kan zijn en hoop dat ze er iets wijzer door kunnen worden

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Hoe zit het hier met  de beeldkwaliteit en daar bedoel ik dan mee de zenders van VTM/Play.

Zoals beloofd liet ik jullie iets weten vanaf ik klant werd van "proximus".
Vanaf vandaag is het zover en mijn eerste indruk is dat de instellingen en dergelijke helemaal anders zijn dan bij "Telenet".

Ik heb géén ruis op die bepaalde zenders .

De beeldkwaliteit is misschien bij "Telenet" iets beter maar dat is dan ook maar héél miniem. (Buiten die 3 maanden waar Telenet nu al mee zit)!

Het surfen gaat voor mij snel genoeg op het internet.

Het is natuurlijk nog veel te vroeg om conclusies te trekken maar ik denk toch niet dat ik spijt heb dat ik ben overgestapt.  Wordt vervolgd.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1 komt nog hahahahahaha 😛 nee serieus, is te hopen dat er niks fout gaat van wat ik allemaal lees, heb je een Android V7 decoder bij proximus of een andere???

 

@orton zoals beloofd hier de link naar de Zes uitzending van 5 min tijdens de WWE uitzending.

en alweer opmerking dat je dit niet of minder zal zien op een klein scherm, de pixels worden dan samengedrukt waardoor het minder zichtbaar is, is op grote schermen (vanaf 81 cm bv) dat het zichtbaar is.

https://mega.nz/file/HdlVyYLT#KXeULtexDnZV3He4cnnxRTaxMFQuSXf6omekTQrMitI


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Inderdaad : een Android V7

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Opnieuw bedankt voor de recente meldingen en jij ook voor het filmpje @Master-Magic!
Heb het bezorgd aan de collega's die dit aan het onderzoeken zijn.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1 ok dan heb je die met veel bugs in, ben benieuwd of je niet teveel problemen gaat hebben, veel succes alvast, is langs de andere kant dan wel een voordeel dat er disney+ opzit en Netflix en nog meer apps (als die worden ondersteund door de aanbieders en proximus die de apps ook nog moeten aanpassen en licentie hebben).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Master-Magic Ik heb net op mijn televisie (55 inch) het filmpje bekeken dat je opgenomen hebt. Het toont inderdaad exact dezelfde problemen als degene die ik opmerk bij het live tv kijken. Ruis in de snelle actiebeelden in close-up, zeer zichtbaar tijdens de wedstrijd in het clipje

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Als compensatie mag Telenet mijn internetverbinding wel upgraden tot 1gbps speedboost tot dit probleem opgelost is. Wat nog wel lang kan duren precies 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton idd zie je daarop perfect hoe slecht de verwerking is van de beelden op de HD zenders,

denk dat er toch iets mankeert op de muxen, dat de verwerking van bandbreedte tegen werkt.

bij snelle beelden moet de bitrate naar omhoog om de beelden mooi te verwerken en kennelijk wordt dat niet goed gedaan.

je zou denken, op dat uur is er weinig snelle beelden op de andere zenders maar is ergens iets dat fout loopt.

 

en op grote schermen zie je het perfect.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes