Beantwoorden
VintageKris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Gisteren naar een winkelpunt geweest van Telenet te Antwerpen centrum en daar vertelden ze me dat Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv tegen eind januari 2019.

Op mijn vraag of ik dan nog tv kan kijken zonder verplicht een of ander bakje te moeten kopen (digibox, decoder, ed) lieten ze me weten, dat de technologie nog niet zo ver stond (jaarlijks vraag ik hiernaar).

Nochtans op Telenet website vind ik niets terug van het stoppen van het analoog uitzenden, noch heb ik hier enige correspondentie over ontvangen, alhoewel mijn analoog TV jaarabonnement gewoon verder loopt.

 

Voor de misschien nog beperkte niet digitale hardware kijkers, weten jullie hier iets over, want na wat opzoekingen lijkt mij dan de enige oplossing 'Stievie' te zijn, waar je de Vlaamse TV kanalen kan bekijken, zonder dat je nog met bakjes of decoders thuis moet zitten te werken ?

 

Ik heb namelijk geen traditioneel tv toestel, maar enkel moderne multimedia appartuur aangesloten op een beamer.

 

Dank voor jullie Feedback,

Kris.

Tags (2)
0 Likes
44 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Eigenlijk biedt Telenet dat aan. Het grote verschil is dat Stievie en alle andere toestanden bandbreedte op je internet gebruiken. Je zal maar eens Stievie, netflix en noem maar op met een 4 tal personen in HD bekijken. Gelukkig ondervind je daar bij Telenet niet zoveel hinder van met hun 200 Mbps bandbreedte.

Telenet gebruikt andere bandbreedte op zijn kabel om TV on demand e.d. aan te bieden. Yelo is vergelijkbaar met Stievie en consoorten maar daar stellen ze geen TVapp voor ter beschikking om de begrijpelijke reden dat dit concurentie is met hun eigen box.

Moet je maar eens navragen hoeveel VDSL gebruikers op een deftige manier Netflix kunnen bekijken in HD op meer dan 2 TV-schermen en dan nog intensief hun internet kunnen gebruiken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VintageKris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Wou jullie allen bedanken voor jullie feedback, blijkbaar loopt het aanbod van analoge tv bij Telenet in België toch gewoon verder.

Enkel spijtig dat bij Telenet de techniek nog niet zo ver staat om online digitaal tv te kunnen kijken zonder investering van hardware (digibox, decoder, HDD, tv kaartje...), tov andere operatoren met app aanbod.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@VintageKris en de online versie van de telenet yelo site als optie om tv te kijken via je pc ?????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VintageKris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@Master-Magic  yelo had ik al in overweging genomen, maar daar ben je ook nog verplicht om te investeren in een digibox of decoder bak.  

Of kan jij dit zonder, dus rechtstreeks van je laptop aanloggen zonder bijkomende hardware van Telenet in je huis te moeten nemen ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@VintageKris neen maar als je een inlog hebt van een familielid die digitale tv kijkt dan kan je er wel gebruik van maken.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VintageKris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@igvfer 

Bedankt voor uw aandachtspunt voor de lezers, dat video online bekijken de bandbreedte belast en het GB verbruik laat oplopen t.o.v. de tussenkomst van een digibox.

Inderdaad goed dat Telenet voor zijn prijs een ruime en snelle bandbreedte aanbiedt, zodat we als niet extreme online video kijker, er geen of weinig hinder van ondervinden en we binnen ons max. maandelijks verbruik blijven. 

Daarom ben ik ook nog steeds klant van Telenet, dank zij hun stabiel internet-aanbod.

 

Vroeg of laat zal het Telenet box tijdperk toch verdwijnen, hopelijk zien ze het op tijd in, voordat de concurrentie te groot wordt en Telenet zich nog moet reorganiseren om deze online technologie op punt te zetten en te implementeren.

Maar dat is uiteraard mijn bescheiden persoonlijke mening en advies voor wat het waard is.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv


@VintageKris  schreef:

@Master-Magic  yelo had ik al in overweging genomen, maar daar ben je ook nog verplicht om te investeren in een digibox of decoder bak.  

Of kan jij dit zonder, dus rechtstreeks van je laptop aanloggen zonder bijkomende hardware van Telenet in je huis te moeten nemen ?


Je hebt internet bij telenet. Als je een CI+ module zou kopen (69 euro, eenmalige aankoopprijs) ben je ook digitale tv klant dus vanaf dan kan je yelo gebruiken.

Je hebt dan geen telenetbak in huis maar wel een kaartje 🙂  Het blijft dus een extra stukje hardware dat je moet kopen.

Zolang internet én de CI+ bij jou als klant actief staan kan je gebruik maken van yelo. Maar die CI+ module kan op elke tv  die een actief signaal van telenet via de coax binnenkrijgt en compatibel is met het kaartje  gebruikt worden dus....

Yelo heeft trouwens ook zijn beperkingen he, je kan lang niet alles kijken wat er te kijken valt bij telenet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Als je zoals @Wheng schrijft de ci+ module, wat Telenet 'tv met een kaartje' noemt, aanschaft, kan je Yelo gebruiken. Bij de aanschaf wordt je geregistreerd als digitale kijker. Dat de module al dan niet in een tv steekt maakt niets uit. Telenet kan helemaal niet weten of je de module gebruikt. De tv moet enkel verbonden worden met een antennekabel. Het signaal langs deze kabel gaat enkel in de richting Telenet naar tv. De ci+ module is ook niet gebonden aan een vast tv-toestel. Je mag het veranderen van toestel. Het koppelt zich telken automatisch aan het toestel (duurt effe, 1 minuutje of minder). Veel veranderen is echter niet aan te raden. 

 

Let wel als je de ci+ module niet gebruikt (dus niet in een tv steekt die regelmatig aangezet wordt), dan zal die terug moeten geactiveerd worden als je die wil gebruiken of je laat die dan  een hele tijd (dagen) in de tv steken en het komt vanzelf in orde. Los hiervan blijf je altijd verder genieten van Yelo (app) of yelotv.be op uw pc. Als je kijkt met de webbrowser (dus yelotv.be) zijn er browsers die yelotv ondersteunen en andere  browser waarmee je niet kan kijken. De lijst van browser kan je terugvinden op de site van Telenet en in dit forum.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

de TS kijkt via een beamer, denk dat een optie van een kaartje hierbij dan geen optie is als die persoon geen tv heeft, 

en weet niet of er al opties bestaan om een CI module in een pc te steken via een pc insteek module CI.

weet wel dat het bestaat voor smartcards maar voor CI nog niet echt veel over gelezen omdat dit me niet echt interesseert ook, niet echt voorstander geweest van pc als tv tuner te gebruiken, heb wel een satelliet kaart liggen voor daarop met afstandsbediening ooit nog gekocht 10 jaar geleden maar nooit echt gebruikt,

denk wel dat dit handig moet zijn voor de gratis zenders, maar ik wijk uit over het onderwerp.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VintageKris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@janne_man en @Wheng en @Master-Magic

Heb mbt jullie CI+ tip Telenet prijzen opgezocht en het volgende gevonden op hun website:

 
  • Activeren (van digitale tv)
    • € 50 (niet voor bestaande internet- en telefonieklanten).

Klopt het, aangezien ik jaar en dag internetklant ben met jaarlijks analoog TV abonnement, ik hetzelfde betaal 'zonder' activeringskost, om dan digitaal te kijken via Yelo met CI+kaartje (ongebruikt in mijn schuif) ?

Wat is de toegevoegde waarde t.o.v. bvb Stievie aan een prijs 9.99 € per maand, buiten dat ik bij de Telenet optie bandbreedte en GB-verbruik bespaar (die ik niet opsoepeer als alleengebruiker) ?

PS: Ik kijk enkel naar Vlaamstalige zenders.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Het gebruiksgemak? HD uitzendingen? Stievie kan je ook niet gebruiken zonder extra hardware, chromecast of apple TV. Vergeet niet dat als je elke dag 4 uren  StievieTV kijkt dit een redelijke hap uit uw data zal zijn.

Even opgezocht, een kleine GB per uur komt neer op ongeveer 120 GB per maand. Je kijkt ook alleen maar in SD kwaliteit.

Aan jou de keuze. Je kan Stievie een maand gratis uit proberen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VintageKris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@Master-Magic

We wijken misschien inderdaad af van de originele topic, maar wou enkel mijn media gebruik even toelichten, ik weet dat het on-orthodox is, maar als single user thuis volgens mij ideaal:

- Media apparaat laptop, iPad, ... is hart van alles met 'snelste' processor, opslagcapaciteit (incl.Cloud)

- Multiroom versterkers (met MusicCast app) zijn hierop aangesloten en zetten alles om naar HiFi-geluid

- Beamer aangesloten voor bioscoop beeld rechtstreeks op muur (= super groot flatscreen van 0 mm)

-> tv (herbe)kijken/opnemen is voor mij dus gewoon een app'je, zoals muziek luisteren (iTunes, Spotify,..), zoals internetten, zoals mailen, zoals office gebruiken, enz. alles eenvoudig te bedienen/switchen met de muis en/of touchscreen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@VintageKris  Ja dat klopt. Bij  administratieve overschakeling naar digitale tv, wordt uw jaarlijks kabelabonnement dat je reeds betaald hebt, pro rata terugbetaald. Voortaan betaal je dan per maand één twaalfde van het jaarlijkse kabelabonnement.

Ik schrijf hier administratieve, wat het enige wat gebeurt is de registratie van de cam en van het bijhorende kaartje. Iedereen die kabel tv heeft van Telenet, krijgt ook de digitale kanalen binnen. Op een paar uitzonderingen na, zijn ze allemaal versluierd. Met de ci+ wordt het basispakket ontsluierd.  Zelfs met een 'kaartje' kan je bijkomende pakketten nemen. Je hebt wel niet alle mogelijkheden die je zou hebben met een digicoder/digibox/tv box.  Ook de tv-gids is om duistere redenen bespottelijk beperkt.

Als ik op dit forum lees over de nieuwe tv-box, dan is heel dat gedoe niet de oplossing voor de toekomst. De huidige smart-tv's in combinatie met een app zou eenzelfde resultaat kunnen geven.  

BenO-Avant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Is het analoge signaal nog aanwezig? Welles nietes - van mijn nog geen 30 geprogrammeerde analoge zenders (in het Brusselse) zijn er de voorbije 2à3 maanden (eind 2018) gemiddeld een tiental, soms 14 tot sneeuw herleid - af en toe maar meer af dan toe, beeld. Eerst lag het uiteraard aan mijn binnenbekabeling - niet dus; en ook een antenneversterker hielp (zonder degelijk signaal uiteraard) ook niet. Ik ben blijkbaar niet de enige verbouwereerde analoge (gehalveerde) kijker (en dat dit komt door het uitrollen van .... !?). Men niet moet hopen op verbetering en alleen nog kan/moet gaan "digiboxen" ! Ik protesteer heftig tegen deze "verrottingsstrategie" maar zie op die voorpagina's al staan dat men met het analoge signaal stopt omdat het aantal analoge kijkers in 2019 drastisch verminderde - ik weet (nu al) waarom.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

In Vlaanderen waren en zijn er bij mijn weten nog een 24 of 26 analoge zenders aanwezig. Hoe het in Brussel zit weet ik niet. Daar heeft Telenet ondertussen ook SFR overgenomen dacht ik. En heeft Telenet ook niet de volledige kabel in eigen beheer dacht ik. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn TV's zelfs niet zijn afgesteld op analoog.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes