Beantwoorden
Marjan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?

Vorige dinsdag zou de technieker komen om de verhuis te regelen. Half 2 sms dat hij onderweg was. Dan radiostilte. Zelf gebeld, afspraak was in wacht gezet. Waarom??? Hoe lang??? Men zou woensdag om 9 uur bellen met update. Geen telefoon ontvangen. Zelf gebeld, 4 verschillende personen aan de lijn gehad, meer dan een uur aan de telefoon gehangen. Men zou er mij vrijdag, vandaag dus, tussen zetten. Geen verder bericht of bevestiging. Tegelijkertijd via WhatsApp gecommuniceerd. Vanmorgen zelf maar weer terug gebeld. Afspraak staat op 14 september. Ik ben zelfstandige, werk van thuis, dus 3 weken inkomsten verloren. Hoe kan dit??? Wie kan er helpen aub? 

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Verhuis

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?

Oei, dat is vervelend.

Helaas is dit een klantenforum, dus kan er hier niet veel gedaan worden aan jouw probleem en zal je hiervoor toch bij de klantendienst moeten zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?


@Marjan60  schreef:

Ik ben zelfstandige, werk van thuis, dus 3 weken inkomsten verloren. Hoe kan dit??? Wie kan er helpen aub? 


Als je inkomen afhangt van een functionerende internetverbinding moet je sowieso een backup-oplossing voorzien! Bij een professioneel (duurder) internetabonnement is er een bepaald service level en backupverbinding voorzien. Bij een consumentenabonnement niet, in dat geval zijn twee afzonderlijke (goedkope) abonnementen bij twee verschillende operatoren op twee verschillende telecomnetwerken aan te raden

Hieronder enkele mogelijke oplossingen:

  • Indien Belgacom/Proximus-aansluitpunt gelabeld met Circuit ID (CID, 12 cijfers, begint met 10) in je woning: vandaag nog EDPnet telefonisch bestellen en eigen compatibele VDSL-modem tweedehands aankopen, vragen om zo snel mogelijk te activeren en logingegevens te bezorgen, meestal ben je nog dezelfde dag geactiveerd en online
  • Mobiel abonnement/simkaart met 300 GB data in winkel aankopen en als Wifi-hotspot in smartphone of in 4G-modem gebruiken: Orange Go Extreme voor 37 euro/maand of Proximus Mobile Unlimited voor 34,99 euro/maand of Lyca Mobile Plan XXL voor 29,99 euro/maand

Tweedehands VDSL-modem verkrijgbaar:

https://www.2dehands.be/q/vdsl+fritzbox
https://www.2dehands.be/q/bbox3

 

Als je heel snel een werkende internetverbinding wil, zal je toch op meerdere paarden tegelijk moeten wedden. Als Telenet je geen werkende internetverbinding kan leveren vóór 14 september, kan je niet anders dan een bestelling bij een andere operator te plaatsen. Elke dag uitstel is extra inkomstenverlies dat niet gedekt is! Kijk eens op https://bestetarief.be

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?

@Marjan60 Moest ik dit voorhebben zou ik minder lief aan de telefoon hangen denk ik 🙂 

Een afspraak is een afspraak. Je kan ook zeggen dat je ze een factuur zal sturen van de geleden schade van het aantal weken dat je niet kan werken. 

Dan lossen ze dit zeer snel op 😉 heb het zelfde voorgehad en in de namiddag was het in orde.

Voor de afspraak zelf moet je aan de lijn blijven tot je deze bevestiging ontvangen hebt, want sommige doen dit niet en dan zal de afspraak dus ook niet doorgaan. Hele rare werking maar het verloopt daar zo momenteel 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?

@Marjan60  Hiervoor kan je het beste nog eens contact opnemen met de klantendienst, dan kunnen ze kijken of een vroegere afspraak mogelijk is. Er kan altijd een dossier naar de planningsdienst opgesteld worden, zij kunnen je dan contacteren indien er een vroeger afspraakmoment vrijkomt.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Marjan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?

Hey Frederik, ik heb al elke dag gebeld en via WhatsApp gecommuniceerd. Héél frustrerend trouwens. Het zou geëscaleerd zijn, maar verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Ik kan niet begrijpen dat ik nu plotseling helemaal achteraan in de rij kom te staan, door hun fout nota bene. Een andere provider is natuurlijk nog een optie.

0 Likes
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?


@kristofDW  schreef:

@Marjan60 Moest ik dit voorhebben zou ik minder lief aan de telefoon hangen denk ik 🙂 

Een afspraak is een afspraak. Je kan ook zeggen dat je ze een factuur zal sturen van de geleden schade van het aantal weken dat je niet kan werken. 

Dan lossen ze dit zeer snel op 😉 heb het zelfde voorgehad en in de namiddag was het in orde.

Voor de afspraak zelf moet je aan de lijn blijven tot je deze bevestiging ontvangen hebt, want sommige doen dit niet en dan zal de afspraak dus ook niet doorgaan. Hele rare werking maar het verloopt daar zo momenteel 


Waar haal je deze info vandaan, Kristof? Als particuliere consument kan je je jammer genoeg niet beroepen op geleden schade, omdat je als particulier geen inkomsten gekoppeld aan je internetabonnement hoort te hebben. Er kan uiteraard wel een compensatie bekeken worden omdat je door een fout zonder diensten zat, maar om te stellen dat je een factuur voor geleden schade kan opsturen is foutief. Als je een businessklant bent kan je je hier wel op beroepen, maar daar gelden dan weer andere services en heb je, zoals @Ex-Netweter correct vermeldt, backupmogelijkheden via 4G. Het klopt ook niet dat je afspraak niet ingeboekt staat als je geen bevestiging ontving. Deze wordt automatisch naar de contactgegevens in de systemen verzonden, maar als je contactgegevens verouderd zijn zal je dus inderdaad niets ontvangen. Je kan altijd dubbelchecken naar welk nummer dit verzonden zal worden, of via Mijn Telenet nakijken of je afspraak daar actief staat. Ongeacht de bevestiging kan je daar altijd kijken of een afspraak ingepland staat of niet, en eventueel verplaatsen als dit mogelijk is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Verhuisafspraak niet ingepland? Hoe controleren?


@Marjan60  schreef:

Hey Frederik, ik heb al elke dag gebeld en via WhatsApp gecommuniceerd. Héél frustrerend trouwens. Het zou geëscaleerd zijn, maar verder dan dat ben ik nog niet gekomen. Ik kan niet begrijpen dat ik nu plotseling helemaal achteraan in de rij kom te staan, door hun fout nota bene. Een andere provider is natuurlijk nog een optie.


Ik kan me voorstellen dat je je verhuis anders voorstelde, @Marjan60! De Netweters kunnen je hier echter niet meteen mee helpen vrees ik, dit is een platform voor en door klanten waar tips gegeven kunnen worden. Had je ook al eens bekeken via Mijn Telenet of daar een vroeger afspraakmoment beschikbaar is? Je mag ook gerust een berichtje sturen met de vraag of je afspraak geëscaleerd kan worden. Dat is geen garantie, maar dan bekijkt onze planningsdienst mogelijke afspraakmomenten wanneer er bijvoorbeeld iemand afzegt, of een afspraak niet kon doorgaan. Dit kan je aanvragen via WhatsApp of een van onze andere sociale media-kanalen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes