Beantwoorden
Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

Sinds kort heb ik digitale tv van telenet. Voorheen had ik enkel internet met modem only (Arris TM402B) waaraan mijn eigen Asus router is aangesloten. Een HGW van telenet heb ook nu niet. De Digicorder is aangesloten op de router via de IPTV optie wat eigenlijk hetzelfde resultaat geeft als een rechtstreekse aansluiting op de modem. Hierdoor kan ik perfect met Yello de digicorder aanspreken en programma's of afstand opnemen. Echter op de TV krijg ik maar een programmagids van twee dagen en TV-theek werkt niet, er verschijnt een boodschap 'digicorder niet aangesloten op het net'. Nochtans begint het IP adres van de digicorder met 10.... Heeft er iemand een oplossing ?

0 Likes
17 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

De genoemde eigenschappen zijn normaal gezien een teken dat de digicorder niet interactief is. Ben je zeker dat je IPTV setting goed werkt. Dit kan je nakijken door in de digicorder naar de settings te gaan kijken en zijn IP adres op te snorren. Dit moet met 10. beginnen want als het met  192. begint heb je geen publiek IP adres van telenet en dat is net de voorwaarde voor interactiviteit. Het kan zijn dat je twee IP adressen vind, dan moet ééntje ervan met 10. beginnen.

 

Heb je geen IP adres dat met 10. begint, dan is de IPTV setting waarschijnlijk niet goed. Probeer dan eens een switch tussen uw modem en uw router te plaatsen en de digicorder daar dan op aan te sluiten. Als de IPTV het probleem was moet het via de switch wel werken. Test het eens zou ik zeggen. Enkel zo heb je zekerheid op het wel of niet aan IPTV ligt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

Je hebt digitale tv van telenet dat is al iets hé.

Maar heb je ook PLAY of PLAYMORE ? dat is wel nodig voor langer terugkijken en TV-theek.

Of heb ik het mis?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder


@StefaanH@  schreef:

De genoemde eigenschappen zijn normaal gezien een teken dat de digicorder niet interactief is.

 

Het rare is dat hij wel via Yelo opnames van op afstand kan instellen. Dit is ook iets wat alleen maar lukt wanneer de digicorder interactief is.

 

@Modigliani  Wat zie je staan bij ip-adres op de digicorder (via allerlei-instellingen-digibox/digicorder-technische informatie-ip)? Aangezien je wel via yelo opnames kan instellen zou dat zoals @StefaanH al zei moeten beginnen met 10.

 

Als dat het geval is zou ik (als je dat al niet geprobeerd hebt) de digicorder opnieuw laten opstarten door de stroom even uit te trekken.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder


@Pa@  schreef:

Je hebt digitale tv van telenet dat is al iets hé.

Maar heb je ook PLAY of PLAYMORE ? dat is wel nodig voor langer terugkijken en TV-theek.

Of heb ik het mis?


Voor Terugkijktv heb je inderdaad play of play more nodig. Maar hij had het erover dat hij niet verder dan 2d ver in de tvgids kan.

Zonder play of play more kan je ook in de tvtheek om bijvoorbeeld via Film à la carte een betalende film te bestellen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

Beste Stefaan,

Bedankt voor uw uitvoerig en deskundig antwoord.

Zoals u ziet op de foto in bijlage begint mijn ip wel degelijk met 10. De digibox heb ik intussen via een switch op de modem aangesloten maar het probleem blijft. Er is wel degelijk interactiviteit tussen mijn iPhone met yello app en de digicorder want ik kan met de iPhone de digicorder aanzetten en programma’s selecteren en ze opnemen. Wat echter niet werkt op mijn tv is Tv-theek en de programmagids van meer dan 2 dagen. De rode knop werkt wel denk ik hoewel ik niet vertrouwd ben met de functie ervan. Mijn telenet modem dateert wel van 2008  misschien is hij niet voorzien van de nodige functionaliteit.

 

Beste groeten 

 

GeertF5A2805B-2C8D-4035-A0BE-2CBA2EE42F92.jpeg

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

@Modigliani  Je digicorder al eens uit de stroom genomen en opnieuw terug ingestoken? Als je ip-adres met 10 begint en sommige interactieve toepassingen werken wel maar andere niet is dat meestal de oplossing.

 

Aangezien je wel een goed ip-adres krijgt ligt dit niet aan je modem.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

Mijn IP-adres van de digicorder begint gewoon met 192. en alles werkt  normaal.

Het is toch onder mijn telenet , onder mijn verbonden gebruikers  dat ik dit IP-adres kan terugvinden eh ?

0 Likes
Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

@Wheng

Bedankt voor de tip maar geen resultaat! Heb vandaag de digicorder rechtstreeks aangesloten op de modem zonder switch maar ook dat bracht geen verbetering. Geen TV-Theek en geen programmagids van meer dan 2 dagen. Wel kon ik via 4G met succes een programma selecteren en opnemen. Nadien heb ik het nog eens gecontroleerd op tv en het programma stond idd klaar om op te nemen. Als ik tv-theek aanklik krijg ik dus boodschap hieronder wat eigenlijk niet klopt volgens de IP afbeelding  daarop volgend. Indien de netwerkkabel niet goed zou aangesloten zijn zou ik met mijn iPhone mijn digibox ook niet kunnen programmeren.  Die boodschap klopt dus niet.IMG_0844.jpgnochtans  wel aangesloten

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

Herlees eens de eerste reactie van StefaanH.

Het ip-adres MOET met 10 beginnen. Als het met 192 begint is het enkel gekend binnen u lokaal netwerk en niet daarbuiten.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

@Modigliani die boodschap klopt inderdaad niet want je bent wel degelijk interactief. 

In dit geval doe je best een reset naar fabrieksinstellingen . Een soort software reset. 
Kies in het menu dan wel zeker voor 'Fabrieksinst. met behoud opnames' want anders ben je je opnames kwijt.
Na de laatste stap (Zenders gevonden? Druk OK) laat je de digicorder een klein half uurtje gerust.Hij gaat dan zelf wat dingen uitvoeren dus laat hem maar doen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder


@DanGer@  schreef:

Mijn IP-adres van de digicorder begint gewoon met 192. en alles werkt  normaal.

Het is toch onder mijn telenet , onder mijn verbonden gebruikers  dat ik dit IP-adres kan terugvinden eh ?


Nee je ziet dat in het menu van de digicorder via allerlei-instellingen-digibox/digicorder-technische informatie-ip

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

Beste,

Als je digibox of digicorder van 2008 is ben ik vrijwel zeker dat die te oud is.

Verleden jaar heb ik via een actie van telenet men 2 oude digiboxen (gekochte) omgeruild voor 2 nieuwe (gehuurde) omdat verschillende functies van terugkijk en T-theek niet op de oude digibox werkten.

Heb wel een compensatie gekregen omdat ik nu terug moet huren.

De menu en lay-out van de nieuwe box is ook veel beter vind ik.

Dus.... nieuwe digibox aanschaffen vrees ik

0 Likes
Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

@Wheng 

Reset naar fabrieksinstellingen heb ik net geprobeerd, heel even kon ik TV-theek aanklikken en zag de programma's. Echter, de pret was van korte duur kort daarna kreeg ik weer die (foutieve)  boodschap van geen netwerkverbinding.  Misschien heeft mijn verouderde modem van 2008 niet de juiste eigenschappen of software die nodig zijn voor de digicorder. In een ideale IP wereld sluit men een media player zoals apple TV of  Nvdia Shield gewoon aan op een switch en het werkt meteen wat niet kan gezegd worden van digicorder van telenet... Ik begin het al een beetje te beklagen dat ik een telenet abonnement genomen heb. Voorheen had ik en heb nog steeds een schotel toepassing die draait op een linux server waaraan ik zoveel players kan hangen als ik wil. Enfin, volgende week komt een telenet technieker de modem wisselen  en als het probleem daarmee niet opgelost is zeg ik mijn abonnement op. 

0 Likes
Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV-gids en TV-theek werken niet op digicorder

@Pa

Beste,

Mijn digicorder is gloednieuw, ik heb nog maar net een abonnement genomen voorheen had ik geen digitale TV van telenet doch enkel internet. Mijn modem van telenet dateert van 2008. Toch bedankt.

 

 

0 Likes