Beantwoorden
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Signaal switch van analoog naar digitaal:
Heb hier 3 tv's en geen enkele is in staat om te schakelen.
2 x Panasonic Vieja en 1 x Philips Cineos.
Op één Panasonic is een digicorder aangesloten, dus daar geen probleem, ik kan nog kijken via de digicorder.
Eén panasonic staat in het WZC waar mijn moeder verblijft. Zij heeft ook geen internet.
Is de beste optie nu digiboxen aankopen of is er nog een ander alternatief???? De TV's zijn allemaal flatscreens, toch geen 10 jaar oud...
Deze switch gaat me dus alleszins een EUR 200 extra gaan kosten voor digiboxen.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Oorspronkelijke titel: Signaal switch Analoog - Digitaal

 

0 Likes
25 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

de Philips Cineos is een dvb t tv dat is juist

zou het toch even  een test doen  dat het niet gaat

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVC 

Kan je eens het juiste model geven van de tv's. Serie namen (Viera en Cineos) volstaan niet, daarbinnen zijn er verschillende tot zeer veel modellen).

 

Voor de Philips tv, kijk eens op de achterzijde op het plaatje. Als daar dvb-c opstaat voor een aantal landen, dan kan je die instellen voor de Belgische zenders. Opgelet dvb-t is niet hetzelfde als dvb-c. Indien het toestel dvb-c heeft, moet je de tv eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna kies je als land Zweden (in de veronderstelling dat Zweden achteraan vermeld is). Voor taal behoud je Nederlands. Daarna zal het wat zoeken zijn waar je de juiste zaken kan ingeven. San enkel op dvb-c, doe geen volledige scan, dat duurt zeer lang en geeft je een enorme onoverzichtelijke lijst.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

op de achterkant van tv  staat een wit of zwart label naast model nr .......... die nr hebben we nodig

om op te zoeken

maar doe altijd een test start van fabrieksinstellingen je weet maar nooit

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Zo'n plaatje staat op de achterkant van de Philips tv

PhilipsTV.jpg

 

In 2009 stond België er enkel bij voor DVB-T en niet voor DVB-C. Enkel als een vermeld land ingevoerd was de scanfunctie beschikbaar. Door de keuze van Zweden kon zowel de dvb-t alsde dvb-c afgestemd worden.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

neem eens nederland  (nld)

0 Likes
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Ok opgelost:
Mijn moeder heeft een nieuwe panasonic tv aangekocht.
Wij thuis:
Digibox aangekocht.
Signaal 0% dus niet te installeren.
Terug naar Telenet. Daar digibox geinstalleerd.
Geen succes.
Kabels vervangen.... geen resultaat.
Endelijk opgelost met een signaalversterkertje van Hama. 2x versterking van 12db. en ok.
EUR. 45.00
Al bij al een dure grap.
Thnx Netweters voor alle tips.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

signal tv moet natuurlijk ok zijn de kabels moeten goed af geschermd zijn dat zal wat worden als 5 g ontvangst  gaat komen storingen omdat de kabels oud en niet goed geïsoleerd zijn dat zal iets zijn dat je ook last van gaat  krijgen niet op alle zenders maar hou er rekening mee

0 Likes
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Wat telenet voorspiegeld is niet altijd waar.
Digibox werkt niet altijd....
Wij kregen gewoon ... 'Geen signaal sterke 0', Geen zenders dus...
Op de Digicorder... geen probleem...
Dit was inderdaad onze tweede TV...
GEEN HULP VAN TELENET.... Zoek het zelf uit.
3x naar Telenet-center .... 3 x geen resultaat...

Na installatie van een kleine versterker geen probleem meer...
Onze digicorder werkt en onze tweede TV werkt met de digibox.
Jammer... Heeft ons weer veel geld gekost... en waarom????
Niks meer aan genot dus....
Wij kijken altijd naar 1 kanaal....

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

@MarcVC   Het is wel zo dat de binnenhuisbekabeling de verantwoordelijkheid is van de klant. Je had goed beeld op je digicorder dus het signaal van Telenet was in orde.

Telenet kan toch moeilijk verantwoordelijk gehouden worden voor iedere klant zijn binnenhuisbekabeling?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

ze willen wel helpen maar dat kost 85 euro als het bij jouw  thuis ligt het probleem

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wat is het beste alternatief na signaal switch?


@Wheng  schreef:

@MarcVC  Je had goed beeld op je digicorder dus het signaal van Telenet was in orde.

Telenet kan toch moeilijk verantwoordelijk gehouden worden voor iedere klant zijn binnenhuisbekabeling?


Dat je "goed" beeld hebt op één digicorder is absoluut geen bewijs dat je signaal in orde is.

Het signaal kan toevallig juist 'goed genoeg" zijn op 1 toestel.

 

In zo'n geval is het geen overbodige luxe om het signaal te laten uitlezen door een technieker.

En een technieker die zijn job goed doet zal zijn ladder tegen de paal zetten en indien nodig een nieuwe connector op de aftakkabel te zetten.

Dat kan al wonderen doen.

 

En tenzij de technieker kan bewijzen dat de fout pertinent aan de binnenbekabeling ligt, zal de 85€ interventiekosten niet aangerekend worden.

 

En wat is 85€ als jouw probleem hiermee definitief opgelost geraakt 😂

 

 

MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Op zijn minst verlang ik professioneel advies.
Waarom naar het Telenet-Centrum gaan...
En heel mijn miserie kon eenvoudig worden opgelost. Waarom verkoopt Telenet dan niet een simpel signaal versterkertje?????
Waarom 3x verplaatsing???
Waarom na test teruggestuurd met de digibox???
Waarom werkt mijn digicorder wel????
Waarom 3x geen ondersteuning????
Ik heb NULL antwoord gekregen bij telenet.
Saluut en trek uw plan... Daar is de deur.....
Dank U wel Telenet. Een schande.......

En op mijn vraag voor technische bijstand..... "Wij doen niks binnenhuis."

Dus trek Uw plan... Dank U hoor na 25 jaar trouwe klant zijnde....

NULL Service.....

 

0 Likes
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Mij is radicaal gezegd: ' Geen techniekers in huis". en ik heb aangedrongen hoor.

Geen hulp.... Trek Uw plan...... 

Dank U wel Telenet.

 

0 Likes
MarcVC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wat is het beste alternatief na signaal switch?

Beste,

Ik betaal voor een service. Deze service was goed op een analoog signaal. Ik wil mij best aan deze goed werkende service houden... Dat is ook mijn contract...

Helaas Telenet wil mijn contract niet eren... Zij wijzigen de voorwaarden.... Alle extra kosten die ik moet doen staan niet in mijn overeenkomst. Ik ben dus niet akkoord.... Eénzijdige opzegging van mijn overeenkomst met Telenet. Ik zou het liefst compensatie zien van alle gemaakte kosten om mijzelf aan te passen aan jullie verbroken contract.

mvg

Een ontevreden 25jaar Telenet-klant.

0 Likes