Beantwoorden
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

Daarnet werd de CV8560E geactiveerd. Maar de digicorder blijft 2 192. IP adressen krijgen. 
Ook na alles te herstarten. 
Kan ik nog iets proberen. 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: CV8560E & digicorder.

Tags (1)
0 Likes
14 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

Dat wil zeggen dat hij geen connectie met de Telenet servers kan maken. Is de CV8560E verder correct geprovisioneerd, kan je surfen?

EDIT: het zou kunnen dat uw E-Router maar half geprovisioneerd is; Deze moet immers met drie MAC adressen ingevoerd worden door de klantendienst. De andere types HGW slechts twee. En soms vergeet men wel eens bij de E-Router dat derde MAC adres. En dan heb je vodden ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

Ik kan surfen en de Mac-passtrough werkt perfect. 
En daarvoor moet ook het derde Mac adres ingevuld zijn. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

@Bartie 

OK, je werkt dus met de MAC Passthrough. Je hebt toch toevallig niet de digicorder op uw eigen router aangesloten? De digicorder mag niet via de MAC Passthrough aangesloten zijn, die moet op een van de andere drie poorten van de E-Router aangesloten worden. Zoniet, geen 10.X adres ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

Nope.

Toevallig niet. 
Digicorder hangt aan Telenet router. 

PS: niet iedereen is een **bleep**. 😜

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

PS: niet iedereen is een **bleep**. 

Dat heb ik ook niet geïnsinueerd, whatever die "bleep" moge zijn.. Iedereen kan al eens iets over het hoofd zien of zich vergissen. Het zou in ieder geval een logische verklaring kunnen geweest zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

 

@Bartie 

Ik heb in de loop der jaren al enkele keren een van mijn digicorders moeten "resetten met behoud van opnames" om problemen op te lossen. Moest het niet helpen, het kan ook geen kwaad.

Als niks dat u of iemand anders hier te binnen schiet het probleem verhelpt zul je toch bij de helpdesk te rade moeten gaan en maar hopen dat je geen "bleep" aan de lijn krijgt. Er zitten namelijk ook wel best competente mensen tussen. Ik heb dat zelf eens mogen ervaren met een ambetant probleem met de digicorders. Er was een probleem met de extra zenders uit een betaalpakket. Verschillende weken aangemodderd en een viertal keer iemand anders aan de lijn gekregen, telkens een andere uitleg maar nooit opgelost. Tot op een dag, de vijfde technieker aan de lijn: "Ah, ik zie het al meneer. U mag inhaken en binnen 10 minuutjes uw digicorders heropstarten. prettige dan nog verder". En effectief, toen was alles in orde. Je moet gewoon de h***renchance hebben dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E


@StefaanH  schreef:

EDIT: het zou kunnen dat uw E-Router maar half geprovisioneerd is; Deze moet immers met drie MAC adressen ingevoerd worden door de klantendienst. De andere types HGW slechts twee. En soms vergeet men wel eens bij de E-Router dat derde MAC adres. En dan heb je vodden ...


Correctie: ALLE HGW's hebben 3 MAC adressen: een voor de modem (HFC MAC), een voor de telefonie (MTA MAC), en een voor de router (GW MAC).

Alléén de modem-only heeft maar 2 MAC adressen: HFC MAC (modem) en MTA MAC (telefonie).

 

@Bartie  schreef:

Ik kan surfen en de Mac-passtrough werkt perfect. 


Jouw E-router is inderdaad correct geprovisioneerd, maar jouw digicorder nog niet 🤔.

Telenet moet namelijk het MAC adres van jouw digicorder in de MAC passtrough lijst van jouw HGW instellen. Dit zou automatisch moeten gebeuren, maar is blijkbaar niet correct verlopen.

Alleen de Telenet technieker / Helpdesk kan dit doen (meestal door de digicorder uit het systeem te nemen en er terug in te zetten denk ik).

 

PS. Doe eens een testje:

Zet het MAC adres van jouw digicorder (68:63:59:XX:XX:XX) eens in de Mac passtrough lijst (via Mijn Telenet) en kijk dan eens welke IP adressen je krijgt?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

@Bartie 

Ik heb in het kader van het antwoord van @flip1953 eens een vraag: heb jij die digicorder al langer en heeft die voordien (met dus een gewone HGW) goed gewerkt of is die ook nieuw in uw systeem, samen met de E-Router?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

@flip1953 

Indien uw redenering klopt en het testje dat je aangaf (dus via da MAC Passthrough) lukt zou de digicorder enkel een 10.X adres mogen krijgen en geen 192.X adres. De situatie die je hebt met een echte modem-only.

EDIT: wanneer echter, zoals jij vreest, de digicorder niet of slecht geprovisioneerd is, zal ook dat testje niet lukken vrees ik ... Dat is toch mijn sterk vermoeden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E


@StefaanH  schreef:

Indien uw redenering klopt en het testje dat je aangaf (dus via da MAC Passthrough) lukt zou de digicorder enkel een 10.X adres mogen krijgen en geen 192.X adres.


Neen ...

Een digicorder heeft 2 MAC adressen:

  • een 68:63:59:XX:XX:XX adres, dit is het adres dat je ook in de technische info ziet, en het is eveneens het adres dat je op de bijgeleverde stickers ziet. dit dient voor de interactiviteit, en krijgt dus een 10.X IP adres.
  • het tweede is een 6a:63:59:XX:XX:XX adres, deze doet een DHCP request op de interne LAN en krijgt dan een 192.x IP adres, ook "IN-HOME" genoemd.

Als de digicorder niet in het systeem zit, zal het testje natuurlijk niet lukken.

Als de digicorder wel in het systeem zit, maar het 68:63:59: adres zit niet in de (interne) Mac passtrough lijst van de HGW, zal het testje wel lukken (gezien de gebruiker zelf één MAC adres in de Mac passtrough lijst van de E-router kan inbrengen).

Ter info: iedere HGW heeft een MAC passtrough lijst, waarin alle MAC adressen staan van de digicorders van de klant. Deze lijst kan de klant niet zien (de techniekers wel). Soms kan dit wel eens in de mist gaan bij een HGW swap 😒.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

@Bartie Is het intussen al gelukt? En hoe?

En misschien was er nog een eenvoudiger oplossing: de E-router rebooten?

Na een nieuwe opstart wordt het volledige profiel (met alle modeminstellingen) terug ingelezen. Dus ook de lijst van jouw digicorders ...

0 Likes
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

Ik had alles al eens opnieuw gestart zonder succes.

Maar daarnet de modem gereboot via Mijn Telenet, en nu heb ik een 10.xxx en een  192.xxx IP adres.

Dus opgelost!

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E

Fijn om te lezen dat het opgelost is! Vergeet zeker de oplossing niet aan te duiden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Verkeerd IP-adres op decoder na switch CV8560E


@Bartie  schreef:

Maar daarnet de modem gereboot via Mijn Telenet, en nu heb ik een 10.xxx en een  192.xxx IP adres.

Dus opgelost!


Ja, dat bedoelde ik met "rebooten". Er was dus niets verkeerd, alleen had jouw nieuwe modem nog niet alle informatie. Deze werd nu nà de reboot terug gepushet ...

0 Likes