De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Lees je nog iets anders? ;-) Primeur! Lezersgoud. Respect!

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

0 Likes
Beantwoorden
186 reacties
orton
Experienced Weetjesweter

@master-magic1 Wat VTM Gold betreft, denk ik dat de leeftijd van de uitgezonden programma's iets te maken kan hebben met het feit dat ze minder scherp ogen. Daarnaast denk ik ook dat VTM Gold iets minder bitrate krijgt op de mux dan de hoofdzenders van VTM. Vermoedelijk speelt dat ook een rol

@Suzy Op Play6 zijn de uitzendingen van WWE al beter dan wat ze enkele weken geleden waren. Er is minder ruis aanwezig, maar die is nog niet volkedig verdwenen. De kwaliteit van terugkijk-tv is nog altijd iets beter. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de iets mindere bitrate die Play6 krijgt op de mux

Beantwoorden
master-magic1
Professional Meesterweter
Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein! Topic held(in)! Organisatietalent!

@orton idd, op play6 vanmiddag ook gemerkt bij WWE dat het nog niet helemaal ok is het beeld bij snelle bewegingen, maar is al beter.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter

@master-magic1 @Suzy Het is inderdaad beter, maar nog niet optimaal. En sinds ik vanmiddag de uitzending van WWE op Play6 heb gezien (het ideale materiaal om te testen op ruis), merk ik dat het probleem al voor een behoorlijk deel, maar nog niet volledig is opgelost

Beantwoorden
luc55
Freshman Bijna Allesweter
It's your fifth party! De magic number! En wanneer slaap jij? JACKPOT!

niets verandert

0 Likes
Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter

@Suzy Vanavond keek ik naar de voetbalwedstrijd Antwerp-Fenerbahce op Zes en het viel mij op dat de beeldkwaliteit bij de live uitzending niet zuiver was. Ruis in de weergave van het veld en van de tribunes in de achtergrond. Wanneer ik diezelfde wedstrijd opvraag via terugkijk-tv, is de kwaliteit véél beter. Dus voor Play6 moet er echt nog wel wat verbeterd worden

Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Happy New Year! It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel!

Bedankt! Ik geef Play 6 en VTM Gold nog eens door aan de collega's voor een nieuwe analyse. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
luc55
Freshman Bijna Allesweter
It's your fifth party! De magic number! En wanneer slaap jij? JACKPOT!

vtm en npo 3 ook

0 Likes
Beantwoorden