Beantwoorden
Avdw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

Ik wil een tweede tv plaatsen op slaapkamer (tv aansluiting en wifi aanwezig). Wat heb ik hiervoor nodig? Zie hier opties als digibox, digicorder, tv met een kaartje.

Ik wil boven netflix kunnen bekijken, opnames van mijn digicorder beneden kunnen bekijken,...

en ik heb vernomen dat de nieuwe digiboxen nog niet beschikbaar zijn.

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Tweede tv

0 Likes
22 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

@Avdw 

Je hebt internet nodig. Wifi heb je, dus OK.

Opnames bekijken op je digicorder kan mits plaatsing van een digibox.

Voor de digibox heb je wel een netwerkverbinding nodig. Dat kan met powerline adapters.

Je hebt dus alleen een digibox nodig.

Tv met een kaartje is uitgesloten. Daarmee kan je uw opnames niet bekijken.

Wat betreft de nieuwe digiboxen: je bedoelt waarschijnlijk de tv-box. Deze zou ook niet te combineren zijn met de digicorder. In dit geval moet je ook de digicorder vervangen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?


@Avdw  schreef:

Ik wil een tweede tv plaatsen op slaapkamer (tv aansluiting en wifi aanwezig). Wat heb ik hiervoor nodig? Zie hier opties als digibox, digicorder, tv met een kaartje.

Ik wil boven netflix kunnen bekijken, opnames van mijn digicorder beneden kunnen bekijken,...

en ik heb vernomen dat de nieuwe digiboxen nog niet beschikbaar zijn.


Het voornaamste heb je al coax en hopelijk goede Wifi maar je zal best toch een setje PWL aanschaffen om je digibox interactief te maken. De gewone standaard digibox. Niet de nieuwste TV box want die is niet compatibel met je huidige digicorder.

Met de powerlines heb je een betere en stabielere verbinding om je TV en je digibox aan te sluiten.
Dus een goede smart TV zal je ook moeten aanschaffen.

Wifi is nu eenmaal niet echt een goed verbinding om probleemloos Netflix te bekijken, zeker al niet als je in HD wil kijken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

@Avdw je kan misschien opteren voor de nieuwste chromecast, daar kan je dan de yelo app op installeren en kan je daarop ook tv kijken 🙂 Hier kan je dan ook alle apps die je wil installeren zoals Netflix,Disney +,Youtube, .... Natuurlijk als je opnames wil zien die je op de digirecorder staan, zou ik opteren voor nog een digibox te kiezen waarop je dan de gedeelde opnames van je digirecorder kan zien. Hiervoor moet je dan geen speciale tv aanschaffen, alleen een digibox in de slaapkamer met netwerkaansluiting, al dan niet met powerlines en een hdmi kabel 🙂 Zie wel dat je digibox op hetzelfde netwerk is aangesloten dan je digirecorder en dat deze voor je router is aangesloten. anders zal dit niet werken (tenzij je iptv poort kan openstellen op je router).


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

Heb je die TV reeds? Als het een recente TV is dan heeft die waarschijnlijk WiFi en mogelijkheid om Netflix te kijken met de TV. Dan kan je reeds testen met die TV of uw WiFi voldoende performant is om Netflix te kijken in uw slaapkamer.

Als uw WiFi in de slaapkamer voldoende performant is dan kan je ook opteren om 2 TV-boxen te installeren omdat deze in de slaapkamer wel via WiFi kan werken.

 

Je wil ook de opnames van de digicorder bekijken. In dit geval heb je een digibox of digicorder nodig en deze kunnen niet via WiFi werken. Een bijkomende digibox of digicorder kan je ook op 2de hands kopen. In dit geval heb je een UTP verbinding nodig. Daarvoor zou ik een Hirschman INCA verbinding aanraden omdat een powerline een veel tragere internetverbinding geeft dan een INCA.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

Persoonlijk vind ik een Hirschman INCA volledig "overkill" enkel en alleen voor de interactiviteit van een 2de TV toestel. Je hebt hiervoor heus geen gigabit internet nodig, ook niet voor Netflix 😊.

 

De huidige Powerlines zijn niet meer zo traag. Aangesloten (aan beide zijden) op een stopcontact met aarding, gebruiken deze 2 kanalen om te communiceren:

  • een keer tussen de fase en de neutrale geleider.
  • een tweede kanaal tussen de fase en de aarde geleider.

 

Mijn advies aan de topic starter zou zijn:

  • haal bij Telenet een WiFi Powerline set. Die kan je gratis krijgen (in bruikleen) bij Telenet.
  • schaf je een gewone digibox aan (zoals de vorige posters ook al schreven).

Waarom een WiFi Powerline?

  1. Omdat deze gratis is bij Telenet. je kan er dus niets mee verliezen (voor een gewoon setje powerlines moet je huur betalen).
  2. Op de WiFi Powerline is er één UTP poort: hier kan je de digibox op aansluiten.
  3. Voor Netflix (op TV toestel, of casten) heb je dan goede WiFi in de slaapkamer.
  4. Je zou ook kunnen kiezen voor 2 nieuwe TV boxen (voor zover beschikbaar). Jouw netwerk in de slaapkamer is er dan klaar voor.

 

Game4U2B
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

coax kabelaansluiting en een tv met c+ module.

bij telenet koop je voor een 5 tal euro een c+ kaartje dat je laat activeren

en dan kan je alles wat je digicorder kan ook met je andere tv doen, incl.

netflix, surfen, noem maar op maar je tv moet hiervoor wel over beschikken natuurlijk

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?


@Game4U2B  schreef:

bij telenet koop je voor een 5 tal euro een c+ kaartje dat je laat activeren


Je kan bij Telenet geen CI+ kaartje kopen, wel een CI+ module mèt smartcard, en dat kost geen 5 tal euro, maar 69 EUR (voor zover ze nog beschikbaar zijn).

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

@Ex-Netweter 

 

Ik begrijp dat je de puntjes op de i wil zetten, maar Telenet noemt het zelf 'tv met een kaartje'. Het is dus niet te verwonderen dat iedereen (jij uitgezonderd 🙂 het over een CI+ kaartje heeft.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

Hoor ik hier terug kritiek op mijn goedgemeende posts 😂?

 

Mijn antwoord was een bedenking bij de post van @Game4U2B  die schreef dat je voor 5 EUR een CI+ kaartje kan krijgen bij Telenet.

Deze post gaf toch de indruk dat je zo'n kaartje apart zou kunnen krijgen voor 5 eur (waar een module 69 EUR kost). En dat wilde ik rechtzetten 😊

 

Bij TV Vlaanderen bijvoorbeeld moet je tegenwoordig ook een CI+ module met smartcard kopen, maar ... er zijn nog altijd (2de-handse) smartcards apart te koop, die je dan kan laten registreren.

Bij Telenet dus niet.

Geen puntje op de i dus, maar een fundamenteel onderscheid ...

 

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

Hetgeen je bij Telenet kan kopen is een CAM met een smartcard. Telenet verkoopt dit als tv met een kaartje.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?


@Ex-Netweter  schreef:

Geen puntje op de i dus, maar een fundamenteel onderscheid ...


Zoals gewoonlijk heb je weer overschot van gelijk. Als we jou niet hadden...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Game4U2B
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

Yo philippe, om het nou met andere woorden te zeggen, je kan dus een tweede tv met een coax kabel en een kaartje dat je in je tv kan steken als je tv dat heeft natuurlijk dat je eenmalig bij telenet moet aanschaffen en activeren. nou gelukkig dan?

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?


@kristofDW  schreef:

@Avdw je kan misschien opteren voor de nieuwste chromecast, daar kan je dan de yelo app op installeren en kan je daarop ook tv kijken 


Kan je echt de Yelo app installeren of is het via cAsTeN? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wat heb ik nodig voor een tweede tv?

@m-jan20 je kan beide doen. Ofwel de app installeren op de chromecast want is een soort android box waar je android apps kan installeren, ofwel gewoon zoals een normale chromecast casten naar je chromecast. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes