Beantwoorden
tomswaelen1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV en internet bij andere providers?

Is het eigenlijk mogelijk om tv en internet bij verschillende providers af te nemen?

 

Bijvoorbeeld: TV via Telenet en internet via Proximus? 

0 Likes
9 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV en internet bij andere providers?

@tomswaelen1 

Dat is zeker mogelijk, zolang je betaald 😛

Ik ben ook van plan te veranderen wanneer ik verhuis, tv via Telenet en internet en gsm via andere provider.

 

waar je wel op moet letten is het volgende, als je een tv box hebt zal je internet van Telenet moeten blijven omdat je niet via andere provider interactief kan zijn en niet op de cloud kan met opnames enz.

ook nog dit, als je een digicorder of digibox hebt en 14 dagen epg wilt en interactief blijft voor bv iets op te vragen tot 7 dagen terug of een film opvragen dat betalend is dan moet er nog een Telenet modem hangen waarop interactiviteit actief is, dus met utp verbonden aan die digicorder of digibox.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tomswaelen1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV en internet bij andere providers?

OK bedankt!

Binnenkort komt Proximus Fiber in onze gemeente, dus ik ga nog bekijken wat ik doe. Het enige nadeel dat Proximus persoonlijk heeft, is dat zij geen Engels voetbal aanbieden.

Maar ik denk dat zoiets dan wel zou kunnen via Telenet Flow? Hoeveel zou dat me dan kosten? Is dat dan 10 EUR per maand voor Flow en 25 EUR voor Play Sports?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV en internet bij andere providers?

@tomswaelen1 

Dat kan onder beperkende voorwaarden (met TV bij Telenet):

- je kijkt tv met het compact signaal

- je kijkt tv met een kaartje (CI+)

- je kijkt tv met een Digibox (opgelet je hebt geen interactiviteit en enkel een programmagids voor de dag zelf en de volgende dag)

- je kijkt tv met een Digicorder (zelfde opmerking als voor Digoibox)

Geen internactiviteit betekend:

- geen terugkijk tv

- geen tv-theek

- zeer beperkt plannen van opnames met Digicorder

In al de andere gevallen gaat het niet en dus ook niet met de TV-Box. Voor de TV-Box is combinatie TV en Internet bij Telenet verplicht.

0 Likes

TV en internet bij andere providers?


@tomswaelen1  schreef:

 

Maar ik denk dat zoiets dan wel zou kunnen via Telenet Flow? Hoeveel zou dat me dan kosten? Is dat dan 10 EUR per maand voor Flow en 25 EUR voor Play Sports?


Telenet verkoopt TV Flow alleen in combinatie met Telenet Intenet.
Dus dat wordt dan: All Internet + TV Flow  = 67,62 euro/maand + 24,95 euro/maand voor Play Sports = 92,57 euro/maand

 

De goedkoopste manier bij Telenet om televisie volledig apart te nemen is TV met een kaartje (CI+ module):

Eénmalig 69 euro voor de CI+ module.

Daarna maandelijks abonnement: Telenet kabelabonnement 19,45 euro/maand + 29,95 euro/maand voor Play Sports = 49,40 euro/maand

 

Je ziet het, televisie en internet bij aparte leveranciers nemen kan. Maar Telenet doet er alles aan om dit te verhinderen.

 

Als je Premier League wil kijken via internet bij een andere provider, zoek je dus beter een buitenlandse Premier League-aanbieder die je via VPN-verbinding op je internetverbinding kan bekijken.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV en internet bij andere providers?

Als er glasvezel ligt  zal ik ook internet nemen

De tv zal ik bij telenet blijven nemen een toestel moet je blijven huren anders kan je geen tv houden

zeker opvragingen  voor tv kan je de glasvezel niet gebruiken dus je moet de oude installatie laten hangen en blijven gebruiken belachelijk eigenlijk

alleen voor tv

 

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV en internet bij andere providers?


@janne_man  schreef:

Dat kan onder beperkende voorwaarden (met TV bij Telenet):

- je kijkt tv met het compact signaal

- je kijkt tv met een kaartje (CI+)

- je kijkt tv met een Digibox (opgelet je hebt geen interactiviteit en enkel een programmagids voor de dag zelf en de volgende dag)

- je kijkt tv met een Digicorder (zelfde opmerking als voor Digoibox)


En waarom zou je geen interactiviteit hebben?

Als je betaalt voor Telenet TV in combinatie met een digicorder, dan heb je een modem voor de interactiviteit. Hiervoor heb je geen internet abonnement nodig.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV en internet bij andere providers?

Juist je kan in de winkel enkel deze 2 nemen niet op de website en er zit interactiviteit op de digitale tv

wordt door de technieker in orde gebracht

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV en internet bij andere providers?

@luc55 

Ik weet niet of Telenet dat vandaag nog doet. Ik heb bgrepen dat bij de signaamswitch, de klanten konden kiezen voor een niet interactieve Digicorder of Digibox (met de optie deze te kopen of een jaar gratis te huren).  Dat is dus een mogelijkheid die bestaat.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV en internet bij andere providers?

Bij digitale tv blijft het verdien model nog altijd films en series opvragen (nieuwe films en series ) en extra pakketten

0 Likes