Beantwoorden
RMO
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Tien op tien! A born reader! Handje vol!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

Momenteel heb ik een triple play abonnement van Telenet (Whoppa) waar dus Internet + Vaste lijn + Televisie in zit, maar ik gebruik geen digicorder, enkel CI+ kaartje, wat op zich zeer goed werkt.

 

Nu, ik zie dat alle nieuwe tripple play abonnementen automatisch de digicorder (en de bijhorende kost) bevatten, zelfs al zou ik dus blijven kijken met mijn CI+ kaartje. Bestaat er een alternatief tripple play zonder digicorder?

 

Alternatief, bestaat er van Telenet een puur TV abonnement waar je enkel je abonnement + auteursrechten betaalt (18.22€/m volgens mijn huidige aanrekening) maar dan verder gewoon kijkt via CI+?

Zou allereerst al zeer handig zijn voor mijn ietwat oudere familieleden die nu nog analoog kijken een alternatief te geven (want analoog gaat weg), maar zou ook voor mij mogelijk een optie zijn om dan dat individueel abonnement te combineren met een "enkel internet" abonnement (en dan die vaste lijn gewoon op te geven).

0 Likes
9 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

@RMO een abonnement met internet en tv bestaat normaal gezien ook nog,

je betaald dan die huur ook nog voor de box en internet.

maar als analoog stopt dan kan je nog digitaal kijken naar de zenders die je analoog had door met een tv dat een DVB-C tuner heeft verder te kijken zonder CI module, als je niks opneemt en enkel kijkt is dit een goeie optie.

kabel blijf je betalen hoe dan ook als je nog tv kijkt.

mensen die analoog kijken krijgen ook een brief met een aanbod om een jaar gratis de box te gebruiken en na dat jaar de prijs te betalen voor de box die momenteel op dat moment geldend is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

@RMO 

Als je tv wil kijken met CI+ dan moet je niet naar een tripple play zoeken, maar naar abo's om aan te vullen tot het gewenste geheel. Wil je internet, kies een los product. Hetzelfde voor telefonie.

Als een pack niet bevat wat je wil, stel je er zelf een samen. Dat geldt voor veel van de huidige analoog kijkers.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RMO
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Tien op tien! A born reader! Handje vol!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

@louishufk 

Ja dat is de richting waarin ik aan het denken ben, TV en Internet in aparte abbonementen. Telenet Internet abonnement vind ik makkelijk genoeg, maar "enkel TV abonnement" vind ik niet meer op de Telenet website.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

@RMO 

Wat je zoekt is het gewone tv abo dat je ook hebt als je digitaal kijkt.

Kijk eens naar volgende link.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

 

Je hoeft dus niet meer te nemen als je zelf wilt, er is wel een maar bij. Die pakketten hebben wel een prijs die lager is dan de losse onderdelen samen. Daar dus wel een beetje opletten.

Maar ik begrijp ook waar de problemen gaan zitten voor de meeste analoog kijkers. Vermoedelijk ontbreekt het vertrouwen om erin te vliegen en dat kan ik in veel gevallen echt begrijpen.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RMO
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Tien op tien! A born reader! Handje vol!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

@louishufk 

Thanks, ik heb intussen ook dit gevonden

 

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

 

Wat het individuele abonnement lijkt te zijn.

Deze quote is wel wat verwarrend:

"Heb je alleen kabel-tv en geen digitale tv? Dan betaal je hetzelfde maar je betaalt dit jaarlijks (€ 218,64/jaar, zijnde 12 keer € 18,22/maand"

 

"digitale TV" moet ik hier interpreteren als "TV met een digibox of digicorder" neem ik aan? Waar dan gewoon "kabelabonnement" de basis requirement is voor CI+.

 

Alleen als je doorklikt op "detailpagina" kom je weer uit op een pagina waar dit abonnement gecombineerd is met een digicorder... zal waarschijnlijk de klantendienst moeten bellen om dit opgezet te krijgen.

 

Kostprijs lijkt mee te vallen hoor. De standaard "TV + internet" bundel met FUP kost 81,59€. Individuele abonnementen "All-Internet" + kabelabonnement is 54€ + 18.22€ = 72.22€. Goed, vaste lijn kwijt, maar dat is dan maar zo.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

@RMO 

Ik wou ook al zeggen dat het kabel abo, dat men heeft als men analoog kijkt, hetgeen is dat je nodig hebt. Het enige extra dat je moet aanschaffen is het CI+ kaartje. Je moet dan wel een tv hebben die geschikt is om die module te gebruiken.

Hier kan je nagaan of je toestel geschikt is:

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

Ik heb dit zo opgezet voor mijn grootouders. € 18,22/maand voor een abonnement kabel-tv en dan een CI+ kaartje.

 

Ik heb wel online een Telenet login moeten aanmaken, maar met een eigen domein met catchall kan ik zo veel adressen aanmaken als ik wil, dus dat was geen groot probleem. En zij krijgen de factuur via de post.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

Analoog wordt niet meer actief verkocht. In de plaats daarvan is er het 'compacte' digitale signaal dat nu reeds aanwezig is op de kabel. Als je een dvb-c tuner hebt in je tv, doe je een snelle scan op 290 MHz of 290000KHz, netwerk ID 32 (voor Vlaanderen en Brussel NL, of 42 voor Wallonië en Brussel FR), modulatie 256 QAM, symboofrequentie 6875. Hierbij heb je hetzelfde aanbod van zenders als analoog. Alle tv zenders zijn in SD met uitzondering van één, Canvas en Ketnet die in HD zijn. Daarnaast heb je alle radiozenders die vanaf standaard 881 tot 899 en de meeste radio zenders van 900 tot 945.

 

Ik zie nergens staan dat ze geen CI+ zouden kunnen kopen. Als ik het tarief letterlijk neem, zullen ze bijkomend wel een activeringskost moeten betalen van 50 euro. Voor de goede verstaander: iemand die reeds een internetaansluiting heeft bij Telenet hoeft dat niet te betalen.

Bij een letterlijke interpretatie blijven ze jaarabonnee als ze geen CI+ kaartje nemen en met de CI+ worden ze maandabonnee.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Televisie abonnement zonder digicorder voor puur CI+?

Eigenlijk gaat er in de toekomst maar weinig veranderen. Je betaalt voor een kabelaansluiting per maand als dit samengaat met andere producten in casu Internet en vaste telefonie.

Je betaalt per jaar als je enkel kabelaansluiting neemt. Maar ik denk dat ze in een center dit ook kunnen aanduiden per maand of per trimester.

Verschil met vroeger? Vroeger had je het analoog + digitaal signaal (voor een eventuele CI+ module) waarbij de zenders in HD zijn.

In de toekomst zal dit digitaal signaal (met SD zenders) + digitaal signaal in HD zijn (voor CI+ of digibox of corder)

Dan stel ik mij de vraag wat er mis is om van de prijs van een pakket te genieten als je die internet specs wil die aan je behoefte voldoen en gewoon je CI+ verder te gebruiken en je digibox of corder ongebruikt in de kast te laten staan.

Als je daar mee genoeg hebt: All internet 54€/maand, kabelTV 18.22€ per maand, je CI+ module heb je al. Dus voor 72.22€ per maand heb je uw zin. Wil je er vaste Telefonie en/of mobiel bij dan ben je misschien beter af met een WIGO of zo en laat je de digicorder ongebruikt in de kast staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.