Beantwoorden
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Hallo,

Ik heb hier in huis 2 digicorders. Op de ene locatie werken beide toestellen perfect, indien ik echter een van de toestellen naar de 2e locatie verhuis werkt deze ,,meestal’’ maar voor een periode van 24-48 uur! Vervolgens melding GEEN SIGNAAL.
internet ( via wifi en powerline) werkt naar behoren, het probleem ligt niet aan de decoder, niet aan de voeding, niet aan de HDMI-poort of aan de verschillende kabels; sinds al herhaaldelijk vervangen/ afgewisseld.

Bij een vorige geslaagde verbinding had ik even storing ( blokjes lijn in het beeld) die ik heb kunnen verhelpen met wat gemorrel aan de coax.

Na contact met Telenet helpdesk, raden ze mij aan om de decoder voor een nieuw exemplaar in te ruilen… had ik een goeie maand geleden pas gedaan.

Ikzelf vermoed eerder een probleem met de powerline 

Iemand gelijkaardige problemen en een mogelijke oplossing?

Mvg,

Bart

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Digicorder

0 Likes
25 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wegvallend signaal Digicorder

@BEB   Als je de melding krijgt "geen signaal" is dat in de kleuren van het menu van de digicorder (zwart en geel)? Want ik vermoed dat het een melding is van je tv.
Je zegt ook niet in het menu te kunnen op dat ogenblik. Normaal bij een melding van geen signaal van de digicorder zou je wel nog in het digicordermenu moeten kunnen.

Als het een melding van je tv is, dan wil dat zeggen dat je tv op dat ogenblik geen signaal krijgt: dit kan betekenen dat hij via de hdmi-kabel niets van de digicorder doorkrijgt of dat je tv plots op een ander extern kanaal staat.


Je zei: "Bij een vorige geslaagde verbinding had ik even storing ( blokjes lijn in het beeld) die ik heb kunnen verhelpen met wat gemorrel aan de coax."  Misschien is tijdens bepaalde acties de kabel wat losgekomen, toen je hem terug goed stak waren de blokjes meteen weg.

Misschien is het dus wel helemaal geen signaalprobleem van de coax, zeker niet als de melding van je tv zou komen. Ziet de melding eruit zoals andere meldingen van je tv? In de lay-out van het menu van tvtoestel?




    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wegvallend signaal Digicorder

@BEB ik was nu ook in de richting van de HDMI verbinding aan het denken, na je antwoord van gisteren.

 

Je conclusies uit de feedback van deze tread zijn helemaal verkeerd. Waarom blijf je je focussen op die powerlines? Die hebben er echt niks mee te maken.  Dat moest nu toch wel duidelijk zijn.

 

@BEB Ik ben inmiddels zo ver dat bij verlies van signaal ik dat kan oplossen door de tv ( ook digicorder maar mss. niet nodig !!) uit het stopcontact te trekken en allebei van ,,zero’’ opnieuw op te starten.


En ik moet zeggen, je troubleshooting skills lijken nergens op 🙂
Als je wil uitvogelen wat de oorzaak is, reboot dan geen twee toestellen tegelijkertijd, maar doe het één voor één. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Beste, 

Uw beoordeling over mijn skills…, zijn terecht !

Enig probleem : enkel decoder heropstarten werkt NIET / enkel  tv heropstarten werkt NIET !!!

Dus vergeet coax/ HDMI of ethernetkabel.

WAT BETREFT DIGITALE TV: ik vermoed dat het probleem zich stelt met de volgorde van het inschakelen van de toestellen TV / DIGICORDER / SURROUND SYSTEM .

Probleem en process voor een volgende vrije avond 😞

Wat betreft de f*cking WiFi powerline : mss. niet het probleem voor basic digitale TV; maar met enkel een een iPad & iPhone wil ik wel graag WiFi , ik krijg de telenetrouter als mogelijke optie maar kan er geen verbinding mee maken ( zit ook een woonverdiep tussen !), bij mijn vorige WiFi powerline adapter , logde ik in op de gegevens van het label op de achterzijde van de WiFi PL-adapter, nu krijg ik bij inschakelen een andere naam van telenetsource dan vermeld op het apparaat en bijgevolg ook de melding dat het paswoord niet klopt.

Een rustig (uitzonderlijk ) vrij avondje tv kijken zit er met mijn Telenet installatie voorlopig niet in.

En ja die WiFi is voor mij nog belangrijker dan de digitale TV. Dus met een rekening voor het ganse pakket Telenet ( 4 decoders / op 3 adressen/ play more …) verwacht ik iets meer dan een een telenetshop bediende die mij naar huis stuurt met de melding dat ik geen paswoord nodig heb voor mijn WiFi powerline adapter.

ik steek mijn TADAAM in het stopcontact, zelf eender waar in de wagen en alles marcheert vlekkeloos…

VERMOEIEND !!!!

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wegvallend signaal Digicorder

Hier worden precies een aantal dingen door elkaar gehaald maar probeer het wel even te verduidelijken. 

 

Powerlines zijn niet specifiek nodig om tv te kijken. Je kan enkel met de powerlines er voor zorgen dat je interactiviteit hebt op je digicorder ( er van uitgaande dat je die hebt en niet de tv box ). Je kan de powerlines eens resetten en dan zien of je bijbehorende wifi wat je hebt gehad weer werkt. Vermoedelijk heeft je Powerline op dit moment de wifi overgenomen van je modem , Telenetxxxxx, en dat zal ook normaal zijn aangezien je modem ingesteld zal staan als één netwerk. Dus probeer dat eens te gebruiken en anders de reset eens doen. 

 

Betreft de melding 'geen signaal' heeft dan vermoedelijk met je coax te maken. Te oude kabel , te oude aansluiting of misschien een breuk in je kabel. Beste is eens te testen met een andere kabel. Deze melding heb ik ook gehad en heb dan nieuwe kabel getrokken en het probleem is opgelost geraakt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Hallo , bedankt voor uw oplossing.

De toegankelijke bekabeling is al meermaals vervangen, recent zelfs door nieuwe kabels ( zowel ethernet, coax als HDMI), daar het , geen signaal’ scherm zo niet dagelijks dan na 2 of 3 dagen opduikt en ik het systeem blijkbaar enkel kan opstarten door zowel tv als digicorder even van het stroomnet te halen…, vermoed ik een probleem met de sequence van opstarten tv/digicorder; de tv schakelt ook VAAK automatisch uit terwijl ik er al lang uitgeschakeld nog voor zit :-), mss. deel van het probleem ? ; enfin ik denk dat het probleem TV-toestel afhankelijk is. Dit betreft digitale Tv, en eens gestart werkt ook de interactiviteit.

los hiervan heb ik een probleem met WiFi , dat ik vermoedelijk beter niet langer aankaart onder de rubriek ,, digicorder’’ 🙂

 

0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Ter bijkomende info : ik krijg de initiële Telenet router als mogelijke selectie op mijn apparaten, enkel een te zwak signaal om er GSM/ TV/ iPad / ChromeCast …mee te verbinden.

De router staat in de kelder ,werkt naar behoren op gelijkvloers maar dus niet langer op eerste verdiep.

Daartegenover ontvang ik een sterk signaal van de WiFi PL, enkel een verschillend Telenetxxxxxx adres dan vermeld op de PL WIFI adapter en dus ook niet het daarop aangebrachte paswoord.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wegvallend signaal Digicorder

@BEB  

Kijk eens in je instellingen of je daar ingeschakeld hebt staan dat de tv na zoveel uur automatisch moet uitvallen. 

 

Vermoed zelf niet dat daar het probleem ligt maar ergens op een bepaald signaal. Zeker als het niet heel consequent is want anders had je de vermelding wel gemaakt elke dag. En je zegt ik heb de coax kabel vervangen.

 

Wat je nog kan doen is eens de klantendienst bellen en een lijn meting laten doen. Misschien komen ze daar ergens op uit dat er een bepaalde storing is. Connector buiten of de NIU of iets in die aard. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wegvallend signaal Digicorder

@BEB  

Reset je powerlines gewoon eens een keer. Probeer die bij elkaar ergens in een stopcontact te steken en dan de reset uitvoeren. Daarna weer op je plaats steken daar waar ze nu ook zitten en dan nog eens proberen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Was mijn eerste stap en vervolgens nog een paar keer geprobeerd 😞

0 Likes
BEB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Wegvallend signaal Digicorder

Tv schakelt na verloop van tijd automatisch uit, maar goed ook sinds ik toch maar in slaap val voor de Tv , hetgeen vaker wel het geval is dan niet. Ongetwijfeld ligt het probleem bij een goede volgorde van uit/in schakelen van de verschillende apparaten.

thks

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wegvallend signaal Digicorder


@BEB  schreef:

los hiervan heb ik een probleem met WiFi , dat ik vermoedelijk beter niet langer aankaart onder de rubriek ,, digicorder’’ 🙂


Inderdaad

Ik denk dat je beter een apart topic aanmaakt voor het WiFi/powerline probleem ...

Nu lopen beide problemen hier door elkaar 😕