41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Ik ben al jaren klant bij TV-vlaanderen (met binnenhuis-antenne) maar die stoppen er op 1 september bij.
Een schotelantenne is geen optie en daarom zou ik graag TV kijken via Telenet.
Ik heb momenteel al een gsm-abonnement bij Telenet en wil er nu TV bij.
TV-kijken via een TV-toestel (geen tablet of app)
Internet en vaste lijn heb ik ook niet nodig.
Wat zijn de tarieven (aansluiting + maandelijks abonnement) om TV te kijken bij Telenet
1. 'met een kaartje (CI-module achteraan in TV)
2. met een digibox
Op de website v Telenet vind ik die niet terug, enkel dat ik daarvoor dien langs te gaan in een Telenet-winkel.
Waarom worden die tarieven niet gewoon vermeld op de website?
Mvg,
Frans
Opgelost! Ga naar oplossing.
@FransDS https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv
Met CI+ module eenmalig de 69€ en maandelijks rond de 22€
met Digibox de 22€ + de huur van de digibox of een eenmalige aankoop en dan enkel kabel abbo van rond de 22€
@Master-Magic schreef:@FransDS https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv
Met CI+ module eenmalig de 69€ en maandelijks rond de 22€
met Digibox de 22€ + de huur van de digibox of een eenmalige aankoop en dan enkel kabel abbo van rond de 22€
@FransDS ik zou gaan voor een TV-box en al helemaal geen digibox kopen! De ondersteuning word binnenkort toch stopgezet en het is ook een gigantisch verouder ding...
Dat is een verkeerd advies voor iemand die zegt dat hij geen internet nodig heeft ...
Trouwens, uw bewering dat de ondersteuning voor de digobox "binnekort" wegvalt, heb je daar een referentie van?
Telenet garandeert de ondersteuning voor de aangekochte apparaten tot 5 jaar na aankoop. Dus zolang digicorders en CI+ modules te koop aangeboden worden zal DVB-C in de eerste 5 jaar niet verdwijnen
@flip1953 schreef:
Trouwens, uw bewering dat de ondersteuning voor de digobox "binnekort" wegvalt, heb je daar een referentie van?
@flip1953 bij de lancering van de IP-box gaven ze zelf al aan dat ze op termijn iedereen op IP willen, dan moet je wel heel naïef en goedgelovig zijn om te geloven dat ze er nog eens 10 jaar laat staan 5 jaar gaan me wachten e 😉 als je een beetje realistisch zijt...
Zoals Master-Magic zegt klopt het
Je gaat naar een telenet verkoop punt
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/telenet-winkelpunten.html
Via telefoon of internet gaat het niet dit contract
Zeg in de winkel duidelijk dat je geen internet nodig heb alleen tv
Als je bij antenne tv een kaart in de tv had dan pakje nu weer een kaart
Had je een tv bakje dan neem je nu de digibox
De ondersteuning loopt zeker tot 2030 voor deze toestellen
Er wordt voor de rest veel gezegd van stoppen van de toestellen maar eerst moet het netwerk in orde gebracht worden voor alles via internet te laten draaien
En dat zeker nog een tijdje duren
Dus niets aantrekken
Je kan kiezen voor de CI+ (tv met een kaartje), een Digibox maandelijkse huur van 5,27 euro of aankoop 99 euro of 84 euro indien vernieuwd toestel, een Digicorder huur van 10,95 euro of aankoop 249 euro of 214 euro indien vernieuwd toestel (als je deze keuze maakt vraag dan een nieuwe AD2200, een vernieuwde AD2200 is niet altijd volledig AD2200). Met een Digicorder kan je lokaal opnemen, met een Digibox niet. Ik raad aan om geen huur te nemen, wel aan te kopen. Bij een aankoop heb je 24 maanden waarborg. 24 x 5,27 = 126,48 euro huur op de periode van de waarborg voor een toestel dat slechts 99 euro kost. Idem voor 24 x 10,95 = 262,80 euro huur tegenover een aankoop kost van 249 euro.
Op het ogenblik dat Telenet geen DVB-C signaal meer uitzendt, dan krijg je de garantie van een gratis alternatief te krijgen voor de rest van een vijfjarige periode die start op het ogenblik van de aankoop van je decoder (CI+, Digicorder, Digibox). Er komt normaal gezien eerst een aankondiging dat dit op datum X zal zijn (mogelijk wel een jaar op voorhand). Het is dus niet zo dat die aankondiging 5 jaar op voorhand moet gedaan worden.
Je zal wel een kabel aansluiting moeten hebben. Indien je een CI+ neemt volstaat dat, kies je echter voor een andere decoder dan wordt er een NIU en een modem geïnstalleerd en moet je een netwerkabel hebben van modem tot decoder (Digicorder of Digibox).
Ik ben niet naïef en goedgelovig, maar realistisch ...
Sedert 2014 heeft Telenet een servicebeleid, waarbij ze garanderen dat ze de technologie van aangekochte TV decoders (digibox, CI+ module) gedurende 5 jaar blijven ondersteunen.
Zolang Telenet deze toestellen blijft verkopen, blijft de 5-jaar support lopen.
Ben niet zeker dat nu de NIU en een modem geïnstalleerd worden zonder internet abo van telenet
Ik dacht het niet vroeger wel
Klopt vanaf de aankoop 5 jaar dus zeker 2030 geen probleem
@flip1953 schreef:Ik ben niet naïef en goedgelovig, maar realistisch ...
Sedert 2014 heeft Telenet een servicebeleid, waarbij ze garanderen dat ze de technologie van aangekochte TV decoders (digibox, CI+ module) gedurende 5 jaar blijven ondersteunen.
@flip1953 een servicebeleid die Telenet ten allen tijden eenzijdig kan wijzigen tot zover u realisme, ma goed je hebt gelijk! 😊
Google Chromecast + TV Vlaanderen abonnement is toch genoeg?
Waarom zou je die “antieke” dingen willen hebben voor letterlijk 1 app?
@LordCoeCoe Gebruiker heeft geen internet, dus waarom extra kosten aansmeren voor nog eens internet te hebben 😉
@LordCoeCoe schreef:Google Chromecast + TV Vlaanderen abonnement is toch genoeg?
Waarom zou je die “antieke” dingen willen hebben voor letterlijk 1 app?
@LordCoeCoe niks anders te doen dan te spammen voor andere providers?