Beantwoorden
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

Tv switch weg van analoge Tv

werkt (voorlopig) niet


Opgelet: ik switch niet naar digibox en niet naar tv kaartje
Indien meer duidelijkheid gewenst om te weten wat ik bedoel klik deze link => https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/TV-kijken-zonder-decoder-nog-mogelijk-na-signaalsw...

 

Start Tv switch:

Ik volg de hele handleiding
Bij netwerkfrequentie vul ik in => 290 000
Bij netwerk ID vul ik in => 000 32 of 32
Resultaat geen zenders gevonden

Heb ook geprobeerd in plaats van Belgie voor Nederland kiezen maar ook dat werkt niet
Wat doe ik fout?

 

Extra vraag: moet de draad die IN mijn tv zit en naar de muur gaat (denk dat dit kabel analoge tv is) in blijven of uitgetrokken??
(ik heb het geprobeerd met uitgetrokken omdat dit mij het meest logisch lijkt!!)

 

Gegevens:
Mijn Tv is ongeveer drie a vier maand oud dus vrij nieuw
Het merk van mijn Tv is Philips

Hopelijk hiermee voldoende info (indien meer nodig vraag)

 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen om te switchen wat ik vandaag echt eindelijk wil gaan doen en in orde krijgen. Alvast super dank voor alle komende hulp

0 Likes
14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

@INE die kabel moet er in blijven in de tv anders ontvang je niks digitaal op de gegevens dat op de telenet site staan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

Ik ga het eerst even testen en dan laat ik hier iets weten.

0 Likes
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

Hoi master-magic1 

 

Ik denk dat het gelukt is. (ik kreeg geen proficiat het is gelukt op het einde zoals men stelt)

Maar voor zo ver ik nu begrijp is het gelukt en het verbaasd me hoe simpel het was

MAAR....

Nu heb ik nog 1 klein vraagje

De zenders staan nu héél anders op andere nummers zeg maar waarbij vtm op 1 enz...

Hoe pas ik dat aan naar mijn eigen keuze of is dat niet meer mogelijk??

PS

ik weet wel hoe je dat aanpast bij analoge tv maar ik vermoed dat dit nu anders moet of niet??

hopelijk is mijn vraag niet té onduidelijk

Alvast dank voor antwoord

En tot nu toe al SUPER SUPER dank voor je hulp (zal zo meteen like geven)

 

INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

ik zie om zenders op ander nummer te zetten geen optie enkel naar analoge tv maar dat is niet de bedoeling denk ik! want ik ben zopas geswitcht (eindelijk gelukt hoera) maar omdat de zenders nu heel anders staan wil ik toch graag proberen om ze naar mijn keuze te zetten voorbeeld vtm staat nu op 1 ik zet dat graag op 6 hoe doe ik dat want ik zie voorlopig geen optie of overzie ik iets?? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

@INE  ik heb hier een link hoe je een zender lijst kan maken met je favoriete zenders. Of dit is voor elke Phillips tv weet ik niet want je hebt geen model erbij gezet.

 

https://www.philips.nl/c-f/XC000014099/de-zenders-op-de-philips-televisie-opnieuw-ordenen-tpm177

 

Normaal gezien zou dat ook in je handleiding moeten staan hoe je dit doet maar als je die niet hebt kan je best de link volgen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

ik weet het model van mijn tv niet want ik heb geen boekje gekregen bij de tv en weet ook niet waar ik het type kan vinden. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

@INE  zoals ik dan al heb aangegeven probeer dan de link te volgen die ik erbij gezet heb. Hopelijk kan het je wel helpen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

patrick37

je link daar kan ik niet aan uit waarvoor sorry

 

heb ondertussen wel handleiding tv gevonden OP de tv maar helaas geraak ik daar niet verder mee tot hier toe lukt het niet om zender nummers te veranderen

 

wat ik eigenlijk vooral nu zoek is ik denk dat het frequentie nummers heet

voorbeeld met analoge tv is bijvoorbeeld canvas frequentie 203 en bijvoorbeeld vtm frequentie 175 enz enz... voorlopig vind ik in de tv handleiding daar geen optie naar 

 

wat betreft zender nummers veranderen 

denk dat ik moet blijven proberen zoeken mogelijk is de oplossing simpel alleen moet ik ze vinden

t is jammer dat men niet van in het begin de optie geeft om zelf te bepalen waar de zenders staan op welk nummer dus - want nu ben ik al een tijd aan het zoeken hoe ik het kan veranderen zonder succes terwijl ik het toch graag aangepast zou hebben.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

@INE  je frequentie kan je niet aanpassen dat is iets wat door de zenders zelf bepaald wordt op welke frequentie die afspelen. 

Je kan wel je zendernummering aanpassen in je tv , als je tv die mogelijkheid bied maar normaal in de moderne tv moet dat kunnen. Dan zou ik toch eens goed kijken en proberen via de instellingen van je tv. Eventueel eens kijken via je tv gids , als je tv die heeft en daarin eens proberen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

dank voor je antwoord

Helaas is het nog steeds niet gelukt om de zenders naar mijn keuze te zetten

voorlopig ga ik gewoon even leren leven met de nieuwe zender nummeringen

en ga dan af en toe nog eens proberen om het toch te veranderen

maar voorlopig geef ik het even op ben er al te lang mee bezig geweest vandaag

voornaamste is dat de switch is gelukt en ook voor mij belangrijk dat ik mijn video recorder (ja dat gebruik ik nog) ook heb kunnen aanpassen zodat ik nog kan opnemen wat ik nog veel doe

 

ik hou dit onderwerp nog heel even open voor het geval ik de oplossing vind dan kan ik die hier melden is misschien handig voor andere mensen later

 

PS

kan nog niet aan telenet door geven dat switch in orde is omdat ik mijn vader zijn tv nog moet switchen (we wonen in hetzelfde huis) en hij wil dat liever pas aanpassen als de analoge tv echt weg is.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

op de afstandsbediening druk op list

dan zie je alle zenders

zet op zender dat je eerst wil zetten op de lijst

dan druk je options op de afstandsbediening

dan favorieten toevoegen druk ok

nu ga je lijst van zenders af en herhaal de stap elke keer

de zender dat je eerst bij favorieten heb gezet dat als eerste de rest volt er achter

als vtm op 6 moet staan dan zal je hem als 6 de moeten opslaan

neem een blad papier om gemakkelijk te maken

streep elke keer een zender door op bij opslaan

hou je de volgorde van blad aan zal het ook op tv worden opgeslagen

op einde van alle zenders druk terug op options

dan op lijst duwen

dan op favorieten

en alles staat op plaats

opgelet als telenet een update doet

ga je terug options moeten duwen en terug de favorieten lijst op vragen

dat gebeurt niet veel

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

@INE 

Ik begrijp heel goed dat je graag de zenders terug hebt in de volgorde die je had bij de analoge zenders. Zeker als je niet goed onderlegd bent in het afstemmen, zou ik je dit echter afraden. Je hebt allicht reeds lang tv van Telenet. Je weet dan ook dat er zenders bijkomen, zenders wegballen, zenders van naam veranderen, soms ook zenders van frequentie veranderen. Als jij kiest voor je eigen nummering (hiermee bedoel ik niet een favorieten lijst), dan zal je bij elke verandering wat moeten doen. Leer je leven met de nummering van Telenet, maakt het je gemakkelijker in de toekomst. Wijzigingen zullen hoogstwaarschijnlijk automatisch doorgevoerd worden. Maak een lijstje van de zenders met hun nummers en op de kortste tijd wordt je die nummering gewoon.

Aan u de keuze.

INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

Dank voor je antwoord Janne man

Ik had dit al bedacht toen ik die info tegen kwam in mijn handleiding OP de tv waar men sprak over updates van nieuwe zenders en ja dan is het beter dat ik de zender keuze van telenet behoud en ja ik zal het wel gewoon worden met de tijd ken ik het vast uit het hoofd hoe alles nu staat. 

 

Tot slot aan iedereen die hier reageerde DANK 

zo doende kan dit postje worden afgesloten en hopelijk hebben anderen er in de toekomst ook iets aan. groetjes allen.

INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Signaalswitch: geen zenders gevonden (Philips tv)

Luc55 

Had je bericht over het hoofd gezien DANK voor je bijdrage

Ik ga het eens proberen jou tips maar dan pas morgen nu ben ik het even beu

En als het niet lukt is dat geen probleem en hou ik het hoe het staat zoals ik hier eerder schreef

Groetjes en DANK voor je bijdrage