24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
Volgende vraag houdt me al zeer lang bezig, maar ik kan nergens een antwoord vinden, dus gooi ik het hier maar eens in de groep. Waarom is het volume tijdens het afspelen van opnames zoveel stiller dan tijdens het live tv kijken? Meestal denk ik er wel aan om het volume lager te zetten voor ik het afspelen van een opname beëindig, maar als ik het dan toch eens vergeet, is dat toch telkens weer schrikken.
heb dit thuis ook niet, en nog nooit gehoord van klanten (telenet tech)
kan niet direct een oorzaak of oplossing bedenken
als het op uw tv is kijk dan zeker eens na of die niet staat ingesteld op een bepaalde geluidsverbeteraar ofzoiets, die dan uw geluid aanpast want hier ook nog niets van gemerkt.
Ik heb dit ook al een aantal keer ondervonden.
Wij nemen elke dag neighbours op ( op VRT) en het gebeurt regelmatig dat het geluid harder wordt tijdens de opname.
De digicorder is aangesloten aan een versterker. Maar aangezien het geluid in beide gevallen (opname of live kijken) toch van dezelfde bron komt, zie ik niet in wat dat ermee te maken kan hebben.
Nochtans beweren dat de reclamemakers dat het geluid tijdens de reclameblokken niet harder is, ook al lijkt dat zo. (Of dat echt waar is laat ik in het midden.)
@sb dat is effectief zo. Voorbeeld als we een aflevering van buren hebben opgenomen.
Tijdens het kijken staat het geluidsvolume op ongeveer 18 en plotseling hoor je het geluid echt harder worden. We moeten het volume dan naar ongeveer 14 plaatsen. De tv box is via HDMI aangesloten aan onze tv.
Even duidelijk wezen: ik heb het enkel over het geluid tijdens de reclameblokken.
Ik vind het zeer leuk dat jullie de tijd hebben genomen om hier te reageren. Jammer genoeg zijn de meeste reacties off topic. Blijkbaar ben ik dan ook de enige met dit probleem. Jammer maar niets aan te doen lijkt het dan wel. Toch bedankt.