24769
netweters
|
152545
antwoorden
|
20719
vragen
|
Signaal switch van analoog naar digitaal:
Heb hier 3 tv's en geen enkele is in staat om te schakelen.
2 x Panasonic Vieja en 1 x Philips Cineos.
Op één Panasonic is een digicorder aangesloten, dus daar geen probleem, ik kan nog kijken via de digicorder.
Eén panasonic staat in het WZC waar mijn moeder verblijft. Zij heeft ook geen internet.
Is de beste optie nu digiboxen aankopen of is er nog een ander alternatief???? De TV's zijn allemaal flatscreens, toch geen 10 jaar oud...
Deze switch gaat me dus alleszins een EUR 200 extra gaan kosten voor digiboxen.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Oorspronkelijke titel: Signaal switch Analoog - Digitaal
Opgelost! Ga naar oplossing.
de Philips Cineos is een dvb t tv dat is juist
zou het toch even een test doen dat het niet gaat
Kan je eens het juiste model geven van de tv's. Serie namen (Viera en Cineos) volstaan niet, daarbinnen zijn er verschillende tot zeer veel modellen).
Voor de Philips tv, kijk eens op de achterzijde op het plaatje. Als daar dvb-c opstaat voor een aantal landen, dan kan je die instellen voor de Belgische zenders. Opgelet dvb-t is niet hetzelfde als dvb-c. Indien het toestel dvb-c heeft, moet je de tv eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna kies je als land Zweden (in de veronderstelling dat Zweden achteraan vermeld is). Voor taal behoud je Nederlands. Daarna zal het wat zoeken zijn waar je de juiste zaken kan ingeven. San enkel op dvb-c, doe geen volledige scan, dat duurt zeer lang en geeft je een enorme onoverzichtelijke lijst.
op de achterkant van tv staat een wit of zwart label naast model nr .......... die nr hebben we nodig
om op te zoeken
maar doe altijd een test start van fabrieksinstellingen je weet maar nooit
Zo'n plaatje staat op de achterkant van de Philips tv
In 2009 stond België er enkel bij voor DVB-T en niet voor DVB-C. Enkel als een vermeld land ingevoerd was de scanfunctie beschikbaar. Door de keuze van Zweden kon zowel de dvb-t alsde dvb-c afgestemd worden.
neem eens nederland (nld)
Ok opgelost:
Mijn moeder heeft een nieuwe panasonic tv aangekocht.
Wij thuis:
Digibox aangekocht.
Signaal 0% dus niet te installeren.
Terug naar Telenet. Daar digibox geinstalleerd.
Geen succes.
Kabels vervangen.... geen resultaat.
Endelijk opgelost met een signaalversterkertje van Hama. 2x versterking van 12db. en ok.
EUR. 45.00
Al bij al een dure grap.
Thnx Netweters voor alle tips.
signal tv moet natuurlijk ok zijn de kabels moeten goed af geschermd zijn dat zal wat worden als 5 g ontvangst gaat komen storingen omdat de kabels oud en niet goed geïsoleerd zijn dat zal iets zijn dat je ook last van gaat krijgen niet op alle zenders maar hou er rekening mee
Wat telenet voorspiegeld is niet altijd waar.
Digibox werkt niet altijd....
Wij kregen gewoon ... 'Geen signaal sterke 0', Geen zenders dus...
Op de Digicorder... geen probleem...
Dit was inderdaad onze tweede TV...
GEEN HULP VAN TELENET.... Zoek het zelf uit.
3x naar Telenet-center .... 3 x geen resultaat...
Na installatie van een kleine versterker geen probleem meer...
Onze digicorder werkt en onze tweede TV werkt met de digibox.
Jammer... Heeft ons weer veel geld gekost... en waarom????
Niks meer aan genot dus....
Wij kijken altijd naar 1 kanaal....
@MarcVC Het is wel zo dat de binnenhuisbekabeling de verantwoordelijkheid is van de klant. Je had goed beeld op je digicorder dus het signaal van Telenet was in orde.
Telenet kan toch moeilijk verantwoordelijk gehouden worden voor iedere klant zijn binnenhuisbekabeling?
ze willen wel helpen maar dat kost 85 euro als het bij jouw thuis ligt het probleem
@Wheng schreef:@MarcVC Je had goed beeld op je digicorder dus het signaal van Telenet was in orde.
Telenet kan toch moeilijk verantwoordelijk gehouden worden voor iedere klant zijn binnenhuisbekabeling?
Dat je "goed" beeld hebt op één digicorder is absoluut geen bewijs dat je signaal in orde is.
Het signaal kan toevallig juist 'goed genoeg" zijn op 1 toestel.
In zo'n geval is het geen overbodige luxe om het signaal te laten uitlezen door een technieker.
En een technieker die zijn job goed doet zal zijn ladder tegen de paal zetten en indien nodig een nieuwe connector op de aftakkabel te zetten.
Dat kan al wonderen doen.
En tenzij de technieker kan bewijzen dat de fout pertinent aan de binnenbekabeling ligt, zal de 85€ interventiekosten niet aangerekend worden.
En wat is 85€ als jouw probleem hiermee definitief opgelost geraakt 😂
Op zijn minst verlang ik professioneel advies.
Waarom naar het Telenet-Centrum gaan...
En heel mijn miserie kon eenvoudig worden opgelost. Waarom verkoopt Telenet dan niet een simpel signaal versterkertje?????
Waarom 3x verplaatsing???
Waarom na test teruggestuurd met de digibox???
Waarom werkt mijn digicorder wel????
Waarom 3x geen ondersteuning????
Ik heb NULL antwoord gekregen bij telenet.
Saluut en trek uw plan... Daar is de deur.....
Dank U wel Telenet. Een schande.......
En op mijn vraag voor technische bijstand..... "Wij doen niks binnenhuis."
Dus trek Uw plan... Dank U hoor na 25 jaar trouwe klant zijnde....
NULL Service.....
Mij is radicaal gezegd: ' Geen techniekers in huis". en ik heb aangedrongen hoor.
Geen hulp.... Trek Uw plan......
Dank U wel Telenet.
Beste,
Ik betaal voor een service. Deze service was goed op een analoog signaal. Ik wil mij best aan deze goed werkende service houden... Dat is ook mijn contract...
Helaas Telenet wil mijn contract niet eren... Zij wijzigen de voorwaarden.... Alle extra kosten die ik moet doen staan niet in mijn overeenkomst. Ik ben dus niet akkoord.... Eénzijdige opzegging van mijn overeenkomst met Telenet. Ik zou het liefst compensatie zien van alle gemaakte kosten om mijzelf aan te passen aan jullie verbroken contract.
mvg
Een ontevreden 25jaar Telenet-klant.