Beantwoorden
ndc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

Bij het uitvoeren van de signaalswitch op Philips tv toestel (2 à 3 jaar oud) volgend probleem:
Het keuzemenu als volgt doorlopen:
Een dunne tv - Philips - antenne/kabelinstallatie - pincode - zenders zoeken - België - kabel (DVB-C) 
Dan zou ik het keuzemenu "Digitale en analoge zenders"/"Alleen digitale zenders" moeten krijgen,
maar dat komt dus niet.
Het toestel springt direct naar de provider-keuze.
Bij het zoeken worden dan enkel analoge zenders gevonden, en is de signaalswitch dus niet gelukt.
Iemand enig idee hoe dit kan opgelost worden?
0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

@ndckan je niet kiezen voor manueel zoeken ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ndc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

Alleen analoog, maar dat heeft dus geen zin. Ik merk nu wel dat het digitaal signaal hier zeer zwak is, onbestaande zelfs. Tv toestel staat erg ver van modem en is ook gesplitst signaal. Ook huidig analoog signaal is zwak. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

@ndc dan kan het daaraan liggen ook door te zwak signaal, als je een 2de kabel kan leggen tot aan de NIU, het zwarte bakje waar de kabel naar de modem enzo vertrekt dan kan je beter signaal krijgen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

@ndc 

Wat kan je ingeven of selecteren bij provider keuze?

Wat kan je op een volgende stap ingeven?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

@ndc als het digitaal signaal slecht is moet er een versterker geplaatst worden zodat je wel goed signaal hebt.Het signaal moet vrij sterk zijn om de posten te kunnen verkrijgen, anders lukt dit niet.

Hetgeen je misschien kan proberen om dichter tegen de hoofdaansluiting je posten te laten zoeken en als je ze allemaal hebt, terug op de juiste plaats zetten. Wie weet lukt het dan 🙂

Veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

goede kabels niet te lang goede f connector niet te veel onderbrekingen en een goede versterker of goede f connector splitter zeer belangrijk om goed signaal

0 Likes
davyt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel

toevallig geen goedkoper model? (iets andere naam/serie)  als het een tv is die mogelijks voor andere regio bedoeld is kan het zijn dat je een ander land moet kiezen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch lukt niet bij recent Philips tv toestel


@ndc  schreef:
Een dunne tv - Philips - antenne/kabelinstallatie - pincode - zenders zoeken - België - kabel (DVB-C) 
Dan zou ik het keuzemenu "Digitale en analoge zenders"/"Alleen digitale zenders" moeten krijgen, maar dat komt dus niet.
Iemand enig idee hoe dit kan opgelost worden?

Ik ben het met de vorige poster eens

Probeer met land instelling "Zweden", en doorloop de stappen opnieuw.

 

@kristofDW  schreef:

Het signaal moet vrij sterk zijn om de posten te kunnen verkrijgen, anders lukt dit niet.


Het signaal moet "goed" zijn. Een goed signaal is niet noodzakelijk "vrij sterk". 

Met een minder sterk signaal (vb -7dBmV) kan je nog altijd een perfect beeld hebben als de SNR goed is (>33 dB).

Indien het signaal niet goed is, zal je meestal wel de digitale kanalen vinden, maar blokvorming in het beeld.

Ik heb dus mijn twijfels dat het probleem van de vraagsteller een signaalprobleem is 🤔.