Beantwoorden
VintageKris
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Gisteren naar een winkelpunt geweest van Telenet te Antwerpen centrum en daar vertelden ze me dat Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv tegen eind januari 2019.

Op mijn vraag of ik dan nog tv kan kijken zonder verplicht een of ander bakje te moeten kopen (digibox, decoder, ed) lieten ze me weten, dat de technologie nog niet zo ver stond (jaarlijks vraag ik hiernaar).

Nochtans op Telenet website vind ik niets terug van het stoppen van het analoog uitzenden, noch heb ik hier enige correspondentie over ontvangen, alhoewel mijn analoog TV jaarabonnement gewoon verder loopt.

 

Voor de misschien nog beperkte niet digitale hardware kijkers, weten jullie hier iets over, want na wat opzoekingen lijkt mij dan de enige oplossing 'Stievie' te zijn, waar je de Vlaamse TV kanalen kan bekijken, zonder dat je nog met bakjes of decoders thuis moet zitten te werken ?

 

Ik heb namelijk geen traditioneel tv toestel, maar enkel moderne multimedia appartuur aangesloten op een beamer.

 

Dank voor jullie Feedback,

Kris.

Tags (2)
0 Likes
44 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Na het ingeven van je postcode kan je hier de beschikbare analoge kanalen zien.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@BenO-Avant de analoge kabel is nog niet gestopt, enkel in rusthuizen enzo, voor de gewone gebruiker is die er nog, 

dat je problemen ervaart op de kabel is niet altijd bij jezelf thuis de fout, buiten kan er ook ergens een slechte kabel zijn of slecht aangesloten of losgekomen zijn.

daar telenet niet heel Brussel in hun bezit heeft voor kabel aanbod is dit een lastige zaak in Brussel wie wat moet doen veronderstel ik.

best eens nagaan op je factuur voor analoge tv wie de aanbieder is en die contacteren indien je nog veel problemen hebt, 

een antenne versterker zal niet altijd veel oplossen als je signaal van buiten als slecht binnenkomt.

je zal een slecht signaal dan zelf verstoren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BenO-Avant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@Master-Magic

@Wheng

@igvfer

 

Ik verduidelijk; 30jaar kabel, nu Telenet en zapte gisterenavond met moeite tss 10, TIEN zenders en betaal voor 38 (50% duurder in enkele jaren).

Een vriendelijke Telenet-technieker (niet Zaratustra) kwam reeds langs, zag, controleerde buiten, versterkte binnen en .... sprak; "Sorry", niets aan te doen dan te digiboxen (+9€/m).

Mijn vermoeden: bij de overname, van de toen nog intercommunale'nutsbedrijven' (voor een prikje), contractueel verplicht analoog te blijven aanbieden - waarom anders 'radio'stilte, blijven doen alsof, om hier nu op een snode wijze (verrotting) onderuit/vanaf te geraken.
Iemand?

Bovendien, de resterende 200.000+ (?) nog analoog-klanten aan een 20watt PatriotAct-box, een halve kerncentrale! Je zou voor minder 'spijbelen'.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Je moet een degelijk signaal krijgen.  Hebben de buren die kabel hebben eenzelfde probleem?  Dit kan nuttige informatie zijn voor de teknieker (hij kan dat ook wel meten). U niet laten afscheppen met dan moet je maar digitaal nemen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Hier hebben we dan het bewijs dat telenet op een storm van protest mag rekenen als ze analoog helemaal afschaffen.

Ja er zijn nu eenmaal klanten die voor allerlei redenen niet meewillen. Ze willen blijven op klompen lopen, ze willen blijven een telefoontoestel met draaischijf gebruiken, ze gaan geen DAB radio aanschaffen als FM stopgezet wordt,  enz. enz.

Het recht van het individu. Is dat goed?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BenO-Avant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Ik loop niet op klompen met een draaischijf en wil wel mee maar niet met eender wat en ten koste van .... en,  als jij begint met schelden ik ook : digitale sukkel die mijn analoge kanalen enkel wil voor nog meer meer en meer zenders voor zich, het individu.

Verder, de overigens vriendelijke en welwillende technicus - ik verwachtte hem ook met een geijkte signaalsterktemeter of zo, niet dus - vertrouwde mij toe dat ik niet de enige TV-analoog (straks een scheldwoord) was met ontvangstproblemen. Zei er wel niet bij wie of waar. Begrijpelijk. Vertrouwde mij ook toe dat dit analoge signaal nooit meer goed komt door .... "De Grote Netwerf", die als doel heeft het netwerk nog sterker, nog sneller en nog straffer te maken. Vanaf 2019 kunnen alle Telenet-klanten, of ze nu in Brussel of in Vlaanderen wonen, genieten van deze investeringen die hen toelaten de komende decennia steeds mee te zijn wat betreft snelheden en bandbreedte." dixit press.telenet. Ik meen te hebben begrepen dat die nieuwe versterkers - voor minstens 1 gigabit/s sic. - blijkbaar niet voorzien/gemaakt zijn om ook het analoge signaal te versterken, integendeel. Dus, zonder verwittiging, ten koste van "de analoog' met nog een 10-tal zenders in bedenkelijke kwaliteit, in de kou zetten - zoals in de jaren 60 vorige eeuw.
Wedde dat 'den John, van Make Malines Great Again', mij simpelweg zal voorstellen mijn abo-geld terug te betalen en mij schaamteloos zal bedanken voor 40 jaar trouwe kabelklant.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Ik scheld niet. Ik stel enkel vast. Ik ben oud genoeg om ook al eens uitgescholden te worden voor "oude **bleep**".  Het is alleen een vaststelling dat er mensen zijn (oud of jong)die perse willen vasthouden aan oude technieken en dat er ook oude mensen zijn (zelfs 80+) die nieuwe technieken omarmen. Ook ik stel me soms vragen maar door de vooruitgang moeten oude technieken soms plaats ruimen voor nieuwe technieken. Het is nog maar 20 jaar geleden (1999)dat iedereen nog met een analoge modem aan het internetten was, althans deze die toen internet hadden. Nu heeft ieder gezin meerdere computers; We zaten met zijn allen nog naar 26 zenders te kijken meestal op 1 Tv en als het wel ging nog zo'n kleintje met een scherm van 35 cm in de keuken. Nu willen een groot deel van de bevolking naar de meest exotische zenders kijken.

En wat betreft uw analoog signaal heb ik de indruk dat dit maar een van de vele dingen is die mank loopt in het Brussels gewest. Hopelijk raakt het opgelost voor u. Maar ik vrees dat ge u zult moeten neerleggen bij de situatie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BenO-Avant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Mij er bij moeten neerleggen ..... OK, kunnen we dan samen vaststellen dat Telenet wel degelijk het analoge signaal aan't uitfaseren is (het onderwerp van deze topic en hadden ze daar in Anvers dan gelijk ... analoog stopt eind januari 2019) zonder daar alsdusdanig over te communiceren en ons TV-analogen schaamteloos in de kou zet ? Meer nog, dan voel ik mij bedrogen, ja opgelicht en daar zal ik mij niet zomaar bij neerleggen.
Sta op TV-analogen (wij die kijken of ... keken naar een 30-tal zenders op 1 tv met voldoening) en laten we samen strijden voor ons bandbreedje op crttv - desnoods op klompen met schijf Smiley LOL .
PS/ In het Brussels Gewest loopt het verhoudingsgewijs niet meer of niet minder 'mank' dan in pakweg Erps-Kwerps, stel ik, woon er, ook enkel vast.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Het leven is niet gemakkelijk.

Kaarsen, petroleum, gas, electriciteit.

110V, 220V, 230V het houdt niet op.

Dak antenne, distributie, kabel.

Middengolf,fm ,DAB probeer maar te volgen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@igvfer @BenO-Avant ik ben hier blijkbaar de oudste julie klagen over te weinig zenders, ik heb de periode nog meegemaakt voor de kabel, brt rtbf en nederland met sneeuw dat was het. dan hebt ge nog de kwaliteit van het beeld analoog kan niet mee met de kwaliteit van de recente toestellen, de kabel is niet slechter geworden, de toestellen zijn verbeterd.

mijn buur heeft nog kabeldistrubutie zijn tv is nog VHF en UHF meer niet, is zo oud dat er nog een analoog kaske bijstaat met een draaiknop om de posten te kiezen, awel zijn beeld is nog even goed (slecht) als over 20 jaar zegt hij en wil ni veranderen, wie weet wil hij veranderen als de tv stuk gaat maar die is nog gemaakt in een periode dat alles lang moest meegaan.

Jos

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

Dat het analoge signaal  binnen afzienbare tijd niet meer zal verdeeld worden is zeer waarschijnlijk. Al geruime tijd staat het aanbod van kabel tv (analoge) niet meer in het tarief van Telenet. Dit wil zeggen dat het niet meer mogelijk is om een analoge aansluiting te nemen. 

 

Zolang het echter aangeboden wordt, moet Telenet een goede kwaliteit aanbieden. Telenet mag haar klanten aanmoedigen om over te schakelen naar digitaal kijken maar Telenet mag de mensen niet wandelen sturen die nu een probleem hebben met het analoge signaal.

 

Ik kan me voorstellen dat ze bij de klanten die niet wensen over te schakelen een setup box plaatsen met een beperkt aantal kanalen. De 'anciens' herinnerer zich misschien nog dat Telenet iets van dien aard gedaan heeft de eerste keer dat een aantal analoge kanalen 'afgepakt' werd om plaats te ruimen voor digitale kanalen. Dat was toch de smoes die ze vertelden. Als ik  vandaag het aanbod zie in Brussel zijn er als ik goed geteld hebt 38 analoge kanalen plus nog de digitale kanalen. Zoveel kanalen waren er niet in Telenet gebied. 

 

Voor sommige mensen is de overschakeling een ramp. Ik ken mensen die nog zweren bij een videorecorder en die niet in staat zijn om die te programmeren, maar enkel op record drukken als een doorsnee digitale kijker effe op de pause knop drukt.  Geloof me, dat bestaat.

Nu mag  je uitleggen zoveel je wil. Je mag er hun attent op maken dat de icoontjes op de afstandbedieningen hetzelfde zijn voor eenzelfde functie, maar voor hun is dat anders en te gecompliceerd. Ooit eens geprobeer om hun te laten overschakelen met een digicorder (een vroeger model van vóór de tijd van HD.  Waar steekt die band? Hoe kan ik terugspoelen? Hoe kan ik iets anders opnemen? Schemaatjes gemaakt, uitleg gegeven, ... Neem maar terug dat werkt niet. Een paar jaar geleden  kregen ze een aanbod voor overschakeling naar digitaal zonder kosten. Kunnen we dan nog opnemen op de videorecorder? Zolang Telenet een analoog signaal geeft ja, als dat stopt dan niet meer, maar je kan met de digicorder van Telenet opnemen. Je kan ook een nieuwe tv kopen waarin je een kaartje van telenet kan steken en een waarbij je kan opnemen en pauseren. Te ingewikkeld.

 

Daarnaast heb je natuurlijk de principiëlen. Het beeld van mijn analoge tv is evengoed als jouw digitaal beeld. Ik zie geen verschil! Ik heb ook in dit forum al opmerkingen in die stijl gelezen. Men kan deze ziende blinden niet overtuigen.

 

Ongeacht tot welke soort men behoort, een evolutie valt niet te stoppen. Men gaat mee of men valt af.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@janne_man  Geen kritiek op je betoog maar wel op de eerste alinea. Je kan nog wel degelijk enkel analoge tv als je wil.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/een-telenet-kabelabonnement-zonder-digitale-tv/

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@weng Je hebt gelijk. Ik heb niet eerst opnieuw gecontroleerd wat ik schreef. Ik bekijk regelmatig de pijslijst van Telenet op https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/handleidingen-en-andere-documenten

Ik meende de laatste keer het jaarlijkse kabelabonnement niet meer gezien te hebben. Het staat er wel duidelijk op, op de eerste pagina nogwel.(ik wil hier een emoticon zetten met schaamrode wangen).

Ex-Netweter
 

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv

@janne_man ik zal altijd respect hebben voor personen die fouten misverstanden toegeven en rechtzetten in plaats van te doen of hun neus bloed en gewoon verder doen.Smiley Erg vrolijk

Jos

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet stopt met het uitzenden van analoge tv


@janne_man  schreef:

@weng Je hebt gelijk. Ik heb niet eerst opnieuw gecontroleerd wat ik schreef. Ik bekijk regelmatig de pijslijst van Telenet op https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/handleidingen-en-andere-documenten

Ik meende de laatste keer het jaarlijkse kabelabonnement niet meer gezien te hebben. Het staat er wel duidelijk op, op de eerste pagina nogwel.(ik wil hier een emoticon zetten met schaamrode wangen).


Geen schaamrood emoticon nodig. Heb ook al dingen van de website zien verdwijnen die daarna terug verschenen. Soms zoek je iets waarvan je zeker bent dat het erop stond om erachter te komen dat het weg is.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes