42238
netweters
|
18637
gesprekken
|
20131
vragen
|
Het TV toestel is een KDL-32BX300
De digicorder is van het type: DC-AD2100 (grijze afstandsbediening)
Beide toestellen zijn met elkaar verbonden met een HDMI kabel.
Als ik het volume regel met de telenet afstandsbediening zie ik op het scherm de balkjes wel verplaatsen, maar ik krijg geen tussenniveau's. Er verandert niets, behalve als ik helemaal links kom, dan krijg ik stilte.
Iemand een idee wat er precies fout zou kunnen zijn?
Bij onze vorige TV (Phillips CRT) bij dezelfde digicorder, wel met scart, werkte alles wel naar wens.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Misschien staat hier je antwoord tussen: Telenet-afstandsbediening instellen voor mijn tv.
Beste,
Zeker dat het geen AD-2000 is? daar is het normaal dat de volume regeling via HDMI niet mogelijk is. Daar heb je geluid als je volume regelaar minimum 1 blokje heeft en geen geluid als deze op 0 staat. maar regelen gaat niet. dat moet in de TV gebeuren.
Je gaat dan moeten upgraden naar een hoger model.
Lees ik goed dat je merk van tv toestel gewijzigd is en je dat probleem nu gekregen hebt?
In dat geval moet je de afstandsbediening herprogrammeren voor het nieuwe toestel.
Info hierover vind je hier: https://snap.telenet.be/archief/artikel/tiphoe-stel-ik-de-afstandsbediening-in-om-ook-voor-mijn-tv-t...
De link die @m-jan20 geeft is hetzelfde.
Groeten
Inderdaad, het is een AD2000.
Eigenaardig dat het wel werkt met een scart en niet met hdmi, je zou verwachten dat een nieuwere techniek minstens hetzelfde kan, maar blijkbaar niet.
Bedankt om mee te denken, nu weet ik dat ik niet verder moet zoeken.
Een nieuwe digicorder is mogelijk, maar dan krijg ik gezaag thuis. De opnames zijn dan verloren en de laatste staat niet meer toe om onbeperkt in tijd op te slaan.
@louishufk Verbeter me als ik fout zit, maar is de termijn bij de TV-box niet beperkt tot 6 maanden, ongeacht hoe deze is ingesteld?
Ik kan het zelf nergens vinden...
De beperking is 5 jaar. Je kan kiezen voor 6 maanden. Waarom zou je dat doen? Alleen bij het gebruik van telenettv.be is de standaardinstelling omgekeerd. Dus eventjes opletten.
Groeten
Hoeveel tijd is er nodig om de oude opnames te bekijken? Indien 30 dagen volstaan heb je twee mogelijkheden.
1. Je gaat naar een Telenet center en je huurt een tweede Digicorder, vervolgens zeg je zeg de huur van de huidige digicorder op. Je hebt dan 30 dagen om de oude binnen te brengen.
2. Je schakelt over op de TV-Box, je moet dan eveneens de huidige Digicorder binnen brengen binnen de 30 dagen.