Beantwoorden
Dirksjb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV op kot

Ik ben zelf Wigo klant. Eén van de kinderen studeert op kot en heeft daar internet (UTP) en coax-aansluiting via Telenet. De analoge kanalen zijn zeer slecht op de TV. Hoe kan ik hieraan verhelpen op een betaalbare manier? TV met een kaartje ? Een extra decoder aankopen (kan dit dan via mijn Wigo ?)

Geeft dit aanleiding tot extra kosten ?  De kosten voor de telenet-aansluiting op kot zitten in de huurprijs van het kot verrekend.  Dank voor de reactie.

0 Likes
7 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV op kot

Er zijn inderdaad enkele mogelijkheden:

  1. TV met een kaartje
  2. Casten via de Yelo Play app of Telenet TV app
  3. Een extra TV-Box/Digicorder. Ik weet echter niet of deze op uw WIGO kan worden gehuurd en toch op een andere locatie gebruikt kan worden. Dit vraag je best even na bij Telenet zelf

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV op kot

Als de tv het ondersteunt, dan lijkt een CI+ kaartje mij het goedkoopste. Hang er een externe HDD aan en je kan pauzeren, terugspoelen, opnemen, ...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV op kot

@Dirksjb Ik weet niet wat je bedoelt met zeer slecht beeld. Gaat het om sneeuw en andere storingen of gaat het om iets anders.

Als de tv een DVB-C tuner heeft is de goedkoopste oplossing kiezen voor het compacte digitale signaal. Ik zou dat in ieder geval eens proberen. Ben je daarna enkel tevreden van de beeldkwaliteit van de vrt zenders, kan je als nog een kaartje aanschaffen bij Telenet (op  voorwaarde dat je tv een CI+ aansluiting heeft) zoals @sb voorstelt. 

Ben je echter niet tevreden, ook niet van de vrt  zenders, dan vrees ik dat het signaal te zwak is. In dat geval kan je eens nakijken of je de antenne kabel niet kan hersteken in de NIU (toestel waar de kabel van Telenet in huis komt en waar in dit geval minstens 3 coaxen insteken. De eerste komt van de straat, er is één die naak de kabelmodem gaat en minstens één als antenne voor de tv. Voor de tv antenne zijn er normaal 4 aansluitingen, van twee ervan wordt het signaal versterkt. 

 

0 Likes
Dirksjb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV op kot

Het beeld is vol sneeuw.  We installeren eerstdaags een ander toestel, en dat heeft een DVB-T tuner aan boord.  We zullen zoals jij aanraadt het compacte digitale signaal proberen te installeren en te testen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV op kot

@Dirksjb met DVB-T ga je niks vinden van Vlaamse zenders, je moet een tv hebben met DVB-C tuner in voor op de telenet kabel 😉 

kan ook zijn dat alle tv kabels in het kot aan 1 punt zijn aangesloten of doorgelust zodat je verlies hebt op de kabel of dat er ergens een oude kabel ligt of zelf aan elkaar gemaakte kabels.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirksjb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV op kot

Het kot betreft een nieuwbouw.  Dus mag je er toch vanuit gaan dat de bekabeling O.K. zou moeten zijn.  Als er ergens iets aan elkaar gezet is of doorgelust, dan is dat niet te achterhalen.  Eerstdaags er naartoe en testen.

0 Likes
Dirksjb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

TV op kot

Probleem opgelost.  Een ander TV-toestel (ouder maar blijkbaar kwalitatief toch beter) geplaatst en de coaxkabel van de wandcontactdoos naar de TV vervangen.  De coaxkabel die vervangen werd was nochtans zeer recent nieuw gekocht, maar blijkt nu toch niet van de beste kwaliteit geweest te zijn.  Nu is het beeld zeer goed.  Dank aan alle netweters voor de tips en hints.