Beantwoorden
Dmeerpa
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) zet resolutie telkens terug

Ik gebruik de TV-box op een LG OLED 83G4. Deze heeft een beduidend betere upscaling dan de tv-box (mag ook wel voor die prijs).

Daarom forceer ik de TV-box op 1080p. Maar enkele dagen later staat ze gewoon weer op automatisch.

Tussen de TV-box en de TV zit nog een Marantz Cineme 40 surround receiver. Deze heb ik al getest door de HDMI ingang in te stellen op Enhanced (4k60 4:4:4 8bit, 4:2:2 of 4:2:0 10bit) en 8K enhanced (in die modus wordt 4K120 ondersteund). Niet dat dit iets zou mogen uitmaken.

Ik heb de TV-box nu op 1080i gezet, gezien zover ik weet er geen zenders zijn die in 1080p uitzenden.

Maar iemand idee waarom hij steeds de instelling aanpast?

3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Dmeerpa omdat de Marantz op een hogere resolutie staat zet de tv box dit altijd op automatisch omdat dit een 4K of hogere resolutie is.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Dmeerpa
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

@Master-Magic, sorry maar dat slaat toch nergens op...

Als ik de TV-box op 1080p of 1080i forceer mag het niet uitmaken of de TV nu een 1080p, 4K of 8K is... wat is anders het nut van deze instellingen.

De Marantz staat trouwens niet op een hogere resolutie...de upscaling staat trouwens uit op de Marantz. Ik heb enkel gespeeld met de mogelijke videosignalen.
Ik wil die nu best eens op stanaard zetten 4:2:0 8bit maar zoals ik zei, ik verwacht als ik de TV-box instel op 1080 hij 1080 uitvoert of het /de toestel(len) erachter nu 4K of 8K aankunnen.
Waar kan ik het wel nog begrijpen is als mijn TV zelfs geen 1080 aan zou kunnen hij de setting dan reset... en misschien loopt het daar verkeerd, dat in de volgorde van het in of uitschakelen van de TV-box, Receiver en TV de TV-box plots verkeerdelijk denkt dat er een TV aan hangt die niet 1080 compatibel is. (Ik gebruik een Logitech Harmony Elite en een activiteitenknop die alles voor mij aan, uitzet en op de juiste ingang. Ik ga deze straks eens aanpassen zodat de TV box als laatste aangaat, en als eerste uitgaat). 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

De volgorde zou misschien kunnen uitmaken. Als de TV-box aan gaat voor de versterker denkt die misschien dat de HDMI-verbinding verbroken werd en zet die die terug naar automatisch?

In ieder geval lijkt het mij inderdaad niet wenselijk dat het toestel zelf kiest om terug te schakelen naar de Automatische stand.

Probeer eventueel eens of terugzetten naar fabrieksinstellingen een verschil maakt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.