|
26.300
netweters
|
163.508
antwoorden
|
|
21.973
vragen
|
Vorige week mijn internet abonnement omgezet naar de nieuwe formule Turbo en een nieuw modem gekregen. Maar de hogere download snelheid word niet gehaald (logisch want intern netwerk kan niet meer dan 1gbit) maar met name de upload heeft een hardcap op 50mbit dit zou 100mbit moeten zijn.
In MyTelenet staat ook een max snelheid van 1gbps en 50mbit terwijl ik voor 2.5Gbps en 100mbit betaal. Het gaat mij ook vooral om die upload snelheid.
Contact opgenomen met Telenet helpdesk en die zeiden dat de oorzaak was dat 2.5gbps en 100mbit niet mogelijk was op coax, dat vond ik nogal apart want overal word gemeld dat het wel mogelijk is. Is er iemand van telenet die dit kan bevestigen dan wel onderzoeken ? Ik vermoed zelf dat het een administratieve fout is.
Want als het niet mogelijk is had ik het abonnement niet hoeven omzetten.
@JeroenM13 Het kan zijn dat de node nog moet aangepast worden in jouw straat, of er is ergens een ander probleem bij jou thuis of buiten.
welke modem heb je gekregen ??
Heb het nieuwe F@ST3896LG-TN daarvoor had ik de CV8560E waarbij ik ook meteen de 50mbit upload haalde en download was ook hetzelfde.
Het abonnement is telefonisch omgezet daarbij is niet vermeld dat het niet zou moeten kunnen.
Ze konden het turbo omzetten naar de 500mbit variant met 50mbit upload maar als ik zo online kijk is die variant er niet.
Begin dit jaar is er bij ons in de straat glasvezel gelegd alleen nog niet richting de huizen en er is ook niet bekend wanneer dit exact gaat gebeuren.
@JeroenM13 Ik heb juist hetzelfde gedaan als U en ook dezelfde situatie, behalve dat ik wel 100Mbps upload haal. Ik verwacht deze week een USB-C naar Ethernet 2,5Gbps adapter en dan kan ik de download testen....Ik had contact via de chat (geen bot) en deze zei mij dat dit op mijn adres wel mogelijk was via de coax. Nu ben ik een uurtje geleden naar een Telenet shop geweest om mijn oude modem in te leveren, en de medewerker zei dat 2,5Gbps en 100Mbps niet mogelijk is via de coax. Op mijn vraag waarom dat 100Mbps upload toch werkte wist zij het niet meer. Soit, we wachten af. Soms vraag ik mij toch af of er geen gebrek aan kennis is...
@JeroenM13 Heb je de Telenet 360° modem al ? Wan zonder die momem kan je die snelheden niet halen?
De oudere e-router kan deze snelheden niet aan en heb je dus een beperkte download en upload snelheid.
En geloof me de 2,5 Gbps download en upload 100 Mbps is zeker mogelijk.
Ik heb zelfs via mijn wifi 2,4Gbps en upload rond de 96 Mbps, dus bij jou moet dit ook lukken hé
Ja heb modem vorige week ontvangen en geïnstalleerd. Ja zeker 100mbit moet kunnen de docis 3.1 ondersteund dat gewoon (theoretisch kan het nog veel meer).
Hopelijk kan hier iemand van Telenet eens naar kijken.
Ook sinds verleden week een Turbo lijn en Fastmodem, en via utp heb ik een download van 1934 Mbits en een upload van 96. Via een Pod is de down 923 en de up 95
@Marc9820 schreef:Ook sinds verleden week een Turbo lijn en Fastmodem, en via utp heb ik een download van 1934 Mbits en een upload van 96.
Je hebt dus duidelijk een 2500/100 profiel 😊
@Marc9820 schreef:Via een Pod is de down 923 en de up 95
Dat is wel interessant om te weten. Wil dat zeggen dat de pods beperkt zijn tot 1Gbps?
Is de pod via WiFi of via ethernet met de fastmodem verbonden?
Op welke modem poort? Voor zover ik weet heeft de Fastmodem één 2.5Gbps poort en drie 1Gbps poorten.
Op de 1Gbps poorten kan je natuurlijk geen hogere snelheid krijgen🤔 ...
Pod is via ethernet verbonden op de 2.5 aansluiting van de pod.
@kristofDW schreef:En geloof me de 2,5 Gbps download en upload 100 Mbps is zeker mogelijk.
Hangt ervan af op welke node je aangesloten bent
En nog meegeven, de pod zit op de 2.5 poort. 2.5 aansluiting van de modem gaat naar de living. Op het contactpunt daar zit een 2.5 switch welke me de zelfde snelheid geeft als rechtstreeks via utp op de modem. De mac gaat via een 2.5 utp/usb c aansluiting met kabel naar de switch.
Ik gebruik ook een 2.5 usb c adapter om via ethernet te verbinden met de macbook
. 1.9 Mbs haal ik er uit, ga ik via een pod over Wifi wordt bijna 1 Mbs gehaald. Bij telenet vertelden ze me dat via wifi er niet meer snelheid kan gehaald worden.

@Marc9820 De MacBook heeft geen hogere snelheid, dus zal je op de MacBook op wifi nooit meer halen, daarvoor heb je de usb naar utp optie om hogere snelheden bedraad te halen, een nieuwe wifi kaart kan een optie zijn mits apple die in verkoop heeft, heb ook al naar gezocht maar nog niet gevonden, heb ook de usb naar utp kabel 2,5G voor op de mini pc en haal daar ook de hogere snelheden op mijn fiber abbo van 8500/2500.