Beantwoorden
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

Binnenkort verdwijnt analoge TV
Hele tijd geleden kreeg ik twee keer een ander antwoord via bellen naar telenet
Enkel het tweede telefoontje was voor mij bevredigend

Mijn vraag was kan ik TV kijken zonder digibox zonder een of ander abonnement zonder kabel, zonder tv kaartje, als de analoge tv weg gaat
Het eerste antwoord was neen
Het tweede antwoord van een andere persoon (tweede telefoontje) was Ja, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen. Je kan gewoon de zenders zo vinden zonder kabel zonder digibox en zonder kaartje in je Tv te stoppen. Die persoon zei verder dat je instructies op de telenet pagina kunt vinden daarvoor, of dat juist is weet ik niet heb dat nog niet getest omdat er momenteel nog analoge tv is, dus wacht ik liever, maar ik wil het wel graag weten hoe het zit....
Dus mijn vraag:
Klopt die laatste uitleg.
Kan ik dus wanneer men de analoge tv in mijn buurt afschakelt tv blijven kijken zonder digibox zonder extra kaartje in mijn Tv te moeten stoppen zonder een of ander abonnement.

Alvast dank aan iedereen voor een antwoordje

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

@INE  je kan inderdaad verder tv kijken zonder digicorder en zonder digibox of tv box en kaartje in je tv. Maar je dient wel een abonnement te hebben want je betaald de tv rechten om te mogen kijken. Als je die rechten , lees kabelabonnement , niet betaald zal je signaal eraf gehaald worden. Hier heb je uitgebreide info over de signaalswitch.

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/signaal-switch-voor-televisie


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

Hier staat alle uitleg.

https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/tv/

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

Het is ja, maar met een JA MAAR, je TV moet een recente DVB-C tuner hebben (max +/-10 Jaar) en die moet dan ook nog eens compatibel zijn met de settings die hier op het netwerk zitten. Het onderwerp  "compacte tv-signaal" is hier al meermaals behandeld. Er zijn TV's waarbij het zo "out of the box" werkt, bij andere met wat aanpassingen in de settings en bij sommige krijg je het niet aan de praat. De opmerkingen over aanpassen van netwerkinstellingen en wijzigen en experimenteren met andere landcodes zullen wel volgen. Ook dit gaat niet op elke TV, bij sommige laat de firmware dat niet toe of bestaat gewoon de optie niet, kun je geen donder wijzigen en krijg je enkel, in het beste geval, één en Canvas onversleuteld te zien, het zijn de uitzonderingen maar ze bestaan.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

tv opstarten in fabrieksinstellingen laat alle zenders terug in

vraagt hij MHz vul 290 in  zijn niet alle zender er vul dan 298 ook in er na

meer info link https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80919#M9098 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

@INE  Als dit een vrij recente TV is dan is het antwoord ja. Is het, om iets extreem te noemen, nog zo'n beeldbuis, dan is het neen. Maar je kan de instructies proberen te volgen van de site van Telenet. Lukt het zoveel te beter, lukt het niet dan wordt het een nieuwe TV.

Let wel dat dit het SD signaal is wat wil zeggen qua kwaliteit niet veel beter dan analoog. Dus niet schieten op de verkoper van je TV als je beeld niet is zoals in de toonzaal. Want daar tonen ze je natuurlijk het maximale van wat die TV presteert of kan presteren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

@ Patrick37 - Natuurlijk betaal ik abonnement - sorry dat ik dat vergeten te melden ben. 

De info over hoe het doen had ik al maar ik was niet zeker dat het dus kon omdat eerder een telenet medewerkster aan de telefoon liet weten dat het niet mogelijk is, en dat je altijd verplicht bent om een digibox te kopen of een kaartje in je Tv. Vandaar mijn vraag dus. Dank voor je snelle antwoord 😉 

INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

 Torchwood  - Ja, deze dingen wist ik al, mijn Tv is splinter nieuw nog geen jaar oud, dus dat is geen probleem. Dank voor je uitleg 😉 

0 Likes
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

Tot slot aan iedereen die ook nog reageerde DANK 😉

Ik ga deze pagina bewaren voor als het zo ver is

Momenteel ga ik nog niet aan mijn Tv prutsen 

Ik wacht tot men alles afsluit en naar ik heb begrepen kan dat nog erg lang duren

Men laat het vanuit Telenet tijdig weten zegt men dus ik wacht

Ben alvast blij dat ik gewoon verder Tv kan blijven kijken zonder extra aankopen, want daar ging het mij om, en ook omdat ik echt geen interesse heb in digitale Tv daar kijk ik te weinig Tv voor en heb verder ook niet graag al te veel snufjes niet omdat ik daar niet mee kan werken, gewoon omdat ik er niet van hou. 

Nu in ieder geval aan IEDEREEN die hier reageerde SUPER dank 😉

Groetjes en misschien tot later 😉

Ex-Netweter
 

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?


@INE  schreef:

Momenteel ga ik nog niet aan mijn Tv prutsen 

Ik wacht tot men alles afsluit en naar ik heb begrepen kan dat nog erg lang duren


Ik begrijp dat je niet van de laatste snufjes houdt, maar gezien jouw Samsung TV toestel DVB-C ondersteunt, zou ik toch niet wachten tot de analoge TV afgeschaft wordt.

 

Het zoeken naar de zenders op het "Compact Signaal" is een éénmalige activiteit (die je nu of later toch eens moet doen). In ruil voor die kleine moeite krijg je dezelfde zenders in digitale kwaliteit, met EPG (2 dagen), en nog een 50-tal radiozenders.

 

Volgens mij ga je daar geen spijt van hebben 🙂...

 

DaanV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe tv voor in de keuken waar we genoeg hebben met de standaard zenders. (de oude is namelijk niet geschikt voor het digitale signaal). Nu kom ik uit bij volgend toestel: Philips 24PHS4354/12 (voorzien van DVB-C, 2019). Ik was er dan ook van overtuigd dat ik deze zonder problemen zou kunnen aansluiten op de coax maar heb het toch even nagevraagd bij een elektrowinkel (V.B.) en daar krijg ik het volgende antwoord: 

 

"Beste  Klant,

U kan deze TV aansluiten op een digicorder van Telenet via een HDMI kabel zoals volgt :

https://www.vandenborre.be/videokabel/monster-hdmi-gold-1-5m

Op de kabel zal u het niet kunnen aansluiten aangezien de recente TV toestellen zo geen aansluiting meer bezitten."

 

Waar moet ik nu eigenlijk naar kijken bij een tv opdat deze zou werken met het digitale signaal van Telenet via de coax kabel?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

@DaanV 

Het type toestel dat je aangeeft kan volgens de telenet lijst ook aangesloten worden met CI+ kaartje.

Dus is niet alleen aansluitbaar via digicorder.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

@DaanV  Inderdaad met deze TV zal het wel lukken voor zover deze specs juist zijn:

https://www.philips.be/c-p/24PHS4354_12/4300-series-led-tv 

Ik zie staan:

Tuner/ontvangst/transmissie

Digitale TV

DVB-T/T2/T2-HD/C/S/S2

MPEG-ondersteuning

  • MPEG2
  • MPEG4

Ik heb het rood aangeduid dat er DVB-C is.

Ik zie ook staan:

Andere aansluitingen

  • Satellietaansluiting

Dit is volgens mij nog altijd een coaxaansluiting of dit is tegenwoordig anders voor sateliet.

 

Dus volgens mij is dit einde reeks toestel geschikt om de DVB-C zenders te zoeken.

Corrigeer mij als het niet waar is of vraag hun bekwame verkopers om uitleg.

 

Je zou deze handleiding moeten kunnen uitvoeren:

https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/signaalswitch/tv/#/check-je-tv 

 

En vermits het zo'n klein scherm betreft zullen de digitale zenders ins SD zeker geen probleem vormen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DaanV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

@igvfer bedankt voor je antwoord. je geeft aan dat dit een einde reeks toestel is, kan ik dan beter naar een andere tv zoeken of is dit geen probleem?

Als de tv voorzien is van DVB-C en een satellietaansluiting zou het normaal geen probleem mogen zijn om tv te kijken met enkel de coax-kabel?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV kijken zonder decoder nog mogelijk na signaalswitch?

@DaanV 

DVB-C is een vereiste. Satelliet aansluiting is van geen enkel belang.

DVB is een Engelse afkorting en betekent digitale televisieontvangst. De -C erachter duid aan via de kabel.