24765
netweters
|
152531
antwoorden
|
20716
vragen
|
Ik probeer een Sony KDL-32BX300 (bouwjaar 09/2010) te laten scannen naar de digitale kanalen.
Met een quickscan op 290.000Mhz en NetID 32, springt de scanner naar 1%, meldt hij 12 zenders te hebben gevonden en blijft hij vervolgens steken op 1%. De "..." achter "Searching" bewegen hierna ook niet meer. Als ik het scannen afbreek, zijn de 12 gevonden zenders (waaronder Play4, Play5 AVS en kanaal 55) zonder problemen te bekijken. De overige zenders blijven echter onvindbaar.
Ik heb de TV al een firmware upgrade laten uitvoeren naar de laatst beschikbare versie M8.728 (update van 8/11/2011). Het probleem blijft hetzelfde.
Nog iemand een suggestie?
Gr, Peter
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digitale switch - Sony KDL-32BX300
Opgelost! Ga naar oplossing.
@PeterCloetHeb dezelfde Sony staan en zou aanraden een manuele scan te doen, kan zijn dat hij de zenders vanaf 900 zet.
heb er ook problemen mee gehad en hetzelfde zoals jij meld bij iemand anders.
Dank je voor je reactie.
Bij het manueel scannen geeft de TV weer dat deze functie niet beschikbaar is. 😞
Enkel "Digitale autom. afstemming" is mogelijk. "Digitale handm. afstemming" niet.
@PeterCloetRaar hier is dat wel gelukt zo, weet wel niet op welk land ik het heb gezet want dit kan ook meespelen.
anders eens fabrieksinstellingen doen, je moet dan wel alles weer instellen...
kan zijn dat deze link iets kan helpen
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095
[OGELOST]
Zeer vreemde zaak.
Ik heb nogmaals het stappenplan van Telenet gevolgd en opnieuw bleef de scanner op 1% en 12 gescande zenders vastlopen. Daarna het toestel op standby geplaatst. Wanneer ik deze namiddag opnieuw één en ander wou uitproberen, waren plots de andere zenders ook beschikbaar/zichtbaar. Het is precies alsof de TV zijn tijd nodig had om de andere zenders te "tunen".