|
26.357
netweters
|
164.045
antwoorden
|
|
22.027
vragen
|
Ik vroeg me af of Telenet alvast begonnen is met het uitfaseren (aka wegpesten) van gekochte Digicorders? Vorige week zat ik toevallig op woensdagochtend in de woonkamer. Om exact 10:30 startte de digicorder uit zichzelf op om een update te installeren (heeft een tijdje geduurd). Sindsdien zijn programma's die we gepland hadden om op te nemen gewoon niet opgenomen. Ze waren verdwenen uit de lijst "gepland". Ook na het terug instellen van de opname wordt er niks meer opgenomen, ook al staat er een rode bol naast. De zoekfunctie lijkt ook nog weinig op te leveren. Zoeken naar een bepaald programma geeft geen resultaten, ook al zie je het zwart op wit (of wit op zwart) in de tv-gids staan. Digicorder al 5 minuten uitgetrokken en terug opgestart, maar geen verbetering. Het lijkt er dus op dat een of andere "update" deze functies al verwijderd heeft.
@kippewit Zoals gemeld op userbase is er een probleem voor digicorder gebruikers met de EPG ondersteuning dat er niet meer kan opgenomen worden en geprogrammeerd, Telenet is op de hoogte en is er mee bezig dit op te lossen.
daarna zou dit weer moeten werken.
Trek eens de stroomstekker eens 5 min uit van Digicorder laat rustig opstarten
en doe het ook eens met de modem kan nooit geen kwaad om te testen
ja, zelfde probleem. Toestellen kunnen laatste software of streamingsweergave perfect nog jaren aan! Zelfs hun eigen techniekers zeggen dit. Maar ze worden MOEDWILLIG gedownstreamd.
Uitleg Telenet 'toestellen zijn verouderd'?Mag dit eigenlijk wel, dit soort van commercieel boerenbedrog?
@Wilc De beveiligingen van deze toestellen zijn niet meer up to date en er wordt nu voor 3 systemen betaald waarvan de ene niet van liberty global is en Telenet werkt enkel met liberty global in de toekomst zoals in andere landen.
Allemaal goed en wel, les excuses sont faites pour s'en servir ... Klanten die nog een digicorder(s) hebben worden moedwillig gekortwiekt in hun mogelijkheden, maar ze blijven wel het volledige bedrag van hun abonnement betalen.
Normaal gezien, als het eerlijk gespeeld zou worden, zouden de digicorders tot op het laatste volledig moeten werken en dan in één klap uitgeschakeld worden wanneer de einddag bereikt is.
Een tweede mogelijkheid om eerlijk te zijn is de betrokken klanten met terugwerkende kracht het teveel aan abonnement betaalde bedrag terug te storten en dit zo te houden tot aan de volledige afschaffing.
@sb Ja want terug kijken is ook gratis, paar jaar geleden was dat betalend met een play more abbo, waarvan enkele klanten denken dat ze daarvoor nog betalen met een play more abbo voor terug kijk tv, dus je hebt het gratis in je abbo.
Met die redenering ga ik niet akkoord hoort @Master-Magic ....
Ik kan nergens nog de telenet app gebruiken, dus gedaan met TV kijken op foon, PC, tablet ....
Dat is een dienst waarvoor ik betaal met mijn abonnement. En die dienst is mij ontnomen, en dat zonder compensatie in de abo-prijs.
In de nabije toekomst gaan daar nog dingen volgen en dat op de digicorders zelf, zoals terugkijk TV, programmagids, enz ... Allemaal dingen waarvoor abonnement betaald wordt ...
Ik herhaal dus: wanneer ik het volledige abonnement moet blijven betalen wil ook tot aan de volledige afschaffing van de digicorders over alle diensten blijven beschikken. inclusief de telenet TV app. Zoniet, vermindering op de prijs van het abo.
Zo simpel is het. Om dat te begrijpen hoef je geen professor te zijn.