Beantwoorden
Redondo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

Ik volg het signaal switch stappenplan van Telenet met bovengenoemde tv, maar het lukt mij niet om de tv correct in te stellen.

 

Ik kies zenders opnieuw instellen -> België -> Kabel (DVB-C) en daarna kan ik al geen aanbieder selecteren. Er verschijnt dan het scherm om de netwerkfrequentie in te stellen, die ik dan op 290,00 zet maar dit neemt hij ook niet aan. 

Als ik daar dan kies voor "overslaan" begint hij idd een 20-tal minuten de zenders te zoeken, hij vermeldt dat hij klaar is en daarna... niets.

 

Ik heb alle landen die ik kan kiezen afgegaan maar ik kan ten eerste bij geen enkele landkeuze als aanbieder telenet kiezen en hij neemt ook bij geen enkele landinstelling de 290,00 netwerk frequentie aan. 

 

Het scherm om het netwerk ID in te stellen krijg ik ook nooit te zien.

 

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen.

 

Als ik kijk naar de specificaties van de tv (https://www.philips.nl/c-p/32PFL5507H_12/5500-series-smart-led-tv-met-pixel-plus-hd), dan lijkt mij deze toch correct uitgerust om de switch te kunnen maken...?!

0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

@RedondoOok gekeken of je de laatste update hebt op je tv???

kan ook helpen met het probleem om iets te vinden, dat die dan na de update wel een andere provider voor België vindt, 

of anders eens scannen op 320mhz met ID 22, dan scant die de hele digitale band af, misschien lukt dat,

of kiezen voor manueel scannen met de juiste gegevens 290 mhz en ID 32.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Redondo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

Er is inderdaad een update voor mijn tv.

Ik heb een usbstick geformatteerd als MS-DOS(FAT) en het installatie bestand op de root van de stick geplaatst. Als ik deze dan in de tv plaats kan hij de usb stick niet lezen, terwijl het bestand er wel degelijk opstaat.

 

Wat dat scannen betreft, ik kan de mhz instellen maar de ID komt hij nooit vragen dus ja, hier zit ik vast denk.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

je moet de tv opstarten via fabrieksinstelling in de tv menu  dan krijg je philips logo volg dan de stappen bij belgie klik je overige  zie dat je dvb-c neemt de rest legt hem uit  staan alle zenders niet volg deze link https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

@Redondo 

Ik denk dat je de USB-stick moet formatteren in FAT32.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet


@Redondo  schreef:

Er is inderdaad een update voor mijn tv.

Ik heb een usbstick geformatteerd als MS-DOS(FAT) en het installatie bestand op de root van de stick geplaatst. Als ik deze dan in de tv plaats kan hij de usb stick niet lezen, terwijl het bestand er wel degelijk opstaat.


Heb je het (zip) bestand uitgepakt (unzip)? Het bestand dat in de root van de USB komt heet "autorun.upg"

Hoewel jouw toestel niet "héél oud is" (uitgebracht in 2012, laatste software update dateert van 2015), vrees ik dat België nog niet als "DVB-C land" gekend is.

 


@Redondo  schreef:

Ik heb alle landen die ik kan kiezen afgegaan maar ik kan ten eerste bij geen enkele landkeuze als aanbieder telenet kiezen en hij neemt ook bij geen enkele landinstelling de 290,00 netwerk frequentie aan. 

Het scherm om het netwerk ID in te stellen krijg ik ook nooit te zien.


Je zal dan eerste een ander land moeten kiezen, waarbij Zweden, Finland, Oostenrijk de eerste keuzes zijn.

Dan zal je natuurlijk "Telenet" niet zien staan als provider, maar misschien zie je onder enkele voorgeprogrammeerde providers ook "Andere" in de lijst? Kies dan voor Andere.

 

Voor je dan begint te scannen, moet je (als ik mij nog herinner) een optie "Instellingen" zien.

Hier kan je dan de symbol rate (6875) en modulatie invullen (256QAM).

Dan teruggaan en frequentie ingeven (290 MHz), waarna je waarschijnlijk de vraag zal krijgen om netwerk-ID in te vullen.

Deze "netwerk" scan duurt hooguit 2 minuutjes.

 

Met een beetje "trial en error" zal het je zeker lukken! Jouw TV is toch geschikt voor de ontvangst van DVB-C (zowel Compact Signaal, als TV met een kaartje).

 

Indien het absoluut niet lukt met de "snelle" scan, zal je manueel op alle muxen afzonderlijk moet scannen.

Ik zou dan de volgende volgorde nemen:

  • TV zenders: 298 MHz, 290 MHz (dan krijg je de Vlaamse zenders vooraan in de lijst)
  • TV zenders: 314 MHz, 306 MHz, 386 MHz en 120 MHz

Nadeel van deze methode is dat je ook alle versleutelde zenders mee scant, en wat opkuis werk hebt achteraf om deze te verwijderen... 

Redondo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

@flip1953Een heleboel goede tips. Ik ga het nog eens proberen volgens de methode die je hier beschrijft en laat het je hier weten.

 

Wat die usbstick betreft, ja... ik plaats het autorun.upg bestaand op de root van de usb stick. Ik ga thuis nog op zoek naar een ander stick en probeer hier eens mee. Eens zien of het probleem zich blijft voor doen. Als ik de usbstick momenteel inplug, leest hij die (komt onderaan in een balk op de TV) en daarna.... niets meer.

Ga ik via het menu naar software update, geeft hij een error in de trend van: could not write to usbstick...wat ik raar vind.

Soit, ik probeer een andere stick.

0 Likes
Redondo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

@Ex-NetweterHeb ik gedaan. Zowel op mac als pc geprobeerd. Ik ga op zoek naar een andere usb stick. Eens zien of het probleem zich hiermee ook voordoet.

0 Likes
Redondo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaalswitch op Philips tv 32PFL5507H/12 lukt niet

Effe een update. Ik ben er in geslaagd om de signaalswitch uit te voeren.

Vooreerst heb ik de update van de tv kunnen uitvoeren door een andere usb stick te proberen (de vorige was waarschijnlijk niet compatibel met de tv).

 

Daarna was de truck om alles te herzetten naar fabrieksinstellingen, om met een schone lei te kunnen beginnen, uit de landenlijst voor "Andere" te kiezen (België, Zweden, Nederland,... deden het niet). Daarna gewoon de Netwerkfrequentie op 290,00 invullen en laten zoeken(de vraag om netwerk id (32) in te vullen, heb ik nooit gekregen).

 

Alle kanalen en radiozenders werden hierna van de eerste keer gevonden en stonden ook in de "juiste" volgorde (VTM, Een,...).

 

Bedankt voor alle tips hier!

 

Cheers!