Beantwoorden
Tygeros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

Al regelmatig gemerkt dat de beeldkwaliteit op de 3 nieuwe zenders van Eleven (Jupiler pro league)  veel te wensen overlaat. Het beeld vertoont blokjes of pixels en is schokkerig of blijft stilstaan om dan heel traag te "verversen". Ik heb alle kabels gecheckt alsook de digicorder opnieuw opgestart maar het probleem blijft. Op alle andere zenders heb ik dit probleem niet, dus ik betwijfel dat dit een kabelprobleem is. Voetbal is echt niet te volgen op deze manier

0 Likes
19 reacties
Tygeros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

Ik ben al iets verder, nu enkel nog vinden hoe ik dit kan oplossen. Het probleem situeert zich enkel op de zenders 204 t/m 208. De signaalsterkte op deze kanalen bedraagt 83-84%, alle andere zenders staan op 100%. Iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen ? 

0 Likes
Birgitta
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

Wij hebben net hetzelfde probleem. Enkel op de zenders van Eleven. Het is echt niet te doen om zo naar voetbal te kijken.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

Ze moeten dringend de bitrate van die 3 zenders verhogen.

 

Want optimaal is het zeker niet!

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Slecht beeld op Eleven sports JPL


@Tygeros  schreef:

Ik ben al iets verder, nu enkel nog vinden hoe ik dit kan oplossen. Het probleem situeert zich enkel op de zenders 204 t/m 208. De signaalsterkte op deze kanalen bedraagt 83-84%, alle andere zenders staan op 100%. Iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen ? 


Zijn nog mensen met deze issue, dacht door shuffle van MUX (zenders van freq veranderd) kan zijn dat je juist op de 120MHz slecht(er) beeld hebt

 

best klantendienst contacteren

> tip: stuur eens message via FB messenger of WhatsApp naar Telenet 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

@Cru die zijn niet verhuist de sporting zenders 😉 die staan nog altijd op dezelfde plek als voorheen, enkel de naam is aangepast.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Slecht beeld op Eleven sports JPL


@Master-Magic  schreef:

@Cru die zijn niet verhuist de sporting zenders 😉 die staan nog altijd op dezelfde plek als voorheen, enkel de naam is aangepast.


is wel degelijk een issue..

play sports 205-208 + elevensports

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

@Cru zoals je kan zien op m'n site https://tv-digitaal.site

staan de zenders daar nog altijd zoals paar weken geleden voor de naamsverandering, 

op de kabel zelf is er zelf geen Naamsverandering toegevoerd, is enkel op de ontvangers.

😉 

dat er een probleem is sinds kort kan ook zijn door de warmte en de kabels dat boven de grond hangen problemen hebben nu, heb dit ook opgemerkt ergens vorige week.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Slecht beeld op Eleven sports JPL


@Master-Magic  schreef:

@Cru zoals je kan zien op m'n site https://tv-digitaal.site

staan de zenders daar nog altijd zoals paar weken geleden voor de naamsverandering, 

op de kabel zelf is er zelf geen Naamsverandering toegevoerd, is enkel op de ontvangers.

😉 

dat er een probleem is sinds kort kan ook zijn door de warmte en de kabels dat boven de grond hangen problemen hebben nu, heb dit ook opgemerkt ergens vorige week.


eens gecheckt, was mis van de shuffle (misverstaan)

maar staat wel alarm open voor eleven sports: blocking (205-206-207)

zie voorbeelden TLN facebook community (weet het, ieder probleem kan een andere oorzaak hebben maar er is wel een verhoging van meldingen)

 

warmte kan, ben bekend met de technische kant 🙂 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

@Cru maar waarom heeft niemand daar vroeger melding van gemaakt, die zaten daar toen ook en er is enkel een naamsverandering gebeurd, dan moet dat al langer spelen hé die problemen, denk eerder dat aan de eleven bron ligt door het nogmaals doorsturen dat er verlies zit op de beelden ofzo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Slecht beeld op Eleven sports JPL


@Master-Magic  schreef:

@Cru maar waarom heeft niemand daar vroeger melding van gemaakt, die zaten daar toen ook en er is enkel een naamsverandering gebeurd, dan moet dat al langer spelen hé die problemen, denk eerder dat aan de eleven bron ligt door het nogmaals doorsturen dat er verlies zit op de beelden ofzo.


ja dat zal er een groot deel mee te maken hebben, telenet heeft hier meer ervaring mee

 

die mux werd minder intens gebruikt voordien

ken het niet helemaal van buiten maar dacht dat 205-206-207 play sports 6,7 en 8 was?

vorig jaar werd het voetbal vooral op PS 1,2 en 3 uitgezonden dacht ik

terug van buiten (dus kan fout zijn) eleven zit nu op MUX14 en 16 de PS 1 & 2 op MUX18

 

Komt er een repair hier voor = bekabeling, CATV controleren enz

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Slecht beeld op Eleven sports JPL

Ze hebben deze kanalen nu op een andere band geplaatst (heb ik gelezen op hun Twitter), het zou dus terug moeten werken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

@m-jan20 hebben we het hier over eleven sports zelf of telenet ????

want bij telenet zie ik geen veranderingen van zenderaanbod na een scan op de kabel.

dat zal pas vanaf maandag zijn als Vice enzo verdwijnt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tygeros
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht beeld op Eleven sports JPL

Uiteindelijk heb ik dit zelf toch iets of wat kunnen fixen. Tijdens het kijken met slecht beeld was ik ook een video aan het streamen op mijn pc en ik merkte dat wanneer ik deze stopzette het beeld op mijn tv plots veel beter werd. Ik heb ook mijn modem heropgestart en toen had ik signaalsterkte van 98-100% op de eleven kanalen. Wanneer ik dan een video startte op mijn pc zag ik een mindere invloed op het beeld al was deze toch nog aanwezig. Ik blijf het wel raar vinden dat dit enkel gebeurt op 5 kanalen, en natuurlijk op degene waar je extra voor betaalt. Eerder had ik ook geprobeerd om de kanalen een ander zendernummer te geven maar dat hielp niet.

Dus mijn oplossing, alle grote dataverbruikers stopzetten (streaming, youtube, downloads enz) en eventueel modem herstarten (stopcontact uit en terug in)

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Slecht beeld op Eleven sports JPL


@Master-Magic  schreef:
zoals je kan zien op m'n site https://tv-digitaal.site

....


Site is niet betrouwbaar zegt mijn browser

De verbinding voor deze site is niet veilig

tv-digitaal.site gebruikt een niet-ondersteund protocol.

0 Likes