Wie doet graafwerken bij aansluiting nieuwbouw
Wij trekken bijna in onze nieuwbouw. We willen een aansluiting van Telenet. Het is een vrijstaand huis en ons distributiepunt van Telenet bevindt zich in het midden tussen mij en mijn buur (dus ongeveer op de perceelsgrens) en op zo'n meter van de straat. Alles (elektriciteit en water ...) komt via wachtbuizen binnen door de energiebocht en dat punt bevindt zich evenwijdig met het distributiepunt van Telenet (dus ook zo'n meter van de straat) maar ligt dus op dezelfde lijn als het distributiepunt, maar zo'n 4 meter verder. De elektricien zou de kabel via onze technische ruimte door de energiebocht steken, dan door de wachtbuis richting dat punt waar onze elektriciteit en water aangekoppeld werd. Maar zoals gezegd ligt dat punt evenwijdig met het punt van het distributiepunt van Telenet, maar er zo'n 4 meter vanaf. Er dient dus een sleuf gegraven te worden van het ene punt naar het distributiepunt van Telenet. Aangezien het op een meter van de straat ligt is dat eigenlijk openbaar domein. Volgens mijn aannemer en elektricien is het aan Telenet om die sleuf te graven. Ik heb het bij Telenet Klantendiens gevraagd aan 3 verschillende mensen. Twee zeggen dat ik die sleuf moet graven en iemand anders bij Telenet zegt dat Telenet het zelf moet graven. Volgens mij is het ook Telenet, maar wie kan mij dat nu eens bevestigen. Ik wou de klantendienst een foto doormailen om het te verduidelijken, maar bij Telenet zeiden ze dat ik het niet kon doormailen. Wie helpt mij met info?
- Labels:
-
aansluiting
-
dropkabel