Beantwoorden
joske47
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

Ik verhuis vandaag naar een gerenoveerde woning. Telenet technieker is vergeten een netwerkverdeler te plaatsen bij het aansluiten van de aftakkabel. Ze kunnen niet voor woensdag een technieker sturen. Kan ik de netwerkverdeler van mijn huidige woonst meenemen en zelf de installatie doen? Klantenservice telenet zwaar gebuisd voor mij: had herhaaldelijk gevraagd en aangehaald of enkel de nieuwe modem die ze me opstuurden wel voldoende zou zijn. Blijkbaar niet dus en proberen mocht niet want dan zou ik op mijn oud adres geen verbinding meer hebben.

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: telenet netwerkverdeler probleem

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

@joske47  

De NIU kan je niet zomaar verplaatsen van je ene adres naar je andere adres. Weet eerlijk gezegd ook niet of je die zelf zomaar kan plaatsen maar het lijkt mij van niet. Denk dat je beter wacht op de technieker die gaat langskomen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joske47
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

Verplaatsen is niet moeilijk. De vraag is of het gaat werken...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

@joske47  

Dat is dus iets wat ik niet met 100 % zekerheid durf te zeggen. Je zou het kunnen proberen ja maar je oud adres heeft dan geen NIU meer hangen voor de nieuwe bewoners die ook eventueel telenet zou willen hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joske47
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

Die komen pas over een paar weken, dat moet telenet tegen dan maar oplossen moesten die mensen telenet willen. Ik heb mijn verbinding dringender nodig.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

@joske47  

Sorry maar dat is een opmerking die ik niet echt goed kan plaatsen. Ik begrijp dat jou internet noodzakelijk is en je andere diensten belangrijk zijn maar de reactie vind ik er een beetje over gaan. 

 

Je zit nu zelf in de situatie dat er geen NIU is dus je hebt geen diensten om te laten aansluiten en je moet wachten op een technieker. Als de nieuwe bewoners komen dan gaan die dezelfde reactie hebben hé. Die mensen hebben ook hun verbinding nodig als ze Telenet nemen. Maar goed dit is terzijde. 

 

Heb trouwens ook eens opgezocht maar bij een verhuis blijft de NIU achter op je oud adres :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/hoe-verhuis-regelen

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
joske47
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

Ik heb aan telenet gemeld dat ik tijdelijk de NIU meeneem. Zo gauw zij volgende week de definitieve NIU komen plaatsen, plaats ik de oude NIU terug. Wij verhuren het vorige huis vanaf half augustus dus wij gaan, in tegenstelling tot telenet, er wel voor zorgen dat er van in het begin een NIU is.

 

Reactie van telenet is: NIU mag niet mee maar geen idee waarom juist niet.

0 Likes
joske47
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

Nu sturen ze dat de NIU gekoppeld zou zijn aan een bepaald adres waardoor die op een ander adres niet kan werken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

@joske47  U zegt een gerenoveerde woning. Dus als je dat niet expliciet vermeld staat er vermoedelijk in de systemen van Telenet dat het een bestaande aansluiting is met normaal gezien nog een aanwezige NUI. Die vermoedelijk verdwenen is met de renovatie. Er zijn nu eenmaal mensen die alles direct afbreken en in de vuilbak gooien. 😉

Dat is ook de reden waarom je een selfinstall hebt gekregen want anders sturen ze geen modem op.

Bij wie ligt nu de fout? Heb je vermeld dat het een gerenoveerde woning betrof met een nieuwe dropkabel en zonder aansluitpunt in de woning? Heeft de verkoper dat zo slim geweest om daarnaar te vragen? Dat is aan de verkoopszijde, vakkennis en ervaring en zin om te werken die er nodig is en aan de koperszijde de kennis die hij zou moeten gekregen hebben van minstens de elektrieker om dat te vermelden dat die dingen er niet meer zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

Vroeger was het zo dat de NIU pas wordt geplaatst bij de activatie van je diensten, niet bij het aansluiten van je dropkabel. Ik weet nu niet hoe het nu zit maar als er nog een filter op je signaal staat zal die NIU meenemen ook niet veel helpen. 

Succes, hopelijk heb je snel je diensten! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet netwerkverdeler verplaatsen naar nieuwe woning?

neem de NIU mee hij gaat werken is niet adres gebonden de modem wel aansluiten zoals het nu is en neem foto van de aansluitingen nu en maak een schema dan gaat er niets verkeerd