Beantwoorden
kaiserchief
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet TV mogelijk in combinatie modem van andere ISP?

Ik beschik over een modem van een andere provider waar ik internet, vaste telefoon heb.

Ik heb nu een modem van Telenet toegestuurd gekregen die ik voor 25/10 moet installeren, anders kan ik niet meer verder kijken naar mijn Telenet-TV.

Ik vrees een beetje dat ik problemen krijg met mijn andere toestellen van de andere provider.

Telenet-TV is het enige wat ik heb bij Telenet, waar ik overigens uiterst tevreden over ben !

Heb ik eigenlijk niet eerder een nieuwe decoder nodig (want is toch al een aantal jaren oud), dan een nieuwe modem ?

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: nieuwe modem nodig als ik een andere heb? 

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@kaiserchief  Met je digicorder of digibox kan je nog even verder, als je deze zou vervangen door een Telenet tv box moet je internet van Telenet ook hebben daarvoor, dus zou deze al niet vervangen, 

als er geen internet op de Telenet modem zit en je enkel internet hebt bij de andere provider dan zou ik dit ook niet vervangen, je gebruikt deze niet voor internet, enkel voor als je iets wilt opvragen via je toestel van Telenet.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Als TV-only klant met een Digibox of Digicorder heb je normaal ook een Telenet modem voor interactiviteit. Het is waarschijnlijk die modem die aan vervanging toe is, waardoor je een nieuwe toegestuurd kreeg. Ik vermoed dat je momenteel nog een Docsis 2 modem hebt, dewelke binnenkort stopt met werken (vandaar dat je een deadline gekregen hebt - zie deze uitleg)

Dus kijk eens goed rond in je huis (volg eventueel de ethernetkabel die in je decoder steekt) en normaal zal je dan wel een Telenet modem moeten vinden. De modem van je andere provider kan je gewoon met rust laten. Lukt het je niet om de modem zelf te vervangen kan je hiervoor ook eventueel Telenet contacteren en vragen om een technieker.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
kaiserchief
Experienced Beetjesweter

Ik denk, zoals u ook aangeeft, om de huidige modem van de andere provider (waarbij mijn pc, printer,  smartphone gelinkt is aan die wifi)

dan ook niet te vervangen, en alles te houden bij het oude. Zeker als u zegt dat ook de decoder van Telenet niet aan vervanging toe zou zijn.

De grote vraag is dan : in de standaardbrief die ik gekregen heb, staat er dat ik de modem die ik van telenet heb gekregen MOET installeren,

omdat ik anders vanaf 25/10/2024 geen TV via Telenet meer ga kunnen bekijken.  Klopt dat ?

Voor alle duidelijkheid nog eens : Telenet TV is mijn enige product bij Telenet.

0 Likes
kaiserchief
Experienced Beetjesweter

WG94 bedankt !

Het wordt me allemaal iets duidelijker. 

Alhoewel ik ze niet direct vind : er moet dus ergens wel een stilaan verouderde modem te vinden zijn. En de link met de uitleg was ook duidelijk.

Als ik die (voorlopige onvindbare 🙂 ) modem niet vervang, heb ik effectief geen signaal meer vanaf 25 oktober.

Ik weet wel dat ik powerline heb, want ik heb ooit (jaren geleden) interactief programma's kunnen programmeren gedurende 14 dagen. Sinds een paar jaar heb ik geen interactiviteit meer.  Mijn overleden vrouw was de technieker in huis, en ik heb het probleem verder niet meer bekeken.

Een stomme vraag waarschijnlijk : zou het kunnen dat door die powerlines, de modem zich niet direct bij de decoder bevindt ?

Een hopelijk correcte conclusie die ik trek uit de twee antwoorden : mijn modem van mijn andere provider, waar al mijn wifi aan verbonden is, kan blijven bestaan.

Ik heb alvast het zekere voor het onzekere genomen en uw raad opgevolgd : ik heb via Telenet, een technieker vastgelegd. 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Het TV signaal zal niet wegvallen, dat komt immers rechtstreeks via de coax binnen. Wat wel weg kan vallen is de interactiviteit: 14 dagen tv-gids, Terugkijk TV, films & series op aanvraag, evt toegang tot extra pakketten zoals Streamz of Play More. Maar dat is dus vandaag al een probleem. De technieker zal dat normaal dan kunnen oplossen voor je!

@kaiserchief  schreef:

Ik weet wel dat ik powerline heb, want ik heb ooit (jaren geleden) interactief programma's kunnen programmeren gedurende 14 dagen. Sinds een paar jaar heb ik geen interactiviteit meer.  Mijn overleden vrouw was de technieker in huis, en ik heb het probleem verder niet meer bekeken.

Een stomme vraag waarschijnlijk : zou het kunnen dat door die powerlines, de modem zich niet direct bij de decoder bevindt ?

Ja! Powerlines zijn minstens met 2, dus de andere powerline zal ergens in de buurt van de modem staan (of gestaan hebben, als het niet meer werkt) 😀

WG94 | Krak
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

De digicorder zal blijven werken ook zonder de telenet modem te wisselen

Voor opvragingen op de digicorder heb je internet nodig van de telenet modem

Zou gewoon de internet kabel proberen te volgen vanuit de digicorder 

De modem van telenet kan in een kelder staan of garage

De andere modem laat je hoe het is

0 Likes
Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Bestaat dat product nog enkel TV met Digicorder?

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Ja waarom niet ze bestaan nog

https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv.html

Wel best naar een telenet winkel gaan om het te regelen

0 Likes
Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Als ik die prijzen zie dan kan beter naar Scarlet overstappen… 

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter

Kabelabonnement kost je €21,32 + €10,95 voor de Digicorder (tenzij aangekocht) of €5,27 voor een Digibox (tenzij aangekocht).

WG94 | Krak
0 Likes